Vähän makee idea...Ristipistotyö vauvan omasta kuvasta
Näin käsityökerhon lehdessä jutun, jossa oli tehty vauvan omakuva ristipistotyönä. Innostuin siitä, mutta luulin, että siihen tarvitaan joku kallis tietokone ohjelma tai että ne mallikuvat täytyy tilata jostain...mutta eheiii...eilen veljeni teki minulle poikamme 6kk valokuvasta sellaisen ruutupiirroksen tietokoneellamme . Nyt siis vaan aidakangasta ja muliinilankaa ostamaan...jeejee...teen sen neljällä eri ruskean sävyllä. Ja sitten kehyksiin.
Ja se kestää ikuisesti, koska valokuva voi mennä pilalle jos esim, kostuu tai kellastuu yms.
Pidän käsitöiden tekemisestä ja odotan nyt malttamattomana, että pääsen tuon työn kimppuun...jos vaikka joulupyhinä aloittelis :)
Kommentit (5)
..koska minuakin kiinnostaa. Tykkään kanssa tehdä ristipistoja ja sehän olis kiva tehdä vauvasta ristipistokuva !!!
nyt poika tahtoo ruokaaa :)
palaillaan...
Törmäsin tämmöiseen
http://personal.inet.fi/koti/marjasto1/teeitse.html
ja tuolta aika alalaidasta löytyy kohta:
http://www.pcstitch.com/Download/Download.aspx
itse en vielä ehtinyt kokeilemaan saanko sitä omalle koneelle mutta jos onnistuis niin varmasti saisi aikaan hienoja kuvia :)
Silje
Hyvä linkki oli löytynyt ja siellä jonkinlainen ohjelma jolla noita kuvia voi muuttaa, mutta itse en siihen sen enempää tutustunut.
Mun veli teki sen ruutupiirroksen mulle paint shop pro 8 ohjelmalla ja onnistui erinomaisesti, kun homman osasi. Itse olin vieressä hieman pääpyörällä ;) .
Meillä oli siinä kuvassa tietokoneen mukaan lopulta 16 eriväriä ( Näytti siis näytössä selkeältä kuva, jos laitoimme esim. 8 niin pojan kasvoista ei saanut selvää). Tulostimme sen ja silmämääräisesti siitä erottaa vain 5 eri väriä. Eli veli selitti, että se kuvaohjelma vaan on niin tarkka,että ihan millin erokin saa sen ilmoittamaan, että siinä on eri väri eli siitä johtuu se , että oli 16, mutta selkeästi erottaa sen 5 . Ja se on hyvä määrä. Siinä suuren käsityö lehden (10 lokakuu 2005) ohjeessa oli että esim. neljä eri ruskean sävyä on hyvä.Tuo vinkkinä sinulle, joka et saanut värejä tarpeeksi vähäisiksi.
Ohje lyhyesti: (valitse selkeä ja tarkka kuva)
1.Muokkaa kuva esim. poista tausta
2.muuta kuva mustavalkoiseksi
3.muuta kuva isoiksi pikseleiksi
4.vähennä värien määrää
5.tee ruudukko kuvan päälle
6.tulosta
Eli tuossa ihan karkeat ohjeet, joista kyllä ammattilaiset osaa tehdä.
Saa kysellä lisää ja yritän vastata parhaani mukaan :)
Ajattelin, että tuo olis aivan mahtava esim.syntymäpäivälahja kummeille yms.
Nimittäin olen yrittänyt värkätä samaista ruutypiirrosta, ja ilmeisesti oon lukenut saman jutun lehdestä. Oon hullaantunut täysin ristipistotöihin ja haluaisin tehdä myös vauvasta kuvan. Millä ohjelmalla veljesi teki ruutupiirroksen? Ite oon phoshopilla yrittänyt tehdä, mutta en saa tarpeeksi vähiksi värejä, niinkuin muutamaksi eri sävyksi?! Kiitos jo etukäteen jos viitsit neuvoa :)
Peppiina