Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valkosipulikermaperunoita, pekoniin käärittyä kanaa, miltä kuulostaa?

Vierailija
26.01.2013 |

Tänään siis ruokana. Kana on vielä täytetty osa sinihomejuustolla ja osa fetalla. Ja lisäksi on salaattia ja keitettyjä porkkanoita.

Illemmalla jälkiruuaksi mustikkakukkoa vaniljakastikkeella.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvältä, itse ottaisin vain fetalla täytetyn kanan ja ilman pekonia, kun en sinihomejuustosta tai pekonista pidä. Muuten kuulostaa todella herkulliselta :) enkä ole läski, ihan normaalipainoinen..

Vierailija
2/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaista ja suolaista sydänkohtausruokaa

juuri sellaista, jota haluan syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ateria on suoraan 80-luvulta! Tai ysikytluvun alusta.

Ennen tehtiinkin joiltakin osin parempaa ruokaa kuin nykyään, vaikka nykyään ainesten kirjo on toki laajempi ja makumieltymykset ovat saaneet uusia vivahteita. Silti vanha perusta on ja pysyy.

Kuka oikeasti tekee valkosipulikermaperunoita ja siihen lisäksi sielä ihraalla käärittyä kanaa????!!!

Ei ehkä kanaa ole tullut kokeilluksi tuolla tavalla laitettuna, mutta grillikylkeä valkosipuliperunoiden kanssa on, ja se on ollut hyvää.

Vierailija
4/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaan käärittynä lihaa, yäk.

Ja väite että kyseessä olisi kateellisuus, kuinka joku muka uskaltaa herkutella, on ihan Hoopo. Sama kun joku kehuskelisi sillä että jaksaa syödä hesburgerissa kolmet L-koon ranskalaiset ja päälle kaataisi puoli purkkia majoneesia.

Ei, ei todellakaan vastaa minun käsityksiä herkuttelusta joku rasvainen pekoni kermassa ja toisen lihan päällä.

Hyvää herkkuruokaa voisi olla esimerkiksi poron filee yrttimausteilla ja uunivihanneksilla. Tai kalkkunanrintaa sitruunalla ja rosmariinillä, liikkeeksi herkullisia porkkanoita ja salaattia, kenties sieniä. Mutta ei juustoa, kermaa, pekonia, kanaa sekaisin, yäk mitä wt-läskeilyä. Jäisi varmaan kurkkuun kiinni.

Vierailija
5/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en pysty syömään tuollaista, se ei vaan kertakaikkiaan maistu hyvältä.

Makuasia!

Vierailija
6/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhistakaa ja vaviskaa. Kolesteroliarvot erinomaiset vaikka suurin osa tuosta on eläinrasvaa.

Ja se tärkein, painoindeksi on normaali.

Vierailija
7/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka ottaisin vain pienen annoksen. Ja ei, en ole kateellinen enkä hauku tuota ateriaa. Mulla vaan on tapana syödä kevyemmin, jaksan paremmin urheillakin, kun ruoka ei ole liian tuhtia.

Sinänsä tuo ruoka kuulostaa hyvältä, mutta koska tuo kana on noin rasvaista (kun on juustoa ja pekonia), tekisin lisukkeeksi vain jotain kevyttä kasvishöystöä. Valkosipuliperunoiden kanssa taas haluaisin mieluummin vaikka jonkun laadukasta sisäfilettä olevan pihvin, jonka ei tarttis olla kovin isokaan, vaan nimenomaan laatu korvais määrän.

En ole dietillä, vaan olen hoikka ja pienikokoinen joten itsestäänselvää on, että olen myös pieniruokainen. Tuo ruoka kuulostaa siltä, että jaksaisin syödä sitä vain hyvin hyvin pienen annoksen. Tulisi hyvin nopeasti ällö ja ähky olo.

Vierailija
8/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa ateriassa on. En vain pidä lainkaan homejuustosta enkä pekonista. En sitten yhtään... Omituista, että heti tehdään johtopäätös siitä, että pelätään tuon aterian rasvamäärää vaikka makuja on monia ja etenkin tuo homejuusto on paljon mielipiteitä jakava.

Vierailija
9/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muuten on kateellinen? Miten tuollaisesta ruoasta edes voisi olla kateellinen, kun tuotahan voi kuka vaan halutessaan tehdä itse. Ymmärtäisin kateellisuuden esim. siitä, jos joku kertoisi syövänsä arkisinkin pelkkää sisäfilettä. Mutta kyllähän nyt kellä vaan on varaa kanaan, pekoniin ja perunoihin.

Vierailija
10/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekoni on joskus hyvää myös pannukakussa. Kerran kokeiltiin ja huomattiin, että tämähän on herkullista. Ei tällaisia pannareita usein tehdä, vaan tavallisesti pannukakkua syömme ihan perinteisenä ja jonkin hillon kanssa tai ilman – miten milloinkin –, mutta joskus tulee mieliteko, ja silloin pekonipannari on paikallaan.

Vierailija
11/48 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ysikytluvun alusta. Kuka oikeasti tekee valkosipulikermaperunoita ja siihen lisäksi sielä ihraalla käärittyä kanaa????!!!

Mummoni olisi voinut tarjota tuollaisen aterian "juhlapäivänä". Mutta todella rasvainen, raskas ja vanhanaikainen ruoka. Anna mä arvaan..... Te pupellatte sitä ruokaa keittiönvpöydän ääressä ja keittiön ikkunaa koristaa Unikko-kankaasta tehty kappa? Sopis niin hyvin tohon annokseen :) BUAHHHHHAAAAAA!

Kai teillä oli alkupalaksi myös cocktail-tikkuja, joissa oli edamia ja viinirypäleitä ja toiseksi jälkiruoaksi mokkapaloja?

Vierailija
12/48 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsetkin syö ja tykkää. Me tehdään vähän parempaa ruokaa aina vkl kuin arkena. Ja ei ole ehkä terveellisintä mutta hyvää, vkl voi nauttia!

Ap

Vierailija
13/48 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö lihaa ja vaniljakastike ei ole koskaan ollut suosikkejani.

Tykkään Aurasta, en kaikista sinihomejuustoista. Feta on hyvää.

Vierailija
14/48 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekoni kuulostaa hyvältä ja sinihomejuusto.

Valkosipulikermaperunat... hmm... jos niissä on tarpeeksi valkosipulia ja perunoissa on oikea koostumus, niin sitten menettelee. Sellaista kermamössöä inhoan.

Vierailija
15/48 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä näkee kuinka erilaisia ihmisten herkuttelumieltymykset ovat. Minulle tuo olisi kauhistus, eläinrasvaa kiedottuna eläinrasvaan eläinrasvan kera tarjoiltuna. Mutta herkutelkaa te :)

Vierailija
16/48 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti on yhtä hyvää kuin miltä kuulostaa.

Vierailija
17/48 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi sietää sinihomejuustoa enkä fetaa, joten itse jättäisin tiput täyttämättä. Pekonista sen sijaan pidän paljon. Oletko kokeillut tehdä kermaperunoita pannulla (mieluiten teflon-)? Perunat pilkotaan pieniksi kuutioiksi (kiinteä lajike), pyöritellään hetki voissa pannulla ja sitten lisätään kermaa (ja suolaa ja vaikkapa valkosipulia) ja annetaan perunoiden muhia siinä pehmeiksi. Voi lopuksi lisätä tilli- tai persiljasilppua tai vaikka kevätsipulia. Uunissa en ole aikoihin tehnyt kermaperunoita, näin tulee jotenkin helposti ja nopsempaan. Ja todella hyvää. Meilläkin lauantai on se päivä, kun syödään oikein hyvin.

Vierailija
18/48 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään tosi niukasti rasvaa ja suussa ei maistu rasvainen ruoka hyvältä.

Anoppikin koettaa antaa lapsille parasta herkkua, laittaa voita leivälle ja perunoiden kanssa sitä saadaan kanssa ja appiukko paitsaa "herkkulettuja" voissa. Kun siihen rasvaan ei olla totuttu, lapset melkein yökkii kun joutuu niitä sitten syömään.

Ihanalta kuulostaa, noi haukkujat on vaan kateellisia teille:)

Vierailija
19/48 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että nautitte tuhdista ateriastanne, mutta ei olisi minun juttuni. Paitsi ne perunat. Lihaa en syö, joten meillä kermaperunoiden seurana voisi olla tofuvartaat tms.

Vierailija
20/48 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt monesti, enkä tosiaan tee perunoista mössöä, hyvin ovat viipale muodossa pysyneet.

Olen tehnyt joskus pannulla, mutta parempaa tulee uunissa. Paistan kyllä viipaleita pannussa jotta saa vähän väriä ja makua ja ei kestä uunissa sitten niin kauan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi