Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Persimon, miten käyttöön? :)

Vierailija
26.01.2013 |

Meneekö ihan tuoreeltaan syöden, vai mikä oisi paras keino hyödyntää?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. luonnojogurtin sekaan.

Voit tehdä myös piiraan, samalla tavalla kuin persikkapiiraan. Itse syön sellaisenaan kuorittuna ja laselle laitan jogurtin joukkoon.

Vierailija
2/17 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo yli kahdenkymmenen vuoden ajan. Rakkalla lapsella (hedelmällä) on kolmaskin nimi kaki.

Syön ihan sellaisenaan. Kanta pois, huuhtaisu ja ei muutakun syömään. Nam! JA tämä on sitä makeampi, mitä enemmän siinä on mustia pilkkuja kuoren alla näkyvissä. Se on sokeria, mikä näkyy. Näin neuvottiin jo silloin alkuaikoina kaupassa ja tällaisia aina valitsen, jos löytyy. Toiset jättää minulle ne parhaat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jostain syystä kaikki tuntemani venäläiset syövät niitä hullun lailla, parasta kuulemma ihan pelkiltään.

Vierailija
4/17 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopii toki hedelmäsalaattiinkin.

Vierailija
5/17 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä testata!

Ap

Vierailija
6/17 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes hokasin, että sen voi kuoriakin. On pehmeämpää ja mehukkaampaa ilman kuorta syötynä.

Vierailija
7/17 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii salaattiin, nam! Ja ihan vaan kuoret ja kanta pois, siinä kaikki. Aina kannattaa kuoria vaikka sen pystyisi kuorineenkin syödä. Niissä kuorissa (varsinkin siis ulkomailta tulevissa hedelmissä) on kuitenkin kasvinsuojeluainejäämiä, joista noin 30-40% lähtee pesemällä. Riippuen tietysti hedelmästä, jotkin imevät jäämiä kuoren läpi itseensä. Joo mutta hölpönpölpön, kaikkia ihmehedelmiä kokeilemaan!

Vierailija
8/17 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin oli hyvää

Vierailija
9/17 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun lähes aina kaupoissa on vain raakoja persimoneja :/

Vierailija
10/17 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pilkoin tänään puolikkaan persimonin puuron päälle, lisäksi vielä puolikas päärynä ja vähän mustikoita. Tosi hyvää!

Vierailija
11/17 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persimonit on parhaimpia silloin, kun ne ovat erittäin pehmeitä ja jos niissä on tummia pisteitä. Ihan pelkiltään olen syönyt, ovat makeita ja ihania!

Vierailija
12/17 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän persimoneja salaattiin, johon tulee salaattipohjan (lempparini on vuonankaali) lisäksi paahdettuja cashew-pähkinöitä ja sinihomejuustoa. Kastikkeeksi balsamicopohjainen vinegrette. Persimonit sopivat myös leivontaan. Kehitin leivonnaisen, jossa lehtitaikina leikataan neliöiksi, neliöille levitetään paistonkestävää vaniljakreemiä, persimoniviipaleita ja päälle ripotellaan mantelirouhetta.

Vierailija
13/17 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aikaan vuodesta ihan huippuhyvä hedelmä! Edullinen hinta ja minua ei haittaa, että ovat kaupoissa vielä vähän raakoja. Ovat kotona kauniita isossa hedelmäkulhossa ja kypsyvät siinä sitten.

Itse laitan maustamattomaan jogurttiin aamupalalle, puuron päälle, salaattiin ja homejuuston kaveriksi sopii hyvin.

En ole törmännyt sitkeäkuorisiin yksilöihin, joten en kuori, pesen vaan. Persimonissa on paljon A-vitamiinia ja kuitua, rautaa ja C-vitamiiniakin jonkin verran.

Vierailija
14/17 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän persimoneja salaattiin, johon tulee salaattipohjan (lempparini on vuonankaali) lisäksi paahdettuja cashew-pähkinöitä ja sinihomejuustoa. Kastikkeeksi balsamicopohjainen vinegrette. Persimonit sopivat myös leivontaan. Kehitin leivonnaisen, jossa lehtitaikina leikataan neliöiksi, neliöille levitetään paistonkestävää vaniljakreemiä, persimoniviipaleita ja päälle ripotellaan mantelirouhetta.

Kuulostaa ihanalta! Missä myydään tuota kreemiä, onko purkissa vai jauheena, minkä merkkistä?

Vierailija
15/17 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän salaateissa, puuron seassa tai ihan vaan sellaisenaan. Itse en tykkää niistä liian pehmeistä/makeista eli liian kypsistä, persimon on mielestäni parhaimmillaan silloin kun se pikkuisen joustaa kuoren alla ja väri on tasaisen oranssi päältä. Tummat pisteet ei haittaa tosiaan. :) juustolautasella persimon on yliveto!

Vierailija
16/17 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina tapaan syödä kiwin tavoin eli halkaisen ja lusikoin sisällön. Minusta pehmeänä se on vaikea kuoria. Tosi hyvä hedelmä moneen käyttöön, kannattaa ostaa nyt kun niitä on tarjolla ja hintakin aika edullinen!

Vierailija
17/17 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ällömakeasta tykkää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän