Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäköhän Oivariini oikeasti sisältää

Vierailija
27.01.2013 |

Oivariinin pitäisi siis sisältää 75% rasvaa, josta voita 55% ja 20% rypsiöljyä.

Kun sekoitan itse voista: 250g voita ja 2,5 dl rypsiöljyä (+pari rkl vettä), niin tuossahan on silloin 50% voita 50% rypsiöljyä, mutta silti seos maistuu paljon paremmalle, enemmän voille kuin Oivariini.

Eli itse sekoitettuna parempaa ja tervellisempää ja ainakin tietää mitä siinä on.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itse sekoitettuna parempaa ja tervellisempää ja ainakin tietää mitä siinä on.

Miten se siitä yhtään terveellisemmäksi sillä muuttuu, että sinä sekoitat samat aineet? Varsinkin kun tuskin edes D-vitamiinia sinne lisäät, joka varsinkin on terveellistä meille D-vitamiinipuutteisille suomalaisille.

Vierailija
2/10 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se siitä yhtään terveellisemmäksi sillä muuttuu, että sinä sekoitat samat aineet? Varsinkin kun tuskin edes D-vitamiinia sinne lisäät, joka varsinkin on terveellistä meille D-vitamiinipuutteisille suomalaisille.

Eikös aloituksessa epäilty että Oivariinin on pakko sisältäää muutakin koska itse sekoittamalla samoista aineista maku tulee erilainen. Uskotko sokeasti ainesosaluetteloa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen elintarvikelainsäädäntö ja valvonta on niin tiukkoja että kaikki sisältää ihan sitä mitä paketissa lukee

Minä pidän perusoivariinista enemmän kuin voista

Paitsi juustoportin kirnuvoi on ihanaa

Vierailija
4/10 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei voi veitsesä enää pysy! =(

Vierailija
5/10 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovetettua ja värjättyä kissanrasvaa

Vierailija
6/10 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

50% rypsiöljyä 50% voita. On terveellisempi seos kuin tuo Oivariinin 75% voita oleva.

Sekoitan monta rasiallista aina kerralla pakkaseen. Osaan sekoitan valkosipulimurskaa ja yrittejä. Voi on paljon halvempaaakin kuiun Oivariini

Vierailija
7/10 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen niin köyhä, että pitää ruveta jotain vitun rasvoja itse sekoittelemaan, niin ammun itseni...

Vierailija
8/10 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainesosat

Ainekset; voi, rypsiöljy, vesi, suola (1,5%) ja D-vitamiini.

Säilytystiedot

Säilytetään jääkaapissa, +4 - +8ºC:ssa.

Lisätietoja

Tuote sisältää 55 % maitorasvaa ja 20 % rypsiöljyä.

Oivariini sisältää kovettamatonta rypsiöljyä.

Vierailija
9/10 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voissa taas rasvaa on 80 prosenttia (loput on vettä sekä pieniä määriä proteiinia, hiilihydraattia jne).

Kotitekoinen levite siis on periaatteessa 90-prosenttista, mutta tietenkin se on hyvien kasvirasvojensa ansiosta paljon voita terveellisempää. Oivariinia on tietääkseni myynnissä sekä 80-prosenttisena että 60-prosenttisena versiona. Erilaisiin kevytlevitteisiin taas sekoitetaan esim. vettä ja ilmaa rasvaprosentin pienentämiseksi.

Vierailija
10/10 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivariinia olen käyttänyt vuosia, mutta nykyään se on muuttunut samanlaiseksi kun muutkin "suksivoiteet", ei veitsessä pysy. Taidan itsekkin alkaa sekoittelemaan voita ja öljyjä, jonkun muun tuotteista tietenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme