kofeiinin vaikutus vauvaan
Vauvamme 8 kk nukkuu tosi levottomasti yöt ja olen nyt ruennut miettimään johtuisko se juomastani kahvista. Juon päivässä 3-5 kuppia kahvia. Aamulla 2-3 ja päivällä1-2. Imetän siis vielä. Luulen kyllä et vauvani on tottunut kofeiiniin, eikä vastasyntyneenäkään ollut ihmeempiä vatsavaivoja ja nukkui suhteellisen hyvin 1-2 herätystä yössä. 4 kk jälkeen alkanut nukkumaan huonommin, samaan aikaan kun oppinut kääntymään. Siitä vauhdilla liikkuminen kehittyny. 7 kk osasi ryömiä ja ennen 8 kk jo kontata. Kovasti nousee pystyyn jne. Olen siis ajatellut et levottomat yöt johtuu liikkumisen opettelusta. Yhtäkkiä mieleen kuitenkin tuli et voisko syynä kuitenkin olla kahvi? Raskaana en juonot kuin max 2 kuppia / päivä, samoin vauvan ollessa vastasyntynyt. Nyt kahvin juonti lisäntynyt kun jatkuva väsymys painaa... Välillä on kyllä ollut öitä et vauva herää vain kerran yössä, enkä mielestäni ole jionut edellisenä päivänä sen vähempää kahvia. Mitä kokemuksia teillä on kahvin vaikutuksesta vauvaan?
Kommentit (2)
Meillä kahvin vaikutus oli suuri, vaikka joinkin vain yhden kupin per päivä. Yöt heräili ja oli levoton. Ilman kahvia nukkuu yöt hyvin.
imetin myös tuon ikäistä vauvaa ja fyysinen kehitys meni suuria harppauksia. Mietin tuota kahvin vaikutusta ja tein näin: aamulla imetin ja sen jälkeen join kahvia, seuraavan kerran join kahvia iltapäivällä, imetyksen jälkeen. Näin ollen kahvin juonnista seuraavaan imetykseen oli ainakin 2h aikaa. Päiväunet nukkui tämän järjestelyn myötä paremmin