HS syntyneitä:
Kommentit (20)
Kuura menee paremmin vaikka tuollainen erikoisuuden tavoittelu saa hymähtelemään.
(Kunpa sitten vain Keijun paino pysyis kurissa isompana...)
isona susiruma tonnikeiju? ;)
Kuura vielä menettelee, ehkä. Omalleni en kyllä olisi antanut.
Kyllä välillä tuntuu että vanhemmat jostain syystä haluavat ehdoin tahdoin kiusata lapsiaan nimillä, jotka ovat joko käytännössä hankalat (pitkät, väliviivalliset) tai muuten vaan sellaiset, että lasta varmasti kiusataan niiden takia.
Nehän oli ihan järkeviä nimiä suurin osa, ja niillä erikoisuudentavoittelijoillakin oli ainakin yksi normaali nimi joukossa. Missäs oli meidän pikku Mymmeli, Brooke ja Arwen Möttöset?
mutta Kuura mielestäni ihan nätti, vaikka sekin vähän sellanen erikoinen.. Mutta paljon rumempiakin nimiä annetaan tällä hetkellä lapsille..
toivottavasti pysyy ihannepainoindeksissä. Paineita tuosta nimestä tulee, täyttää vanhempien odotukset. Toivottavsti ei syömishäiriötä.
Keiju? Mitäs jos tulee vähän isokokoisempi tyttö? Kuura? Pojan nimi, voi aiheuttaa sekaannusta.
Erikoiset kylläkin, enkä antaisi omalleni. Mietin tässä vain tuota kiusaamisjuttua. Olen miettinyt viimeaikoina, ettei nimistä taideta juurikaan kiusata enää. Nykyään annetaan vaikka minkälaisia nimiä,njoihin lapset tottuvat jo pienestä pitäen. Tarkoitan sitä, ettei enää ole erikoista, että lapsella on "erikoinen" nimi. Lisäksi ovat maahanmuuttajat joilla on väistämättä suomalaiseen suuhun erikoiset nimet. Omat lapseni ainakin suhtautuvat kaikiin nimiin ihan normaalisti, vaikka heidänkin lähipiirissään on näitä ns erikoisnimiä.
Keiju on nätti ja sievä hento satuolento, kuura kylmää ja kalseaa. Liikennesäätiedoituksissakin varoitetaan kuuraisista teistä.
Voi olla että tyttönen vielä tulee olemaan katkera kun isosisko on keiju ja hän joku kylmä sääilmiö.
Erikoiset kylläkin, enkä antaisi omalleni. Mietin tässä vain tuota kiusaamisjuttua. Olen miettinyt viimeaikoina, ettei nimistä taideta juurikaan kiusata enää. Nykyään annetaan vaikka minkälaisia nimiä,njoihin lapset tottuvat jo pienestä pitäen. Tarkoitan sitä, ettei enää ole erikoista, että lapsella on "erikoinen" nimi. Lisäksi ovat maahanmuuttajat joilla on väistämättä suomalaiseen suuhun erikoiset nimet. Omat lapseni ainakin suhtautuvat kaikiin nimiin ihan normaalisti, vaikka heidänkin lähipiirissään on näitä ns erikoisnimiä.
ennen kiusattiin siitäki jos vanhemmat oli eronnut. Eipä taida sekään olla enää nykypäivää.
isona susiruma tonnikeiju? ;)
Kuura vielä menettelee, ehkä. Omalleni en kyllä olisi antanut.
Kyllä välillä tuntuu että vanhemmat jostain syystä haluavat ehdoin tahdoin kiusata lapsiaan nimillä, jotka ovat joko käytännössä hankalat (pitkät, väliviivalliset) tai muuten vaan sellaiset, että lasta varmasti kiusataan niiden takia.
Olisi mielestäni Sinimeri ollut kaunis nimi. Sitten tuli mieleeni, että jos tytöstä tuleekin ylipainoinen ja koulussa kysytään mikä on maailman suurin meri, niin joku koiranleuka vastaa "Sinimeri".
maailman suurimmasta merestä ja Sinimeri nimestä! :D Kaunis nimi olisi ollut! :)
Keiju on nätti nimi mutta itse en antaisi niin voimakkaan mielikuvan vuoksi. Toisaalta vanhemmilla saattaa hyvinkin olla merkityksellinen tarina nimen takana, mikä tekee nimestä juuri passelin kantajalleen! :)
Kuura on tosi kaunis nimi, liekö pakkasaamuna tyttö. :)
Toivon lisäksi vilpittömästi, ettei Keijulle kehity missään vaiheessa elämäänsä painonhallintaongelmia.
ennen kiusattiin siitäki jos vanhemmat oli eronnut. Eipä taida sekään olla enää nykypäivää.
siitä, että mulla oli jo ala-asteella aika hyvä yleissivistys, koska tykkäsin lukea. Pitäiskö nyt ajatella, että lapsen lukuharrastus ja kiinnostus maailmaa kohtaan on huono asia, koska siitä voidaan kiusata?
Meidän luokalla kiusaajat eivät olleet edes mitään "huonojen perheiden" lapsia, jotka olisivat olleet huonoja koulussa, vaan hyvien perheiden lapsia, jotka menestyivät koulussa. Itse olin vain sellainen keskiverto-oppilas.
[/quote]
siitä, että mulla oli jo ala-asteella aika hyvä yleissivistys, koska tykkäsin lukea. Pitäiskö nyt ajatella, että lapsen lukuharrastus ja kiinnostus maailmaa kohtaan on huono asia, koska siitä voidaan kiusata?
Meidän luokalla kiusaajat eivät olleet edes mitään "huonojen perheiden" lapsia, jotka olisivat olleet huonoja koulussa, vaan hyvien perheiden lapsia, jotka menestyivät koulussa. Itse olin vain sellainen keskiverto-oppilas.
[/quote]
Harmi kyllä kiusaamisen aihetta voi löytää mistä tahansa. :/ Itselläni on aika hassu ja harvinainen nimi, se on kyllä huomattu koko ikäni mutta koskaan ei ole ollut kiusaamisen aiheena.
Harmi kyllä kiusaamisen aihetta voi löytää mistä tahansa. :/ Itselläni on aika hassu ja harvinainen nimi, se on kyllä huomattu koko ikäni mutta koskaan ei ole ollut kiusaamisen aiheena.
Keiju ja Kuura sopii hyvin yhteen myös.