Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut naiset eivät päästä miehiään yksin mihinkään?

Vierailija
28.01.2013 |

Totaalinen ärsytys iski, joten tulin tänne avautumaan ja hakemaan muiden mielipiteitä.

Saimme mieheni kanssa vauvan 1,5kk sitten. Vauvan ensimmäiset 4 viikkoa oli todella kriittistä aikaa, jonka hän vietti tehohoidossa. Nyt kuitenkin kaikki on hyvin ja olemme kotiutuneet vauvan kanssa viimein. Mieheni ei siis viettänyt varpajaisia eikä syntymäpäiviään tuon sairaalajakson aikana, koska juhliminen ei todellakaan ollut kummankaan mielessä.

Nyt kun tilanne on hyvä, niin päätin ottaa miehen ystäviin yhteyttä, josko he tulisivat yllätyksenä tänne meille viettämään varpajaisia ja synttäreitä näin jälkijunassa. Itse tietenkin lähtisin juhlien jaloista vauvan kanssa pois. Kaikki miehen ystävät innostuivat ja ovat tulossa meille viettämään iltaa äijä porukalla. Mieheni siis ei tiedä mitään tulevista juhlista. Tarjottavat ja juomat on hoidossa ja tiedän että miehelleni tämä on varmasti mieluisa yllätys.

Laitoin siis kutsun facebookissa joukkoviestinä, kun en kaikkien kutsuttujen numeroita tiedä ja kaikki kutsutut eivät tunne toisiaan. Kutsuun vielä laitoin, että "Pääsette viettämään aikaa miesten kesken kun me naiset (minä ja vauva) lähdemme evakkoon". Silti nyt yhden miehen tyttöystävä, jota minä tai mieheni ei edes tunneta kunnolla ilmoitti tulevansa yhdessä miehensä kanssa. Hän siis laittoi minulle erikseen viestiä facebookissa (kun hänelle en tietenkään tuota ryhmäviestiä laittanut), että "Laitoit "Pekalle" viestiä ja tulemme mielellämme!".

Miksi on pakko ängetä mukaan? En vain ymmärrä. Jos selvästi kyseessä on äijien saunailta ja ketään naista ei ole juhliin kutsuttu. Ja vielä kun tämä nainen ei edes tunne miestäni hyvin.

Luulin että näitä miestensä mukana polttareihin ja muihin juhliin tunkevia tyttöystäviä löytyy ainoastaan huonoista elokuvista. Hemmetti että ärsyttää.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että sori, kutsu oli tarkoitettu vain miehille. Mikäli naikkoselta löytyy munat, on hän tervetullut.

Vierailija
2/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi remonttihommiin- saa tulla oma vaimonsa mukaan, jos haluaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oikein varta vasten järkätään ryyppyilta pienen vauvan iskälle. Jos 1,5kk ikäisen vauvan äiti viettäisi alkoholin huuruiset juhlat niin se kivittettäisiin (ainakin tällä palstalla).

Vierailija
4/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mies on käytäytynyt niin surkeasti, että on kurinpitotoimien alaisena :D

Kuten sanottu: tarkenna, että kysymyksessä on todellakin poikien ilta. Esitä lisäkutsu: olisi tosiaan mukava tutustua teihin pariskuntana jonakin toisena ajankohtana, tervetuloa vaikkapa kesällä grillijuhliimme!

Vierailija
5/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oikein varta vasten järkätään ryyppyilta pienen vauvan iskälle. Jos 1,5kk ikäisen vauvan äiti viettäisi alkoholin huuruiset juhlat niin se kivittettäisiin (ainakin tällä palstalla).

Yleensähän ne on viikon-parin sisällä syntymästä yhdessä rotinoiden kanssa.

Vierailija
6/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei! Mukava että innostuit varpajaisista, mutta ilmeisesti ilmaisin itseäni epäselvästi. :) Kyseessä on siis äijien saunailta - nahkaa poltetaan lauteilla, lumihangessa pyöritään ja makkaraa käristetään. Olet tervetullut seuraaviin x-juhliimme, jotka järjestämme!"

Ei pirttihirmu tietenkään ole ymmärtänyt sua väärin, mutta ehkä jää pois - samoin kuten miehensäkin.

Vierailija
7/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta nyt niin suuri haitta?

kyllä se tajuaa lähteä pois kesken illan jos on epämukava olo (mitä oletan hänelle tulevan..)

Vierailija
8/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätettiin lähteä "tyttöjen lomalle" eli miehet ja lapset jätetään kotiin (tämä esitettiin hyvin selvästi matkaa suunnitellessa) ja vietetään viikko Espanjassa. Eräs tytöistä ilmoitti, että hän tulee mielellään perheensä kanssa. Suuttui, kun tarkensimme että tässä olisi tarkoitus viettää irtiottoa arjesta ilman miehiä ja lapsia. Yritti vielä, että kyllä me voidaan teidän mukana olla jos joku jää vahtimaan lapsia aina illaksi. Kukahan meistä olisi halunnut istua yksikseen hotellissa kaikki illat?

Vierailija
9/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin jo aloituksessa, miksi miehellä jäi varpajaiset ja synttärit kokonaan juhlimatta.

Ja näissä juhlissa nyt ei ole kyse alkoholista, vaan siitä että hän saa pitkästä aikaa viettää aikaa ystäviensä kanssa, kun tuo pitkä sairaalajakso ja sitä edeltäneet kuukaudet (loppu raskaus meni myöskin sairaalassa) meni meiltä molemmilta ihan sumussa ja ystäviä ei oikeasti ehtinyt eikä jaksanut nähdä. Ja itse pääsen vauvan kanssa äitini luo yökylään hemmoteltavaksi :)

Pitääkin laittaa tuolle eukolle ystävällistä viestiä, josko ymmärtäisi jäädä pois.

Tiedän nimittäin että muut miehet joutuu pinteeseen jos heidän vaimoilleen sitten selviää että juhlissa oli jonkun vaimoke mukana jne.

Vierailija
10/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ystävällinen viesti, että kutsu koski vain miestä, että kyseessä on poikien ilta, ettei kenenkään muunkaan vaimo ole mukana. Luultavasti mieskään ei tule jonkun tekosyyn varjolla.

Omassa kaveripiirissä on yksi tuollainen nainen. Kornein tilanne syntyi ystäväpariskunnan polttareista. Päsmärinainen halusi että naisten ja miesten polttariporukka yhdistyy loppuillasta. Kun tähän ei suostuttu, nainen kieltäytyi ystävänsä polttareista ja juhli miehensä kanssa sulhasen polttareissa.

Vierailija
11/17 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuore tyttöystävä tunki väkisin mukaan mieheni järjestämiin varpajaisiin. Mitä hemmettiä joku naikkonen tunkee yksin ~20 miehen joukkoon, jossa on tarkoitus saunoa ja ryypiskellä..? Joo olen itsekin mustis ja epävarma (=kiitos exäni joka petti ja sikaili joka käänteessä) mutta en silti änge mukaan miesten pippaloihin. (Onneksi mieheni käy moisissa kuin ihan max 2 krt vuodessa, koska ei häntä kiinnosta).

Vierailija
12/17 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsispä johonkin edes käymään vaikka pariks tunniks. Useammin kun viiden vuoden välein ☹️

Vierailija
13/17 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi heti ajattelette että nainen on tunkemassa mukaan? Entä jos hänen miehensä kokee epämukavaksi mennä ilman puolisoa?

Meillä esimerkiksi mies kokee erittäin kiusallisiksi tuon tyyppiset illanvietot ja ei mene mukaan mihinkään jos ei saa ottaa minua mukaansa. Ei ole tyypillinen äijämies muutenkaan, jättää mielummin väliin ryypiskelyt ym. En ole kyllä tuollaisiin koskaan suostunut lähtemään hänen mukaansa joten eipä hänkään sitten mene. Mutta voin kuvitella että mikäli hän haluaisi jostain syystä kovasti mennä johonkin tuon tyyppiseen tapahtumaan niin minun olisi varmaan pakko suostua mukaan ja silloin voisi ap:n kuvailema tilanne olla mahdollinen.

Vierailija
14/17 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ymmärrä miksi parisukuntien on pakko tehdä kaikki asiat yhdessä. Myös mun järkkäämään 'tyttöjen iltaan' toi kaveri poikaystävänsä mukanaan ja ilta oli kyllä melko kiusallinen kaikkien mielestä. Myöskään ulos ei voi lähteä, ellei miehellä ole jo ensin suunnitelmia omien kavereidensa kanssa. Ei mikään ihme, että naisten kaverisuhteet katkeavat n. kolmekymppisinä, kun mitään ei voida enää tehdä ilman toista puoliskoa.

Vierailija
15/17 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi heti ajattelette että nainen on tunkemassa mukaan? Entä jos hänen miehensä kokee epämukavaksi mennä ilman puolisoa?

Meillä esimerkiksi mies kokee erittäin kiusallisiksi tuon tyyppiset illanvietot ja ei mene mukaan mihinkään jos ei saa ottaa minua mukaansa. Ei ole tyypillinen äijämies muutenkaan, jättää mielummin väliin ryypiskelyt ym. En ole kyllä tuollaisiin koskaan suostunut lähtemään hänen mukaansa joten eipä hänkään sitten mene. Mutta voin kuvitella että mikäli hän haluaisi jostain syystä kovasti mennä johonkin tuon tyyppiseen tapahtumaan niin minun olisi varmaan pakko suostua mukaan ja silloin voisi ap:n kuvailema tilanne olla mahdollinen.

Eiköhän tuo ongelma ratkennut jo muutama vuosi sitten. Itse en voisi kuvitella lähteväni miehen mukaan tuollaisiin tilaisuuksiin. Se, jos hän sen takia päättäisi itsekin jäädä menemättä, olisi hänen oma asiansa.

Vierailija
16/17 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä varpajaisten käsite ei ole hänelle selvä. Kannattaa valistaa.

Vierailija
17/17 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa muistaessani, että itse olin kerran "tunkemassa mukaan" vastaavaan tilaisuuteen. Kutsun saanut puolisoni puhui juhlista sen verran huolimattomasti, että kuvittelin kutsun koskevan molempia. Ei sanonut, että varpajaiset, ei että pelkästään miehille... totesi vain, että XjaX:n luona pitäisi mennä käymään silloin ja silloin. No toki innostuin asiasta... En mennyt, tietenkään, kun juhlan luonne selvisi, mutta armas puolisoni antoi mun olla väärässä luulossa melko pitkään :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän