Eka kertaa teen kotona jauhelihaperunasosepaistosta. Miten saan siitä herkullista?
Kommentit (10)
sais tehtyä saman makuista kuin aikanaan 80-luvulla koulussa... Oli se hyvää.
Musta oli outoa, kun lapset kertoivat koulussa olleen perunamuusilaatikkoa, ja kaikki olivat kuulemma salaa kuljettaneet sitä roskiin. Eivät tykkää meidänkään muksut.
Ei tunnu sopivan perunamuusiin yhtään. Hyvä ja maistuva lihalaatikko tulee kunnon maustetusta jauhelihasta (itse käytän yleismaustetta, pippuria ja chiliä) sekä maitoon tehdystä muusista. Ihan ripaus suolaa muusiin, se on riittänyt ainakin meillä.
Muussi kannattaa todella jättää aavituksen löysemmäksi. Jauhelihaan sitten kunnolla mausteita, muuten on mautonta. Pinnalle laitan aina reilusti juustoraastetta.
Pitäis taas tehdä sitä itsekin.
En tunne yhteishyvän reseptiä, mutta itse teen sitä aika usein tähteeksi jääneestä perunamuurista.
Ruskistan ja maustan jauhelihan, lisään ruskistuspannuun tilkan vettä ja sammutan levyn, että liha hetken hautuu ja maku tasaantuu.
Muusiin lisään munamaitoa, että on hyvin löysää. Kerroksittain vuokaan, ja sekoitan, paistan noin 160-asteisessa uunissa tarpeeksi kauan.
että miksi se pitää vielä uuniin laittaa kun se on paljon parempaa siinä vaiheessa, kun jauhelihat on vaan sekoitettu muusiin.
Jauhelihaseos mausetaan hyvin, joukkoon voi laittaa lisäksi vaikka purkillisen valkoisia papuja, joista tomaattikastike on hyvin huuhdeltu pois.
Jauhelihaseos pohjalle, sen päälle muusi, joka on tehty perunoista, voista ja täysmaidosta (suolaa maun mukaan). Päälle hirveä kasa juustoraastetta.
Mun ohjeessa ei siis sekoiteta jauhelihaa ja perunasosetta. Näin tulee makoisampi.
En tunne yhteishyvän reseptiä, mutta itse teen sitä aika usein tähteeksi jääneestä perunamuurista.
Ruskistan ja maustan jauhelihan, lisään ruskistuspannuun tilkan vettä ja sammutan levyn, että liha hetken hautuu ja maku tasaantuu.Muusiin lisään munamaitoa, että on hyvin löysää. Kerroksittain vuokaan, ja sekoitan, paistan noin 160-asteisessa uunissa tarpeeksi kauan.
Ohjeessa oli uuni 225! Kumpi parempi?
Muussi kannattaa todella jättää aavituksen löysemmäksi. Jauhelihaan sitten kunnolla mausteita, muuten on mautonta. Pinnalle laitan aina reilusti juustoraastetta.
Ohjeessa oli 100 gpalsternakkaa, 1 sipuli, valkosip.kynsi, salsaketsuppia, suolaa, mustapippuria. Miten täydentäisi?
Pitäis taas tehdä sitä itsekin.
ei ainakaan mitään munamaitoa :) Löysä muusi, ja siihen hyvin maustetut jauhelihat, siinä se on.