Petynyt siihen miten hankalat piilarit on laittaa silmiin ja saada silmistä pois :(
Nyt on sitten punaiset ja kipeät silmär enkä pitänyt niitä kuin ehkä 15min..
Kommentit (33)
Ja mikä vika silmälaseissa on? Itse en vaihtaisi lasejani piilareihin mistään hinnasta.
Esimerkiksi jos harrastaa kamppailulajeja, juoksua, rivakkaa jumppaa...
Minusta piilareiden ottaminen pois oli aina vähän hankalaa etenkin, jos ne olivat olleet pidempään päässä. Piilareista tuli myös usein roska silmässä - tunne. Jos on kuivasilmäisyyttä niin niitä ei edes suositella.
Käytin piilareita 3-4 vuoden ajan, mutta luovuin niiden käytöstä jo yli 5 vuotta sitten. Viimeksi minulla oli kertakäyttöpiilarit.
Silmälasit ovat vaan paljon helpommat.
Miten tämä tietokoneen näyttöruutu on niin iso ja laaja, tuntuu että jotenkin venynyt reunoista..
Laitoin siis äsken melkein heittämällä elämäni toista kertaa piilarit päähäni, liekö eroja piilareissa kun eilen kokeilemani olivat halvempaa sorttia ja nämä jotain Aqua Moist-juttua..
En tiedä, vielä tuntuu siltä että lasit niin vahva osa identiteettiäni että osaanko ilman ollakaan ja ei tämä näkeminenkään nyt aivan sumutonta näillä piilareilla ole, vielä ainakaan..vahvuudet on suuret eli -10 ja -8,5..
Huomenna mun pitäis tietää tilaanko 30pvän paketit koska ajatuksena oli ottaa piilareita kaukomatkalle johon lähdemme 2vkon kuluttua..
Ja mun pitää tilata 2 eri vahvuutta olevaa pakettia eli ne tekee yht.90e.
ap
parhaiten niin, että vedän linssin etusormella aivan alas silmässä, että se "ryttääntyy" alareunaa vasten. Sitten on helppo nypätä pois.
Vielä semmonen kysymys, että pitääkö sen linssin olla märkä siitä nesteestä kun sen laittaa silmään? Vai pitäisikö sitä kuivata jotenkin? Kun tuntuu että se pysyy paremmin näpeissä kun on vartin kuivunut sormissa, mutta onko se laitto silloin oikeasti vielä vaikeampaa?
Terveisin se tämän ketjun toinen kyselijä, joka ei kyllä saanut optikolta tarpeeksi hyviä neuvoja.
oikein päästää kuivumaan, suoraan silmään vaan.
kahta etusormeani, eli en koskaan oppinut yhden käden taktiikkaa. Toinen etusormi linssin toiselle laidalle, toinen toiselle laidalle ja sormia siirtämällä linssi jäi siihen väliin. Linssin laitoin silmiin etusormella, silmän pidin apposen auki ihan vaan jännittämällä kasvojen lihaksia.
Mutta hei ap, mietipä silmäleikkausta :) Itsekin pääsin eroon -10 laseista ja näkö on ollut nyt 7 vuotta ihan "super". Toivottavasti en enää koskaan tarvitse likinäköön rillejä / piilareita, elämä on näin miljoona kertaa helpompaa kuin tusata herkkiin ja allergia-oireista jatkuvasti oireileviin silmiini mitään linssejä....
Oma operaationi tehtiin Eiran sairaalassa ja olen ollut äärimmäisen tyytyväinen lopputulokseen!
...mutta myös silmissä on eroja. Mun on aina ollut helppoa laittaa ne, voin laittaa hetkessä ja ilman peiliäkin. Mun mies taas ei saa millään laitettua niitä itselleen vaan mä laitan hänelle. Hänellä ei ne luomet vaan aukea ja liiku kuin sen verran että hädin tuskin saa ujutettua piilarin sinne väliin.
Samaa väitetään monesta muustakin asiasta. Mutta minä en ole tottunut edes ajan kanssa esim. liikennemeluun, seisomatyöhön tai lääkkeiden nielemiseen. Joten suhtaudun skeptisesti tuohon, että piilareihin tottuisi.
Samaa väitetään monesta muustakin asiasta. Mutta minä en ole tottunut edes ajan kanssa esim. liikennemeluun, seisomatyöhön tai lääkkeiden nielemiseen. Joten suhtaudun skeptisesti tuohon, että piilareihin tottuisi.
En todellakaan suosittele odottamaan sitä varttiakaan ennenkuin silmääsi sen piilarin laitat, itse laitan suoraan siitä nesteestä ja voin vain kuvitella miten haljulta tuntuisi tunkea kuivahtanutta linssiä silmämunaan kiinni:/
Se linssi on niin ohut että se kuivahtaa kovaksi aika äkkiä, huomasin eilen kun jätin illalla postamani pöydän reunalle ja menivät koppuraksi aika äkkiä.
Kyllä se pysyy ihan märkänäkin siinä etusormen päässä se kuppi oikein hyvin:)
ap
Vielä semmonen kysymys, että pitääkö sen linssin olla märkä siitä nesteestä kun sen laittaa silmään? Vai pitäisikö sitä kuivata jotenkin? Kun tuntuu että se pysyy paremmin näpeissä kun on vartin kuivunut sormissa, mutta onko se laitto silloin oikeasti vielä vaikeampaa?
Terveisin se tämän ketjun toinen kyselijä, joka ei kyllä saanut optikolta tarpeeksi hyviä neuvoja.
Jos asenne on noin naama väärinpäin, eipä sitä totukaan.
että ihmisillä on noin paljon pokkaa valehdella, että siihen tottuu, vaikka eivät mistään voi tietää tottuuko juuri kyseessä oleva ihminen juuri tähän piilarien laittoon ikinä.
Jotkut nyt vaan eivät tunne mitään, vaikka laitettais halko silmään.
Minä en tottunut. Tuntui ihan luonnottomalta. Sain ne silmiin, mutta poisotto oli kamalaa. Yritin kyllä kovasti. Yritin olla rento ja ajatella, että onpa helppoa.
Viimeisen kerran piti leikata kynnet lyhyeksi ja juoda nopeasti pari pulloa olutta, että uskalsin alkaa sörkkiä piilareita pois.
En käytä - olutta enkä' piilareita.
Piilari etusormelle ja keskarilla painan alaluomen irti silmästä. Sitten tökkään siihen luomen rajalle linssin, päästän irti luomesta ja katson linssiin.
Pois otan peukalon ja etusormen sivuilla tavallaan nipistämällä.
Parin sekunnin toimenpide per silmä mennen ja tullen.
Optikolla opetti niin helvetin vaikean tavan kun piti kaikkia luomia avata ja kahta kättä käyttää että huhhuh, alkuun hävisi linssejä kun silleen sähläsin..
Ei mene sekuntiakaan ku pistää tai ottaa pois. En muista edes sählänneeni alussa mutta varmasti senkin jälkeen oppii! En vaihda enää ikinä takaisin epäkäytännöllisiin silmälaseihin.
Nykyiset niin helppoja:) Poisotto käy hetkessä.Niihin tottuu.
Minä en saa kertakäyttöpiilareita edes silmiin asti.
Itse olen käyttäny 15-vuotiaasta asti piilareita, niin kertakäyttöisiä- kuin kuukausi-, värillisiä- ja värittömiä. Koskaan ei ole ollut ongelmia, nyt mulla ikää 31v.
samalle muistolle omista alkuajoista. Nykyisin laittamiseen menee alle sekunti ja otan ne pois ilman peiliä. Ihan mahtavat ja parhaat on kertispiilarit.
Itse en vaihtaisi lasejani piilareihin mistään hinnasta.