Kuinka usein teillä syödään perunaa, pastaa, riisiä jne?
Eli kerro kuinka usein (joka päivä, kerran, viikossa jne) teillä syödään
-perunaa
-pastaa
-nuudeleita
-riisiä
-kuskusia, bulguria yms.
-jotain muuta vastaavaa, mitä
-lounas tai päivällinen ilman mitään tuon tyyppistä (esim. salaatti ja pihvi)
Kommentit (13)
perunaa n. kerran viikossa
pastaa 2-4 kertaa viikossa
riisiä 0-2 kertaa viikossa
kuskusia tai muuta 1-2 kertaa viikossa
ilman mitään tällaisia 1-4 ateriaa viikossa
mutta joskus esim lihaa ja salaattia, esim kesäaikaan kun grillaamme usein esim kanaa ja vihanneksia, jää tuo tärkkelys vähemmälle. Mutta talvisin tulee jotain noista melkein joka päivä.
teinit laittaa niitä välipaloiksi. Riisiä ehkä kerran kahdessa viikossa, pastaa kerran viikossa ja perunaa noin viisi kertaa viikossa. Salaatti ja pihvi-linjaa ei ole koskaan, sillä tulisi aikamoisen kalliiksi, kun osa lapsista söisi sillä tavoin varmaan 5-7 pihviä kerrallaan.
ja muutaman kerran viikossa syön pelkkiä kasviksia + lihaa/kalaa. Lapsille keitän n. 5 kertaa viikossa pastaa. Nuudeleita ja muita ap:n mainitsemia tuotteita syödään tosi harvoin, riisiä ehkä muutaman kerran vuodessa, muita ei senkään vertaa.
-perunaa
Periaatteessa ei ollenkaan, ehkä muutaman kerran vuodessa muussia tai ranskalaisia.
-pastaa
n.1krt/kk.
-nuudeleita
n.1krt vuodessa
-riisiä
n.1krt/kk.
-kuskusia, bulguria yms.
n.1krt vuodessa
-jotain muuta vastaavaa, mitä
tä?
Päivittäin, esim. salaattia, kasvissekoitusta, kasvisvokkia erilaisten lihajuttujen kanssa.
(sori nuo ärsyttävät lyhenteet ym. :D )
tässä ketjussa ei nyt vielä ole kauhean moni kirjoittanut, että ei syö ollenkaan perunaa, mutta kyllä niitä ilmaantuu. Eikö sellaisilla perheillä ole koskaan ruokana mitään keittoja (esim. kala-, kana-,liha-, kasvissose-tms.), kiusauksia, perunamuusia, lohkoperunoita, erilaisia perunalaatikoita tms.?
-perunaa
Lähes joka päivä, kun itse tuotetaan. (tai siis mies ja lapset syö, minä yleensä en)
-pastaa
-nuudeleita
-kuskusia, bulguria yms.
Ei koskaan
-riisiä
Joulupuurona
Minä päivittäin 2-3kertaa.
Itse kasvatettua perunaa syödään niin kauan kuin sitä riittää. Toisiaan otsikossa mainittujen sijasta vaikka hernekeittoa tai jotain kaaliruokaa, muuta harvemmin. Nuudelia ei koskaan eikä missään hätätapauksessa. Kuskusista ja bulgurista ei ole koskaan kuultukaan, saati syöty kotona.
Peruna 2 x vko
riisi kerran viikossa
pastaa neljästi viikossa
äiti ja teini
Kerran-kaksi päivässä jotakin noista
Perunoita sellaisenaan aika harvoin, erittäin usein riisiä, muussia ja nuudeleita. Itse syön enimmäkseen bulguria, quinoaa, couscousia, spelttiä ja muita puruja.