Muutun kolmekymppisenä tätimäiseksi :(
Huomasin just että oon muuttunut ihan tätimäiseksi. Vaatteet on ihan tätikamaa. Ja naama ja hiukset. Meikkaaminen on jäänyt melkein kokonaan ja nyt skarppasin ja ostn uusia meikkejä, niin ei enää onnistukkaa. En vaan osaa enää meikata yhtä nätisti kuin ennen.
Vaatteita olen ostanut, mutta ne näyttävät siltä kuin joku täti yrittämällä yrittäis olla nuorekas.
Jos tän kaiken näyttäis sille kaksikymppiselle minulle joka joskus olin, niinse kakskymppinen nauraisi makeasti.
Kohtalotovereita.
Kommentit (13)
Viihdyn erittäin hyvin nykyisessä tätiolemuksessani. On jotenkin hauskaa, että tätinä energiani menee muuhun kuin ulkonäköön. Nuoruus teki tehtävänsä tein ne asiat mitkä nuorena halusinkin tehdä, en haikaile niistä ajoista mitään.
Terveisin täti 33v.
Kämmenet ja jalkaterät ovat kasvaneet raskauksien jälkeen, naama on venähtäneen näköinen, silmänympärykset täynnä alkavia ryppyjä..Nyyh..
Minä olen 35 enkä vielä ollenkaan tätimäinen. En ainakaan omasta mielestäni! Tietenkin pukeudun eri tavalla kuin kymmenen vuotta sitten, eikä minua varmasti luulla kaksikymppiseksi, mutta ei ainoa vaihtoehto ole tätimäinen!
Minulla on pitkät hiukset, aina kynsilakkaa (mutta ei mitään rakennekynsiä!), aina kevyt meikki, hillitysti koruja, klassisia vaatteita (kuten istuvat tummat farkut tai kynähame ja neule) yhdistettynä johonkin trendikkäämpään. Vaihtuvina asusteina käsilaukut ja korkokengät. Ei vielä nelikymppisenäkään tarvitse pukeutua tätimäisesti. Eikä viisikymppisenä! Eikä edes kuusikymppisenä! Ajattele vaikka Paulua Koivuniemeä. Hän on aina huoliteltu ja omalle tyylilleen uskollinen.
Mikä tekee ihmisestä tätimäisen? Minun mielestäni se on sitä, että ei välitä. Ei edes yritä.
vähän lisää itsevarmuutta naiseudestasi (40+) voit taas pukeutua kuten ikäisesi ja nauttia naisellisuudesta
Tämä on suurin se miksi mies vaihtaa nuorempaan. Kun omasta puolisosta tulee mieleen äiti, ei mitään ole enää tehtävissä.
Minä olen nelikymmpinen, enkä ole pätkääkään tätimäinen. Kuka niitä tätivaatteita käskee pitämään? Tosin, jos tunnet itsesi tätiksi, et osaa nuorekkaita vaatteita kantaa, hmmm. Vaikea juttu. Mutta onhan sitä vaatteita, jotka eivät ole leimallisesti nuorekkaita, mutta eivät tätimäisiäkään. Meikkaaminen vaatii treeniä, mutta kampaaja osaa varmasti tehdä tukallesi jotain. Älä luovuta. Ikä on mielentila!
miten nuorempana on pukeutunut/meikannut jne. Jos on ollut keesipäinen punkkari nahkahousussa lävityksisissä, niin pienillä muutoksilla voi tulla "tätimäinen olo". Jos taas aina ollut sellainen "esbo"-look, niin tätiytymistä ei juurikaan huomaa, koska tyyli pysyy kohtuullisen samana.
Pikku jutuilla saa pois tätimäisyyttä, voi vaikka kotona kokeilla ihan perusvaatteilla (tyyliin farkut ja valkoinen t-paita) miten PALJON asusteet vaikuttavat! :)
Esim. farkut ja t-paita ja:
-Palestiinalaishuivi, niittikoru ranteessa ja nahkatakki ja hiukset pörrössä =rock
-Roosa silkkihuivi helmet kaulassa ja pehmeä mohairneule, siististi kammatut hiukset =naisellinen
-Oranssin kirjava villaponcho, puuhelmet ja sekainen nuttura =hipahtava
-Musta jakku, hillityt hopeakorut, siististi laitetut hiukset =klassinen
Joten kannattaa ostaa ns. perusvaatteita ja hakea särmää asusteilla. Tylsä musta neulemekko ja mustat paksut sukkahousut kera punaisten korkokenkien on heti mielenkiintoisempi vert. mustat tavalliset kengät, tuohon lisäksi vaikka saman punaista kynsilakkaa.
Pikkujutuilla kannattaa tehdä sitä tyyliä, itse näen niin niin että arkipukeutumisessa perusjutut asuksi ja asusteilla sitten leikittelen. Tuo siinäkin mielessä näppärää, että tietty väri tmv. usein jaksaa yleensä kiinnostaa vaan yhden kauden, joten ne "perusasut" voi säilyttää ja laittaa huivit, kengät, laukut, asustekorut ym. kiertoon kun enää se lime tai turkoosi ei nappaa.
eli olen aina tykännyt klassisista, yksinkertaisista vaatteista ja tyyleistä. Sellaisista mistä muut innostuvat vasta neljänkympin paikkeilla. Esim. chanel-jakkupuvuista, suorista prässihousuista ja kauluspaidoista, siisteistä nutturoista, kirkkaanpunaisesta huulipunasta.
Nyt 38-vuotiaana olen iloinen että tämä minun suosikkityylini alkaa istua ulkonäkööni paremmin kuin silloin kaksikymppisenä, jolloin olin vielä lapsenpyöreä naamasta, mihin ei oikein dramaattinen ladylike-tyyli kovin hyvin istu.
skunkkivärjätyn kananpersekampauksen ja vielä yhden tatskan kuvaamaan tätä tärkeetä vaihetta - tätiydenvastustamis-phasea - elämässään. Niin ja lopultakin se häppärilävistys.
Ennen olin tyttömäinen ja söpö. Nyt olen keski-ikäinen, hiukan pullukka Riitta Väisänen verkkareissa.
Miten minusta tehdään tyylikäs? Kun olen isoperseinen ja sellua on käsivarsissakin, vaatteiden ostaminen on tuskaa. En edes valehtele laihduttavani. Tahtoisin vain löytää jonkin tyylin, joka istuu tähän plösöyteeni. Vai jumantsuikeros, verkkareissako mä kuljen lopun elämäni?
Vaikka läskiä on, niin yleensä kropassa o jotain hyvääkin (jos ei nyt ihan _sairaalloisen_ lihava ole!)
Lihavalla voi olla esim. sirot ranteet, tai sitten hyvät sääret. Läski kerääntyy eri ihmisillä eri paikkoihin. Kannattaa etsiä kropasta ne parhaat puolet ja selvittä oma vartalotyyppi, ja sitten alkaa etsimään vaatteita.
Jos päällä on oikeanlaiset vaatteet, niin monta iloa karisee pois, ja jos vääränlaiset niin lihottaa monta kiloa.
Jos käsivarsissa on sellua, kannattaa ostaa paitoja mitkä peittävät käsivarret. Monissa kaupoissa on ns. isojen tyttöjen mallistoja, mutta kannattaa myös katsoa ns. tavalliset osastot läpi. Usein XL-mallistot ovat kummallisia leikkauksiltaan (liian "laatikkomaisia" tai "telttamaisia" jne.) se tavallisen puolen L/XL vaate yleensä istuu paremmin päälle.
Jos olet n. Riitta Väisäsen kokoa, et ole mikään super läski, eli vaatteiden löytäminen helpohkoa.
Pari vinkkiä:
-Osta musta neuletakki/jakku (sen mittainen mikä sopii omaan kroppaan) mikä istuu hyvin, sitten alle hieman löysähkö paita jossa pientä "epäsymmetristä" moniväristä kuviota, tuo hoikentaa vartalon linjaa.
Vähän tähän tapaan, en löytänyt äkkiseltään parempaa esimerkkikuvaa:
http://otavafiles.fi/plaza/s/f/galleria/2012/2/694913/muoti023.jpg
-Kietaisumekot/-tunikat sopivat useimmille, pitää löytää sellainen mikä sopii omalle kropalle. Jos liikakilot takamuksessa ja reisissa erilainen malli mitä silloin jos liikakilot mahassa.
esim:
http://www.wishwear.fi/images/seclintrusk_e_1203_b96.jpg
http://www.finnishdesignshop.fi/images/27TiiaVanhatapio10_iso.jpg
-Huomiota kannattaa vetää pois ongelmakohdista, esim. muuten tumma asu mutta kaulaan kirkas huivi, niin huomi kiinnittyy siihen huiviin.
http://3.bp.blogspot.com/_F6oEhC73R_w/SUgO_aR_3RI/AAAAAAAABFE/ylQVLeMAM…
mullakin oli 25-30 v, kun alottelin työelämässä. nyt on taas jo ollut pillifarkut yms käytössä pitkään
t. 50 v
Mua taas ärsyttää, että vaikka olen 30 niin mua luullaan jatkuvasti 20-vuotiaaksi heitukaksi. (Ja suhtautuminen on sen mukaista.) Mutta mikä tarkalleen ottaen tekee suhun sen tätiviban? Jos siihen ei voi pukeutumisella vaikuttaa?