ONLY farkut - muuttaneet paljon mitoitustaan. Miksi??
Olen pitkään käyttäny ONLYn farkkuja kokoa 31. Mittani ovat noin 63-65 kg ollut tässä ja pituus 168 cm.
Nyt ostin tämän kevään uutuusfarkut ONLYltä. Koko 31 pyöri jaloissa. Koko 29 oli sopiva,siinäki hieman löysää vyötärössä, vaikka mitoiltani olen sama kuin käyttäessäni vanhoja farkkuja kokoa 31. Eli painan nyt 63 kg ja pituus 168 cm ja farkut 29 (!!) sopivat.
Viimeksi mulle on mahtunu farkut kokoa 29 jalkaan joskus 10 vuotta sitten,kun painoin noin 55 kg.
Mistä kyse?
Kommentit (11)
... jotta ihmiset kokevat olevansa nyt laihempia pienempään mahtuessaan. :)
Niistä mahtuu koko 24 tai 25, yleensä 25.
Muun merkkisistä menee 26, ja tadaa...
Tunnen itseni hoikaksi....;)
nyt onlyn farkut kokoa 29 vastaavat parin vuoden takaisia onlyn farkkuja koko 31
Eli ovatko molemmat esim. skinnyt tai bootcutit? Vaikka tuumakoon periaatteessa pitäisi periaatteessa olla sama mallista toiseen, istuvuus vaihtelee merkin sisällä mallista toiseen. Olen ap:ta hieman isompi, ja sovitin viime viikolla Dieselin farkkuja. Yhdessä mallissa en saanut kokoa 31 vedettyä kunnolla ylös asti, toisessa menivät helposti kiinni ja olivat jopa väljät.
Vanhat farkut ovat bootcut lahkeista ja matala vyötärö. Ei juurikaan strechiä vyötärössä.
Uusissa farkuissa on suorat lahkeet ja matala vyötärö. Erittäin paljon strechiä vyötärössä. Siinäkö syy, siinä joustavuudessa?
jos kerran olet noin pieni. Itse olen 171/68 ja käytän kokoa 29.
Uusissa farkuissako käytät kokoa 29? Onlyn?
Jopa noi vanhat 31 kokoiset onlyn farkut puristi ihan sikana vyötäröstä, mutta uudet 29 kokoiset ovat jopa väljät.
Vanhat farkut ovat bootcut lahkeista ja matala vyötärö. Ei juurikaan strechiä vyötärössä.
Uusissa farkuissa on suorat lahkeet ja matala vyötärö. Erittäin paljon strechiä vyötärössä. Siinäkö syy, siinä joustavuudessa?
Jos materiaalissa on elastaania, se tietysti joustaa eri tavalla kuin 100% puuvilla. Bootcutit ovat monesti myös istuvampia vyötäröltä ja lantiolta kuin suorat mallit, joten siinä olisi toinen selitys.
Nro 4 (joka on siis myynyt farkkuja työkseen n. 10 vuotta)
-Malli on erilainen, osa malleista on tarkoitettu ns. "löysiksi" ja osa todella ihoa nuoleviksi.
-Farkkujen leikkaus on todella erilainen, ts. toinen on korkavyötäröinen ja toinen matala tmv. mikä selittää sitä että toiset "tiukemmat" ja toiset löysemmät päällä(jos vaikka "nappi mahamakkaran kohdalla" tmv. ja toisissa jää makkaran alle tai menee yli).
-Suurin ja todennäkäisin syy on elastaani, mitä joustavampaa kangas on, sitä pienemmät farkut saa jalkaansa ahdettua. Itse suosin farkkuja joissa elastaania on vain nimeksi, jos elastaania on paljon kangas ei tunnu niin mukavalta ja moni ajan mittaan venyy tyhmän näköiseksi. Onlyn farkuissa on usein niin, että parin kympin housuissa paljon elastaania, sitten kun hinta lähempänä satasta ei elastaania ole (melkein) ollenkaan.
-Toki myös mitoutusta on voitu muuttaa, mikään absoluuttinen totuushan ei mikään koko ole. Esim. H&M:llä rintaliiveissä koko aina yhtä pienempi mitä muualla (jos ottaa D:kupin vastaa muualla C:tä jne) Only aika paljon nuorten suosiossa =ehkä tekevät noin jottei lihonut nuoriso tunne itseään lihaviksi farkkukaupassa.
-Malli on erilainen, osa malleista on tarkoitettu ns. "löysiksi" ja osa todella ihoa nuoleviksi.
-Farkkujen leikkaus on todella erilainen, ts. toinen on korkavyötäröinen ja toinen matala tmv. mikä selittää sitä että toiset "tiukemmat" ja toiset löysemmät päällä(jos vaikka "nappi mahamakkaran kohdalla" tmv. ja toisissa jää makkaran alle tai menee yli).
-Suurin ja todennäkäisin syy on elastaani, mitä joustavampaa kangas on, sitä pienemmät farkut saa jalkaansa ahdettua. Itse suosin farkkuja joissa elastaania on vain nimeksi, jos elastaania on paljon kangas ei tunnu niin mukavalta ja moni ajan mittaan venyy tyhmän näköiseksi. Onlyn farkuissa on usein niin, että parin kympin housuissa paljon elastaania, sitten kun hinta lähempänä satasta ei elastaania ole (melkein) ollenkaan.
-Toki myös mitoutusta on voitu muuttaa, mikään absoluuttinen totuushan ei mikään koko ole. Esim. H&M:llä rintaliiveissä koko aina yhtä pienempi mitä muualla (jos ottaa D:kupin vastaa muualla C:tä jne) Only aika paljon nuorten suosiossa =ehkä tekevät noin jottei lihonut nuoriso tunne itseään lihaviksi farkkukaupassa.
onlyn farkut ovat siis matalavyötäröisiä. tosin nämä uudemmat ovat todella joustavat, ehkäpä siinä sitten se suurin syy, mksi uusissa farkuissa kokoni on 29 ja vanhoissa 31.
Ei ole olemassa mitään yleiskäsitettä "Onlyn farkut". Se koko ja mitoitushan riippuu ihan täysin siitä farkkujen mallista.
Rodeoissa on eri, chiaroissa on eri, ebboissa on eri, kaikissa pilleissä on eri jnejne... Eihän voi kuvitella että esim. Leviksen eri mallit olisivat kaikki tismalleen samankokoisia ja samankokoiselle tehtyjä....