Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei neuvolassa olla huolissaan?

Vierailija
25.01.2013 |

rv 37 menossa ja neuvolassa tänään oli verenpaineet koholla 150/90 -tosin mulla piti kovaa kiirettä ett ehdin neuvolaan. Pissanäytteessä oli yksi + kahdesta siinä neuvolakortin ekassa sarakkeessa. Joskus jotain pientä olen huomaavinani silmissäni mutta en voi varmaksi sanoa. Vauva oli todella vilkas kun mittaili sykkeitä ym.

Mutta itse pelästyin ku tuommoset tuli merkatuksi nauvola korttiin. Voiko tuossa olla raskausmyrkytyksen alkua? Miten tästä eteenpäin pitäisi tarkastella asiaa? Toistaiseksi vauva liikkuu hyvin ja on jo vähän laskeutunut vaikka edelleen pistää keuhkojen kohdalta kun hetken ollut pystyssä.

Osaisiko kukaan neuvoa tämän asian suhteen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkämsun normaalipaineet on? Vaikuttanee myös, koska seuraava neuvola aika? Ei nuo vielä

Niin huolestuttavalta kuulosta, voithan käydä maanantaina neuvolassa uusimassa näytteet jos jäävät vaivaamaan

Vierailija
2/6 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalit ovat 135/80 suunnilleen.

Ensiviikon puolessa välissä pääsisin taas käymään.

Ja pidän kyllä huolen ett istun 10 min ihan rauhassa ennen mitään mittauksia.

Voiko pissanäytteisiin kuinka vaikuttaa syömisillään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on molempien raskauksien aikana laitettu sairaalaan ultraääneen loppuraskaudesta, koska on ollut turvotusta paljon. Verenpaineet pysyneet matalina eikä pissanäytteissä ole ollut yhtään mitään. Ja sitä turvotusta on tosiaan tullut jo hyvin varhaisessa vaiheessa.

Pääsetkö mihinkään mittailemaan verenpainetta? Jos jollain tutulla esim olisi mittari? Ja jos neuvolassa paineet on korkealla niin luulisi niiden mittaavan uudestaan vielä loppukäynnistä tai odottavan jonkun vartin rauhoittumista ja sitten.

Vierailija
4/6 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se olis pitänyt mitata vielä ennen poistumistasi. mä en olis huolissaan.

Vierailija
5/6 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudestaan. mut ei tulos juurikaan muuttunut.

Turvotusta on jonkunverran. Sormukset ja kello täytyny ottaa pois. Mutta painoa oli tullu vain 500g viikossa joten kai se ajatteli kaiken olevan ok

ap

Vierailija
6/6 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olisi noilla arvoilla huolissaan, varsinkin jos on ollut rasitusta ennen paineiden mittausta. Pissanäyte voi olla plussalla vain huonon alapesun tms takia, mulla on joskus raskaudessa käynyt yhdellä plussalla ja seuraavalla kerralla taas ollut puhdas näyte :) jos nyt kovastu huolettaa niin ainahan voi polille soittaa, mut kuitenkin jo vajaan viikon päästä on uusi aika niin itse odottaisin siihen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä