Minkälainen on 8v poikasi kaveritilanne?
Itse olen hieman huolissaan poikani tilanteesta. Kavereita on jonkin verran, osa on nuorempian osa vanhempia ja muutama samanikäinenkin. Ongelmana lähinnä se, ettei yksikään näistä ole ns. paras kaveri vaan hyvin vaihtelevasti leikkivät ja usein oma poikani on se, joka lähtee kavereita etsimään/kysymään, harvemmin kukaan soittaa hänelle tai tulee ovelle.
Onko muilla samanikäisillä pojilla ns. parhaat kaverit, joiden kanssa leikitään päivittäin?
Kommentit (9)
se oma paras kaveri, ja ei nyt päivittäin, mutta usein leikkivät yhdessä. Pikkuhiljaa, sille bestikselle tuli paljon muitakin kavereita, mutta omani ei uusia saanut, eikä halunnut. Lopulta oma poikani jäi yksin.
Nyt mun poika on vitosella, eikä ole yhtään ns bestistä, mutta muuten kavereita on useita, eli ihan hyvä tilanne kavereiden osalta nykyään.
vaan leikkivät millon kenenkin kanssa.
leikkii vaihtelevasti eri lasten kanssa. Ei ole ketään parasta kaveria, mutta muutama joiden kanssa leikkii eniten.
Minulla on myös 8v poika, eikä ole tullut mieleenikään olla huolissani siitä, ettei ole "parasta kaveria". Eikös varsinkin pojilla ole usein näin?
Minunkin pojallani on useita kavereita, suurin osa omalta luokalta, ja leikkii milloin kenenkin kanssa.
Ole parasta kaveria. Eri päivinä leikkii eri poikien tai tyttöjen kanssa. Tytöt pariutuu kaverisuhteissa, pojat ei. Meillä on myös tyttö. Pojat leikkii yleensä laumassa ja riidat ja erimielisyydet sovitaan aika pian.
Leikkivät porukassa tai yhden kanssa. Silläkään ei tunnu olevan väliä, että ollaanko saman ikäisiä.
tavallista - ja oikeastaan tosi hyvä juttu. Tyttöjen kanssa alkaa heti ekaluokalta (tai oikeastaan jo päiväkodissa) se pariutuminen ja kahden sakkiin ei kolmatta mahdu ja sovitaan edellispäivänä kuka kenenkin kaveri on ja ketä ei oteta porukkaan ja jos oma bestis on vaikka sairaana, ei elämästä meinaa tulla mitään, kun ei pääse kolmanneksi kenenkään muun pariskunnan juttuun. Ja jos parhaan kaverin kanssa on riitaa, elämä on tosi vaikeaa kun ei ole ketään muutakaan. Ärsyttävän vaikeaa. Tuo poikien löysempi laumahenki ja epämääräisemmät sidokset on ihan hyvä homma. Aina löytyy joku, jonka kanssa voi olla.
On useampia kavereita ja samoin on monella lapseni kaverilla. Ovat kaikki samalla luokalla. Joillakin on bestis, mutta siihen mahtuu muutkin mukaan. Yksi kaveri on vaaran paikka, koska jos se jää niin olet yksin. Vaihtelu muutenkin virkistää.
mutta tämä tyttö juuri yksi päivä ihmetteli että miksi pojilla ei ole "parasta kaveria". Heidän luokallaan kun tytöt ovat selkeitä pareja mutta pojat ovat sekalaisissa joukoissa.