Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lapsi oksentaa yön jos on syönyt liikaa makeaa?

Vierailija
28.01.2013 |

Saakeli mua suututtaa jos anopin takia on nyt yksi lapsista tosi kipeänä. On syöttänyt koko eilisen päivän kaikkea sontaa lapsille. Ja kyllä meinaan pitää puhuttelun (taas, koska tästä on ollut jo aiemmin puhetta).

Mietin vaan jos onkin normimahatautia. Voiko liiasta herkuttelusta johtuva pahoinvointi kestää yli 6 tuntia?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti ei. Yleensä menee ohi, kun saa oksennettua mahan tyhjäksi. Kipu alkaa myös pian herkuttelun jälkeen (max 2tunnin aikana, yleensä viim. ½ tunnin jälkeen). Vatsatautia on nyt paljon liikkeellä, joten pitäisin todennäköisempänä.

Vierailija
2/18 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsatautia veikkaisin enemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipäätään oksentaa liiasta makeasta? Kyllähän siitä aina pelotellaan lapsia, mutta en mä ole ikinä kohdallani törmännyt, että näin olisi käynyt.

Että kyllä se oksennustautia on.

t: maallikko

Vierailija
4/18 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos syyn on liika makeansyönti. Vaiva helpottuu kun saa mahan tyhjennettyä. Kyllä se mahatautia on.

Vierailija
5/18 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko lapsi ylipäätään oksentaa liiasta makeasta? Kyllähän siitä aina pelotellaan lapsia, mutta en mä ole ikinä kohdallani törmännyt, että näin olisi käynyt.

Että kyllä se oksennustautia on.

t: maallikko

Jos itse vedän kerralla liikaa jotain roskaruokaa tai karkkia, mulle tulee yleensä ripulia!

Vierailija
6/18 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kertaa juuri tämä kyseinen lapsi oksentanut liiasta makeasta mutta nyt on kyl kestänyt olot niin kauan ettei varmaan sitä ole.

ap

Vierailija
7/18 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä mikä hitto noita yleensä mummoja ja pappoja vaivaa kun sitä makeaa yms.sontaa pitää lapsille suunnilleen pakko syöttää!

Meillä myös tuollaiset isovanhemmat. Kun esikoinen täytti 4kk ja kuulivat että aletaan kiinteitä syöttämään oli eka kommentti että "nonni nyt saa alkaa suklaata syöttämään". No juu ei saa..Eikä sipsiä eikä limua...Arvata saattaa kuka on tämän elokuvan pahis :)

Joka helvetin kerta joudutaan sanomaan tuosta sairaalloisesta tuputuksesta.

Lapset nyt 2 ja 1v.

Toki olen sitä mieltä että mummot yms. saakin vähän luistaa ravintosuosituksista mutta kun tuolle tuputtamiselle ei ole mtn. rajaa.

Lasten serkut ovat jo 2 vuotiaana vetäneet mummolassa sipsipussin tyhjäksi ja tietysti cokiksella huuhdottuna. Yksi serkuista ripuloi aina kotiin menneessään kun pappa syöttänyt salmiakkia..

Siis oikeasti haluaisin tietää mitä nuo sukulaiset saavat siitä että syöttävät lapsille kaikkea paskaa. "Minä olen kiva mummo kun annan lapsille niin paljon makeaa että vatsakin menee sekaisin" siis hitto en vaan ymmärrä.

Vierailija
8/18 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä mikä hitto noita yleensä mummoja ja pappoja vaivaa kun sitä makeaa yms.sontaa pitää lapsille suunnilleen pakko syöttää!

Meillä myös tuollaiset isovanhemmat. Kun esikoinen täytti 4kk ja kuulivat että aletaan kiinteitä syöttämään oli eka kommentti että "nonni nyt saa alkaa suklaata syöttämään". No juu ei saa..Eikä sipsiä eikä limua...Arvata saattaa kuka on tämän elokuvan pahis :)

Joka helvetin kerta joudutaan sanomaan tuosta sairaalloisesta tuputuksesta.

Lapset nyt 2 ja 1v.

Toki olen sitä mieltä että mummot yms. saakin vähän luistaa ravintosuosituksista mutta kun tuolle tuputtamiselle ei ole mtn. rajaa.

Lasten serkut ovat jo 2 vuotiaana vetäneet mummolassa sipsipussin tyhjäksi ja tietysti cokiksella huuhdottuna. Yksi serkuista ripuloi aina kotiin menneessään kun pappa syöttänyt salmiakkia..

Siis oikeasti haluaisin tietää mitä nuo sukulaiset saavat siitä että syöttävät lapsille kaikkea paskaa. "Minä olen kiva mummo kun annan lapsille niin paljon makeaa että vatsakin menee sekaisin" siis hitto en vaan ymmärrä.

Meillä tämä sontaa syöttävä mummu on itse diabeetikko, niin luulisi jotain ymmärtävän mutta ei..

Hyvänä esimerkkinä kun kerran yksi lapsista pyysi mummulta vettä, niin mummu ottaa jääkaapista limsapullon. Mun piti selventää mummulle että lapsi todella ottaa nyt ihan vaan vettä.

Lapset on joskus kesälomalla olleet viikon, pari mummulla ja kerran kävikin niin että tämä aloituksessa mainittu lapsi oksensi syötyään liikaa herkkuja. Mummu pisti sen piikkiin että olivat kuulemma katsoneet jonkun leffan jossa vauhdikkaita kohtauksia. Se oli muka aiheuttanut huonon olon. Just.

Vaikka tässä nyt olikin kyse normimahataudista, niin silti päätin tehdä stopin tuolle yliampuvalle herkuttelulle. Mummulle on tehtävä rajat selviksi tai sitten on pakko lopettaa kyläilyt joksikin aikaa. Pakko se on jotenkin mennä kaaliin.

ap

Vierailija
9/18 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hänen lapsuudessaan ei ole edes paljon herkkuja ollut. Herkkua on ollut, kun on saanut ylimääräisen kinkkuviipaleen leivälle.

Nyt kun on kaikenmaailman nameja ja herkkuja, niin tokihan hän haluaa antaa niitä lapsenlapsilleen. Eikä siinä mun mielestä ole mtään pahaa. Isovanhemmilla on eri säännöt kuin kotona, joten ei niistä herkkupäivistä mitään haittaakaan ole.

Jos lapset ovat monta viikkoa isovanhemmilla, niin silloin kannattaa mennä itseensä ja hankkia hoitopaikka muualta.

Toisaalta mä veikkaan, että lapset viihtyvät tosi hyvin isovanhemmilla ja sä olet ainoa, jota ärsyttää.

Kyllä tuo vatsatautia on. Yksi oksennut ja helpottaa karkkiyliannostuksen jälkeen.

Vierailija
10/18 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teillä nyt vaan on noroa. Sitä on liikkeellä.

Vierailija
11/18 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietenkään se ärsytä lapsia. Tottahan lapset syö sitä jäätelöä, vanukkaita, karkkia, sipsiä, poppareita, tikkareita ym. vaikka aamusta iltaan.

Onhan se inhottava olla se "paha tyyppi" tässä mutta joku roti pitää olla. Hauskaa voi olla ilman että syö kilokaupalla *skaa.

ap

Vierailija
12/18 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummilassa paskaa? Sä pidät kotona lapset kuitenkin tiukassa ruodussa, joten anna mummin ja lasten nauttia.

Vierailija
13/18 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi oksenteli usein runsaan makeansyönnin jälkeen, ennen kuin tajuttiin, että hänellä on diabetes. Suosittelisin aikaa neuvolaan verensokerin mittaukseen. Varsinkin, kun on sukurasite olemassa. Voi olla tietty väärä hälyytys, mutta jos onkin diabetes, se on hoitamattomana hengenvaarallinen.

Vierailija
14/18 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä tiukka linja, mummoilla ei ole mitään oikeutta pakkosyöttää lapsia, vaikka heidän omassa lapsuudessaan olisivat saaneet syödä vain pieniä kiviä. Minua pidettiin kersana hoidossa mummolla ja syötettiin siaksi, olipa kiva olla läski lapsi. Ruoasta ei saanut kieltäytyä, koska sitten pula-aikalainen väänsi tekoitkua kuinka sille tuli paha mieli, kun ei kelpaa. Mun vanhemmat ei puuttuneet asiaan. Minä aion puuttua, jos näen vastaavaa. Ja oltiin siis hoidossa joka päivä, siksi vanhemmat ei puuttuneet.

Vierailija
15/18 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tyyppejä taas liikkeellä.

Minä ja ap ollaan hirveitä nipoja kun toivotaan edes jotain rotia tuohon mummolassa kyläilyyn ja ruokailuun.

En itse saanut tosiaan ap:sta sitä kuvaa että kilahti parista karkista.

Mun lapset ei ole kertaakaan olleet hoidossa isovanhemmilla että siihen ei voi nyt vedota ja vaikka olisivatkin yhden yön vuodessa siellä niin silti tarviiko sitä makeaa syöttää kilokaupalla,niin että lapsi tulee jo kipeäksi?!

Sitä kohtuutta minä tässä peräänkuulutan.

Tottahan minä ymmärrän ettei heidän lapsuudessaan ollut juurikaan herkkuja ja haluavat lapsille vähän tarjota,tämä ok mutta ed.missä kohtuus jos lapsi ripuloi mummolakäynnin jälkeen.

T: se joka ihmetteli mitä ihmiset saavat tuosta karkin tuputuksesta. En muista nro:ani

Vierailija
16/18 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuitko siellä? Jos vanhemmat ovat aikuisia eivätkä halua käyttää hyväkseen isovanhempiaan, niin lapset eivät ole joka päivä hoidossa heillä. Harva haluaa myös olla joka viikonloppu erossa lapsistaan. Joten miten ihmeessä voi lihota mummolakäynneistä lopullisesti läskiksi?

Vierailija
17/18 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas miten ärsyttää, kun nykyään kaikki kiertävät mahataudit on aina sitä NOROA. Niitä mahatauteja aiheuttaa muutkin pöpöt, kuin norovirus. Ihan vain näin välihuomautuksena...

Kyllä teillä nyt vaan on noroa. Sitä on liikkeellä.

Vierailija
18/18 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuitko siellä? Jos vanhemmat ovat aikuisia eivätkä halua käyttää hyväkseen isovanhempiaan, niin lapset eivät ole joka päivä hoidossa heillä. Harva haluaa myös olla joka viikonloppu erossa lapsistaan. Joten miten ihmeessä voi lihota mummolakäynneistä lopullisesti läskiksi?

kirjoitinkin jo, että olin siellä hoidossa joka päivä ja siksi vanhemmat eivät puuttuneet asiaan. Pelkäsivät varmaan, että joutuvat maksamaan ulkopuoliselle hoitajalle. Se ei ollut minun vikani ja laihdutin itseni normaaliksi heti kun sain päätösvaltaa omiin syömisiini. Toivottavasti et seuraavaksi kysy, miksi en ole laihduttanut, kun olen kasvanut vanhemmaksi. :P