Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen katsonut koko Ypäjä-sarjan ja ihmettelen,

Vierailija
28.01.2013 |

mitä noissa nuorissa muka on vikana? Täällä keskusteluissa sarjassa esiintyviä tyttöjä on haukuttu monessa ketjussa, mun mielestä he taas ovat ihan tavallisia nuoria.

Kertokaa nyt seikkaperäisesti, mikä heissä on niin kamalaa. Voitte tietenkin kehuskella myös sillä, miten itse olitte paljon parempia tuossa iässä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ne ekan vuosikurssin n. 16-v tytöt tai osa heistä vaikuttaa melko lapsellisilta mm. niillä terveystiedon oppitunneilla ei osattu käyttäytyä.

Vierailija
2/8 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ne ekan vuosikurssin n. 16-v tytöt tai osa heistä vaikuttaa melko lapsellisilta mm. niillä terveystiedon oppitunneilla ei osattu käyttäytyä.

mutta kyllä monet 16-vuotiaat on aika lapsellisia. Semmosta se vaan on ;)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvalla syötöllä kiroilevia "koviksia", jotka polttavat tupakkaa (jo alaikäisinä) ja juovat humalaan itsensä lähes joka viikonloppu (jo alaikäisinä) sekä ovat seksuaalisesti leväperäisiä (irtoseksi kännissä maittaa).

AP.lla taitaa olla väärä mielikuva teinityötöistä?

Itse en teinityttönä polttanut tupakkaa, kiroillut, enkä irtosekstaillut poikien kanssa, enkä juonut alkoholia. Silti olin hevostyttö henkeen ja vereen (minulla oli omia hevosia täysihoitotallilla pk-seudulla). Ratsastin aika määrätietoisesti, kävin valmennuksissa, kilpailuissa jne.

Koulunkäyntikin maittoi, enkä koskaan mennyt sieltä mistä rima on matalin (kuten osalla sarjan teinityötillä, eivät edes yritä olla ahkeria lukuhommissa tai mieti ensin itse, vaan heti pyytävät opettajaa apuun esim. takorautakurssilla).

Vierailija
4/8 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvalla syötöllä kiroilevia "koviksia", jotka polttavat tupakkaa (jo alaikäisinä) ja juovat humalaan itsensä lähes joka viikonloppu (jo alaikäisinä) sekä ovat seksuaalisesti leväperäisiä (irtoseksi kännissä maittaa).

AP.lla taitaa olla väärä mielikuva teinityötöistä?

Itse en teinityttönä polttanut tupakkaa, kiroillut, enkä irtosekstaillut poikien kanssa, enkä juonut alkoholia. Silti olin hevostyttö henkeen ja vereen (minulla oli omia hevosia täysihoitotallilla pk-seudulla). Ratsastin aika määrätietoisesti, kävin valmennuksissa, kilpailuissa jne.

Koulunkäyntikin maittoi, enkä koskaan mennyt sieltä mistä rima on matalin (kuten osalla sarjan teinityötillä, eivät edes yritä olla ahkeria lukuhommissa tai mieti ensin itse, vaan heti pyytävät opettajaa apuun esim. takorautakurssilla).

eivätkä kuvatun kaltaisia olleet myöskään kaikki sarjassa esiintyvät tytöt: kaikki eivät kiroilleet eivätkä polttaneet. Sarjassa ei kuitenkaan tietääkseni kerrottu sitä, miten usein tytöt käyttivät alkoholia (vai käyttivätkö kaikki lainkaan) tai millainen heidän seksielämänsä mahtoi olla.

Musta tuntuu, että sä olet nyt itse vähän värittänyt sitä, mitä sarjassa näit.

(Itse en osaa paheksua nuorten kiroilemista, alkoholikokeiluja, sukupuolielämää tai oikein tupakoimistakaan, koska tähän maailmaan mahtuu niin monenlaista ihmistä. Myös sellaisia, joita ei koulupänttäys kiinnosta.)

Ap

Vierailija
5/8 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä itsekin tuli 16-vuotiaana kiroiltua, poltettua ja ryypättyä. Ja ajatella, jotkut jopa harrasti seksiä tyttö- tai poikaystävän kanssa. Sellaista se on, kyllä se ohi menee.

Vaikka itse pääsin opiskelemaan unelma-ammattiani, niin ei yleisaineiden tunteihin jaksanut keskittyä. Samanlaista menoa meidänkin terveystiedon tunneilla oli kuin tuossa sarjassa, mutta ihan normaaleja aikuisia meistä tuli.

Mutta toisaalta, minähän pidin Teiniäidit -sarjan äitejä fiksuja ja ikäisikseen kypsinä...

Vierailija
6/8 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä itsekin tuli 16-vuotiaana kiroiltua, poltettua ja ryypättyä. Ja ajatella, jotkut jopa harrasti seksiä tyttö- tai poikaystävän kanssa. Sellaista se on, kyllä se ohi menee.

Vaikka itse pääsin opiskelemaan unelma-ammattiani, niin ei yleisaineiden tunteihin jaksanut keskittyä. Samanlaista menoa meidänkin terveystiedon tunneilla oli kuin tuossa sarjassa, mutta ihan normaaleja aikuisia meistä tuli.

Mutta toisaalta, minähän pidin Teiniäidit -sarjan äitejä fiksuja ja ikäisikseen kypsinä...

Mun mielestä tuossa yhdessä vastauksessa näkyy oikein hyvin se, miten sarjassa nähtyä väritetään omilla kuvitelmilla ja toisaalta ei sitten oikein osaa ajatella, mitä ja miksi jää sen ulkopuolelle, mitä sarjassa näytetään. Esim. jotkut valittivat siitä, miten joku sarjan tytöistä oli pyytänyt kaveriaan tuomaan sitä ja tätä - kysymyshän oli siitä, että hevosta hoitava tyttö ei halunnut jättää kameraa pelkäävää hevosta yksin. Tämä toistui muissakin sarjan jaksoissa.

Mutta kun se vaan on niin paljon kivempaa (?) uskoa toisista ihmisistä ties mitä ja nostaa itsensä muiden yläpuolelle...

Ap

Vierailija
7/8 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisäpiiritietoa on että sarjaan on valittu ne parhaiten käyttäytyvät. siskoni kävi tuolla koulua ja ihan sikailua se oli siellä. syrjintää, kiusaamista esiintyi. opettajilla ei mitään kontrollioa tyttöihin, asuntolat olivat kuin sikolätit ja sinne raahasivat miehiä. kuka vastaa turvallisuudesta? ei ketään. ovat siellä keskenkasvuiset aivan keskenään ja siinä se tyhmyys tiivistyy. viinaa menee ja kirosanat ovat ne eniten esiintyvät sanat. se on totta.

Vierailija
8/8 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisäpiiritietoa on että sarjaan on valittu ne parhaiten käyttäytyvät. siskoni kävi tuolla koulua ja ihan sikailua se oli siellä. syrjintää, kiusaamista esiintyi. opettajilla ei mitään kontrollioa tyttöihin, asuntolat olivat kuin sikolätit ja sinne raahasivat miehiä. kuka vastaa turvallisuudesta? ei ketään. ovat siellä keskenkasvuiset aivan keskenään ja siinä se tyhmyys tiivistyy. viinaa menee ja kirosanat ovat ne eniten esiintyvät sanat. se on totta.

jos asuntoloissa ei ole valvontaa, kun niissä kerran asuu alaikäisiä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä