Oho, törmäsin vahingossa "nettituttuun"
Olen töihin liittyvän projektin takia ollut tekemisissä erään naisen kanssa. Hän oli todella tutun näköinen ja muutama päivä sitten selvisi miksi.
Tämä nainen on eräästä nettiyhteisöstä tms. tuttu nettikirjoittelija ja bloggaaja. Kaunis. Trendikkäästi pukeutuva. Menestyvä. Laadukkaasti kotia sisustava. Sain myös sellaisen kuvan, että on korkeasti koulutettu ja eräässä arvostetussa työpaikassa.
Todellisuudessa kyseessä on keski-ikäinen, ylipainoinen nainen, joka kyllä on arvostetussa yrityksessä töissä, mutta työnkuva on sellainen mihin otetaan ilman koulutusta alle 2000e palkalla. En tykkää mollata toisten ulkonäköä, mutta tässä tapauksessa ylipainoa oli kuitenkin niin paljon, että se haittasi selvästi jo normaalia kävelyä. Muutenkin ulkonäkö oli todella huolittelematon, rasvaiset hiukset jne.
Hänellä on itsestään netissä kuvia, joissa hän näyttää ihan muulta kuin livenä. Olin sen verran utelias, että googletin... ja löysin erään ikivanhan nettiprofiilin, jossa hänellä on näitä samoja kuvia itsestään. Kuvat ovat ilmeisesti 10-15 vuotta vanhoja.
Tuli aika hämmentynyt olo, kun tajusin että kyseessä on sama ihminen. En tajua, miten joku elää tuollaista kaksoiselämää. Eikö tuollainen feikkaaminen ole paljon nolompaa kuin se, että on vähän kiloja kertynyt eikä niin viitsi panostaa ulkonäköönsä? Kuitenkin suurimmasta osasta ihmisiä tulee ihan taviksia, normaaleja palkkaduunareita ja suurin osa lihoo tai ainakin muuten rupsahtaa iän myötä.
Kommentit (10)
siis jos kuvani laittaisin esille, laittaisin sellaisen kuvan, joka on edustavampi minä kuin jos nyt otettais musta kuva.
So???
olet kun tulet tänne yhteistyökumppaneiden/asiakkaiden tms. asioita taivastelemaan.
jos ne kuvat on otettu 15 v sitten. Sillä on siis jotku ysärivaatteet niissä kuvissa.
Sun provon kehittely meni nyt vähän pieleen, kun alussa sanot tyypin olevan tutun näköinen, sitten kerrotkin, että hän on ihan eri näköinen kuin väittää olevansa.
Sä olisit voinut sanoa, että sä olit töiden takia tekemisissä yhden tyypin kanssa ja sitten googlasit sitä. Löytyi vanha nettiprofiili, jossa on samoja kuvia kuin sun nykyisen nettitutun profiilissa. Tai jotain sellaista.
Onnea uuteen yritykseen.
Ihan tosissani tämän kirjoitin. Tutunnäköinen siis kasvonpiirteiltään, luulisi tämän olevan selvää. Hiukset, vaatteet ja paino oli ihan muuta kuin kuvissa.
Jos joku haluaa asiallisesti kommentoida esim. sitä, mikä ihmisiä motivoi tällaiseen käytökseen niin olkaa hyvä. Minua ei siis todellakaan haitannut tässä naisessa hänen oikea ulkonäkönsä vaan tämä kummallinen roolileikki netissä. Varsinkin kun ne kuvat, joita hän itsestään on laittanut, ovat oikeasti hänen vanhoja tai photoshopattuja kuviaan eikä vain jostain nettisivuilta kopioituja.
Mistä voisit varmasti tietää, onko työtuttusi sama bloggaaja? Ja vaikka olisikin, niin entä sitten?
Mistä voisit varmasti tietää, onko työtuttusi sama bloggaaja? Ja vaikka olisikin, niin entä sitten?
On ehdottomasti sama. Googlettamalla hänen nimimerkkinsä löytää myös hänen oikean nimensä. Mielestäni tämä on vain todella erikoista käytöstä, koska puhutaan aivan valtavasta erosta todellisen henkilön ja "nettihenkilön" välillä. En esimerkiksi kehtaisi sanoa livenä tälle ihmiselle, että hei, olen nimimerkki x ja olemme jutskailleet netissä. Siinä olisi jotakin todella kiusallista, koska selkeästi hän on netissä joku toinen kuin livenä, vaikka tavallaan esiintyykin omalla naamallaan.
miten hän voi postata trendikkäitä vaatekuvia, jos omat kuvansa ovat vanhoja?
Sisustusjuttuja voi tietysti tehdä.
miten hän voi postata trendikkäitä vaatekuvia, jos omat kuvansa ovat vanhoja?
Sisustusjuttuja voi tietysti tehdä.
Niinpä. Ettei ap olis vaan kateellinen jollekin bloggaajalle ja kehitellyt tällaisen mielestään nerokaan provon.
Jos jonnekin pitää omia kuvia laittaa, niin aika moni laittaa kuvia, joista pitää. Mitä väliä vaikka hieman vanhempia kuvia, jos kuitenkin omia kuvia eikä kopsattu jostain?
Otatko nettijutut hieman liian tosissaan? Huviahan nettijutut on ja pieni kaunistelu kuuluu asiaan.
PS. Itse en tee tuota, mutta ymmärrän, miksi joku haluaa antaa itsestään kauniin ja menestyvän kuvan, jos siihen on mahdollisuus.