Onko joku muka tienannut verkostomarkkinoinnilla??
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013012916599701_uu.shtml
Taas varoitellaan verkostomarkkinoinnista. Vieläkö noita höynäytettäviä riittää? Ei kai kukaan täysjärkinen lähde mukaan mihinkään pyramidimallilla toimivaan bisnekseen?
Tunteeko kukaan verkostointimarkkinointiin lähteneitä tai oletko itse sellainen? Paljonko rahaa "harrastus" vei? Menikö mielenterveys? Muita kokemuksia?
Kommentit (47)
Me lähdettiin amwayhin mukaan noin 6v sitten ja nyt 2v on saatu reilu 2000€ kuussa, vaikkei olla välttämättä tehty yhtään mitään. Mutta tuo eka 4v tehtiin kyllä monenlaista, jotta tähän päästiin, ketään ei kyllä onneks ole tarvinnut pakottaa lähtemään mukaan vaan jos joku on sanonut ei kiitos, niin ei olla häiritty sen enempää. On säilynyt myös ystävyyssuhteet, vaikkei kaikki ystäväni ole tässä liiketoiminnassa mukana.
Lisäksi tuotteet on oikeesti hyviä ja löysin omalle erittäin herkälle iholle kasvohoitosarjan, jota ei kaupan tuotteista ole löytynyt. En vaihtais mistään hinnasta näitä tuotteita muihin.
uudessa maassa, on mahdollista tienata kovalla työllä vähän rahaa. Melko pian markkinat kuitenkin saturoivuvat. Ei tämän kokoiseen maahan tarvita miljoonia samanlaisia kynttilänjalkoja tai muovikulhoja. Ihmisiä alkaa ärsyttää jatkuva myyminen ystävyyden varjolla. On monta tapaa pilata kaveruussuhteet ja tässä on yksi pahimmasta päästä.
mutta palkkioksi saa vaikka kasan kynttilöitä
Onhan Tupperi ja Partylitekin verkostomarkkinointia. Noissa verkostomarkkinointijutuissa pääsee rahoihin käsiksi vasta kun tekee todella paljon työtä. Käytännössä tämä tarkoittaa 5-6 iltaa viikossa esittelyitä yms. Isoihin rahoihin pääsee käsiksi vasta kun on oma tiimi vai mitä ne onkaan. Siinä tiimin vetäjä ja muut ylemmät tienaa alaistensa myynnistä. Verkostomarkkinoinnilla on turha kuvitella tienaavansa jos pitää esittelyn 2 kertaa viikossa. Pikemminkin jää tappiolle, täytyy ostaa kaikenmaailman esitelippusia ja tilauslomakkeita, mallikappaleet, emännänlahjat jne.
mammoista ole itse mukana Partylitessä tai vastaavissa? Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia.
Eivät varmaan kehtaa kertoa joutuneensa vedätetyiksi..
myy noita kynttilöitä ja on pyytänyt pari kertaa kutsuille. Krääsä ei kiinnosta enkä ole mennyt. Kuulemma tekee sitä ihan harrastuksena eikä "rahan takia", mikä ilmeisesti tarkoittaa sitä, ettei touhulla ansioille pääse.
Mulle ainakin kolme tuttua kilpaa yrittää kaupata niitä ja joskus ostan jonkun tuubin ihan kannatuksen vuoksi...
Fakta on, että suurin osa ei tienaa verkostomarkkinoinnilla. Mutta mielestäni ala on kuitenkin ihan turhan pahasti lytätty. Itse tienaan tällä hetkellä vain hieman, mutta olen suhteellisin vähän aikaa hommia tehnytkin. Ajan kanssa tällä uskon pääseväni ihan kohtuullisiin tienesteihin. Itse sain lisätietoa tätä kautta www.verkostomarkkinointi.com
No hei, faktahan on se, että jokainen, joka on jossain muualla kuin omassa firmassaan töissä, työskentelee pyramidissa. Mieti: KUKA HYÖTYY ENITEN TEKEMÄSTÄSI TYÖSTÄ? No et sinä itse ainakaan, parhaat liksat käärii joku siellä yläportaassa.
Verkostomarkkinoinnissa noin yleensä ottaen alimman tason myyjä tienaa vähiten, hänen yläpuolellaan olevat aina enemmän, mutta käsittääkseni ylempien myös pitää kouluttaa omat tiimiläisensä, jolloin provikka alemman myynnistä on korvaus koulutuksesta. Mitä paremmin olet tiimisi kouluttanut, sitä paremmin itse tienaat. Eiks niin? Mikä tässä on VÄÄRIN?
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 19:43"]
No hei, faktahan on se, että jokainen, joka on jossain muualla kuin omassa firmassaan töissä, työskentelee pyramidissa. Mieti: KUKA HYÖTYY ENITEN TEKEMÄSTÄSI TYÖSTÄ? No et sinä itse ainakaan, parhaat liksat käärii joku siellä yläportaassa.
Verkostomarkkinoinnissa noin yleensä ottaen alimman tason myyjä tienaa vähiten, hänen yläpuolellaan olevat aina enemmän, mutta käsittääkseni ylempien myös pitää kouluttaa omat tiimiläisensä, jolloin provikka alemman myynnistä on korvaus koulutuksesta. Mitä paremmin olet tiimisi kouluttanut, sitä paremmin itse tienaat. Eiks niin? Mikä tässä on VÄÄRIN?
[/quote]
Oikeassa työssä on yleensä se puoli että siitä saa palkkaa. Tavalliseen työpaikkaan verrattuna pyramideissa on se ero, että niihin vain menee rahaa. Ja ystävät kaikkoaa.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 19:45"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 19:43"]
[/quote]
Oikeassa työssä on yleensä se puoli että siitä saa palkkaa. Tavalliseen työpaikkaan verrattuna pyramideissa on se ero, että niihin vain menee rahaa. Ja ystävät kaikkoaa.
[/quote]
No mä olen itse sellasessa verkostomarkkinoinnissa mukana, että mitään tonnien hintaista aloituspakkausta ei tarvii ostaa vaan jokainen aloittaa sillä volyymillä kuin tykkää ja jos haluaa vain myydä pienesti tavaraa, se on ihan fine. Mutta se, joka haluaa tienata enemmän, hän kasvattaa tiimiään ja kouluttaa - HYVIN ja tienaa HYVIN. Kuka on niin nuija, että tuhoaa ystävyys- ja sukulaissuhteet verkostomarkkinointiin? Minä en, pyrin tutustumaan uusiin ihmisiin, käyttämään keskustelu- ja ihmissuhdetaitojani ja sitä kautta verkostoitumaan. Hyvillä tuotteilla on menekkiä ja markkinoita, ne myyvät itse itsensä. Kun suku ja ystävät itse kiinnostuvat, kerron heille ja suosittelen, mutta minä EN tuputa, tein sen päätöksen jo aloittaessani. Tiedän, että tässä firmassa on ainutlaatuinen palkkiojärjestelmä, joka todella mahdollistaa hyvät ansiot, siinä jää tavallinen palkkatyö jälkeen kirkkaasti. Ja sitä paitsi.. kun ei ole töitä.. Lähitulevaisuudessa yhä harvemmalla on töitä, tämä on mahdollisuus.
Kyllä varmasti on tuottoisaa ehkä viidelle prosentille mukana olevista, siis niin että voi verrata normaaleihin palkkatuloihin paitsi että olet yrittäjä eli hiukan lainsuojaton. Ja jos verkosto sattuu onnistumaan leviämään niin aina on ne 1-5 idean alullepanijaa jotka käärivät kermat päältä, ei ole tosin tainnut Suomessa vielä tapahtua koskaan vaikka samatkin herrat ovat yrittäneet monta kertaa.
Siinä vaiheessa kun mukaan pyytää joku joka ei ole kukaan niistä alullepanijoista tai edes suoraan näiden alla on myöhäistä lähteä mukaan. Ja jos ennen sitä lähtee mukaan niin saa kyllä nimensä esille, joutuu myymään sielunsa ja käytöksensä ja saa alkaa nähdä ihmiset seteleinä joita pitää vaan koittaa kerätä niin paljon kuin mahdollista.
Miettiä voi sitäkin, että miksi työn tekemisestä ja siihen liittyvistä koulutuksista, esittelykamoista jne pitää maksaa jos bisnes on niin terve ja kasvava ja mullistava. Ja kenelle näistä maksetut rahat päätyvät.
Mua yritettiin saada mukaan amwayhin jokin aika sitten. Luulin meneväni kaverin kanssa kahville, sainkin seuraan lisäksi jonkun jakkupuvussa kulkevan tärkeän oloisen naisen, joka piti parin tunnin mittaisen myyntipuheen ja lupaili 100000 vuosituloja muutamassa vuodessa. Kun yritin kysellä toiminnan periaatteista, en saanut vastaukseksi kuin jotain sekavaa puhetta unelmista ym. Yritin kieltäytyä kohteliaasti, sanoin, ettei mulla ole mitään tarvetta lähteä tukemaan mitään amerikkalaista piilopyramidia, ei uskottu, vaan sain mukaani tuotepaketin testattavaksi, joka haettaisiin seuraavana päivänä pois. Hieman hölmistyneenä lähdin kotiin ja mietin, että kuka tuommoiseen uskoo. Seuraavana päivänä kyseinen nainen tuli hakemaan tuotteet takaisin, en päästänyt ovesta sisään, vaan annoin tuotteet ovenraosta ja sanoin, etten ole mukana. Huomiota kiinnitti vielä, että nainen ajoi 90-luvun ooppelilla, tuskin ihan 100000 vuosituloja hänelläkään:D Kaverini käy hieman sääliksi, ehkä keskivertoa yksinkertaisempi tapaus, joka on varmasti helppo höynäyttää mukaan:(
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 20:23"]Mua yritettiin saada mukaan amwayhin jokin aika sitten. Luulin meneväni kaverin kanssa kahville, sainkin seuraan lisäksi jonkun jakkupuvussa kulkevan tärkeän oloisen naisen, joka piti parin tunnin mittaisen myyntipuheen ja lupaili 100000 vuosituloja muutamassa vuodessa. Kun yritin kysellä toiminnan periaatteista, en saanut vastaukseksi kuin jotain sekavaa puhetta unelmista ym. Yritin kieltäytyä kohteliaasti, sanoin, ettei mulla ole mitään tarvetta lähteä tukemaan mitään amerikkalaista piilopyramidia, ei uskottu, vaan sain mukaani tuotepaketin testattavaksi, joka haettaisiin seuraavana päivänä pois. Hieman hölmistyneenä lähdin kotiin ja mietin, että kuka tuommoiseen uskoo. Seuraavana päivänä kyseinen nainen tuli hakemaan tuotteet takaisin, en päästänyt ovesta sisään, vaan annoin tuotteet ovenraosta ja sanoin, etten ole mukana. Huomiota kiinnitti vielä, että nainen ajoi 90-luvun ooppelilla, tuskin ihan 100000 vuosituloja hänelläkään:D Kaverini käy hieman sääliksi, ehkä keskivertoa yksinkertaisempi tapaus, joka on varmasti helppo höynäyttää mukaan:(
[/quote]
ainiin, lisäyksenä tähän vielä kaiken huippu, kysyin hypoteettisesti, että jos tienaisin vaikka muutaman satasen ylimääräistä, miten se vaikuttaisi esim äp-rahaan. Kuulemma ei mitenkään, kun tulobja ei ilmoiteta mihinkään:D kuulostaa unelmalta, 100000 vuositulot verottomana!
Onhan tuota, Herbalifeuskovaisia esim.
Verkostomarkkinoinnin tulot pitää itsekunkin täyttää veroilmoitukseen, voi herranjumala sentään..