Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mikä sukunimi naimisiin menon jälkeen

Vierailija
29.01.2013 |

Olemme uusperhe. Minulla ja lapsella sama sukunimi. Siis ex miehen. Jos menen naimisiin nykyisen mieheni kanssa mietin minkä sukunimen ottaisin..

- pitäisin ex mieheni nimen jolloin olisimme edelleen saman nimisiä lapseni kanssa (tuntuu itselleni loogisimmalta lapseanikin ajatellen, toisaalta mies ei välttämättä sulata, jos olen hänen kanssaan naimisissa ja ex miehen nimi minulla edelleen ..)

- ottaisin tyttönimeni joka olisi neutraalein vaihtoehto kaikille. Siis itselleni, lapselle ja miehelleni.

- ottaisin miehen sukunimen, jolloin minä ja mies samannimisiä mutta lapseni eri.. tässä on jokin ristiriita koska lapseni on kuitenkin se tärkein minulle.

- ottaisi kaksi sukunimeä, joko ex mies - nykyinen mies tai tyttönimi - nykyinen mies.

Miten te muut olette tehneet? Minulla on kaveri joka on kolmatta kertaa naimisissa ja aina ottanut miehensä nimen, eli nyt neljäs sukunimi menossa. Lapsia kahdelle eri miehelle ja heillä isänsä sukunimet joten äidillä ja lapsilla kaikilla eri sukunimet..

Ja mies ei tule ottaMaan minun nimeäni joten sitä on turha ehdottaa.

On meillä ongelma :) :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttönimellesi, niin onko mahdollisuus vaihtaa uuden miehen nimelle?

Vierailija
2/5 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttönimellesi, niin onko mahdollisuus vaihtaa uuden miehen nimelle?

Ai että lapsen sukunimi vaihtuis myös? Lapsi ei varmaan halua (10v) eikä se tunnu oikealta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako lapsi pitää nykyisen nimensä?

Vierailija
4/5 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oliskin helppoa jos hänkin vaihtaisi nimeään :)

Nykyinen mieheni on kyllä se isä lapselle arjessa joten mun puolesta voisi lapsikin vaihtaa nimensä mutta kunnioitan lapsen päätöstä pitää oma nimensä, biologisen isänsä nimi, vaikka tapaavatkin tosi harvoin eikä tämä biologinen isä, ex mieheni mikään isähahmo olekaan lapselle.

Vierailija
5/5 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai nyxän sukunimi, ei olis kuin kaksi nimeä perheessä. Jotenkin oudolta tuntuis, että vaihtaisin omani niin, että kaikilla olis eri sukunimi.