vielä kilpirauhasarvoista
tässä pähkinää purtavaksi..
mulla on ollut nyt 2,5 vuotta eli kuopuksen syntymän jälkeen kilpirauhasarvot luokkaa tsh 0,2 ja kilpirauhashormoni 13..
tilanteelle ei ole tehty mitään, seurataan vain ja hormonitaso laskenut tasaisesti koko ajan. jotain häikkää mun mielestä on myös aivolisäkkeessä kun se erittää noin vähän kilpirauhasta säätelevää hormonia ja rauhanen itse ruksuttaa automaattisesti pitäen hormonitason viitearvoissa vaikkakin alarajalla..
löysin termin piilevä kilpirauhasen vajaa toiminta, onko kellekkään tuttu? onko jollain? eteneekö tästä lopulta siihen että aivolisäke nolla tuotanto ja kilpirauhanen sammuu myös?
oireita en nyt jaksa edes listata, kaikki löytyy.. sinnillä on menty nää vuodet ja masennuslääkkeet on annettu kouraan,, sehän se auttaakin..
Kommentit (5)
yksityisellä endogrinologilla. Minä menin heti kun ekan kerran ehdotettiin masennuslääkkeitä.
Hyvä endo hoitaa oireita, enkä ole yhtään syönyt masennuslääkkeitä.
Kilpirahasliiton sivuilta voit katsoa suosituksia
lääkärit mehiläisen työterveyshuollossa ja HUS:in työterveyshuollossa on asiaa pohtineet ja meikun endokrinologian osastolta lääkäriä konsultoitu,, ja seurataan seurataan..
kyllä varmasti joku yksityinen reseptin kirjoittaa kun vonkaa ja valittaa, mutta oikea diagnoosikin olisi joskus hyvä saada..
kaikki ei ole aina niin yksinkertaista..
ap-
juujuu ja heti alko satamaan paskaa niskaan kun veriarvot eivät ole ne klassiset "korkea tsh +matala hormoni" josta voi sanoa suoraan että on vajaa toiminta,,,eli kysyinkin onko kellään samaa tilannetta?? mihin diagnoosiin on päädytty? ja miten tila eteni ilman lääkitystä?
av-palstaltako sä meinasit diagnoosin ja lääkityksen saada? Eiköhän lääkäri ole oikeampi osoite.