Pääsekö työkyvyttömyyseläkkeelle, jos kertoo miettivänsä itsemurhaa joka päivä?
Kommentit (10)
Suostakin pääsee ylös. Ajattele läheisisiäsi.
T:Itsemurhan tehneen omainen
Suostakin pääsee ylös. Ajattele läheisisiäsi.
T:Itsemurhan tehneen omainen
ja kaikki ovat voitavansa tehneet. Tilanne on nyt vaan sellainen, että tässä ei ole muuta vaihtoehtoa.
En pysty elämään itseni vuoksi. Tuotan elämiselläni häpeää läheisilleni. Kaikki varmasti ymmärtävät kyllä miksi tein päätökseni.
Itseasiassa minulla ei olisi oikeutta roikkua edes eläkkeellä vaan tekisin palveluksen jopa tälle yhteiskunnalle, jos kuolisin.
ap
Itse miettinyt samaa ja pelottaa kipu ja kuolema. :(
Olen turha.. Ei ystäviä täällä ja töissä menee huonosti. Monet olis tyytyväisiä kuolemaani. Lapset tietty kärsisi mutta ei he halua hävetäkään äitiänsä. Mies löytäisi helposti uuden ja paremman. :(
hotellihuoneeseen missä viillän ranteet auki.
Olet puhunut asiasta aiemminkin täällä. Sinun elämälläsi on arvo vaikka oletkin joskus erehtynyt ja häpeät sitä. Et ole paha ihminen. Älä tee itsemurhaa.
Läheisesi tarvitsevat sinua, eivät ikuista jossittelua syistä miksi päätit jättää heidät ennen aikojaan.
Askel kerrallaan. Ota ensimmäiseksi vaikka se että puhut jollekin sinut läpikotaisin tuntevalle ja pyydät apua itsesi pelastamiseen.
Sen sijaan saat kyllä varmasti kouraasi sopivia lääkereseptejä joilla saat aivokemiaasi muokattua sen verran että ahdistus helpottaa. Siis ennen eläkettä tosiaan pitää kokeilla monipuolisesti lääkkeitäkin, terapiaa ei valitettavasti aina saa kyllä yhteiskunnan kustantamana vaan vain kovenevat tropit...
Mutta jos nyt ajatellaan tuota mitä kuvaat, että tuotat häpeää läheisillesi jne, niin todennäkösiesti läheisesi eivät noin koe, vaan olisivat hyvin surullisia jos kuolisit. Silti, vaikka he nyt kun olet elossa kritisoisivatkin sinua.
Mutta jos nyt oletetaan että tosiaan he inhoaisivat ja häpeäisivät sinua syvästi, niin ei sinun silti tarvisi mitään itsemurhaa tehdä. Hankkiudut sitten eroon niistä läheisistä heitä häiritsemästä muuttamalla toiselle paikkakunnalle ja aloittamalla uuden elämän. Niin minä tein jo noin 12 vuotta sitten kun välit vanhempiin meni poikki.
älä uhkaile enää.
Terv. koko lapsuus helvettiä epävakaan, itsemurhalla uhkailleen äidin kanssa (ps. hengissä on, yhä)
Olet puhunut asiasta aiemminkin täällä. Sinun elämälläsi on arvo vaikka oletkin joskus erehtynyt ja häpeät sitä. Et ole paha ihminen. Älä tee itsemurhaa.
Tämä häpeä vain kasvaa päivittäin, vaikka tapahtuneesta on kaksi vuotta aikaa.
Eilen luin netistä miten toisten hoitajien on käynyt.. sakkoja, ammattilupien menetystä, julkinen häpeä.
Minä en tiedä kumpi tunne on parhaillaan hirveämpi häpeä vai tuska? Olo on jokatapauksessa niin hirveä etten pysty kuin päivät istumaan keittiönpöydän vieressä. En kehtaa mennä edes enää mielisairaalaan, kun olen varas jota kaikki halveksuvat.
Olen miettinyt tuota muuttoa toiselle paikkakunnalle.. jos jaksan tehdä sen lähtisin yksin. Miettisin kuitenkin miten lapsiani eräänä päivän' kiusataan vuokseni. Sydämeni ei kestä sitä.. olen pilannut läheisteni elämän. Petin aivan kaikki.
ap
TUohon asiaan on saatavissa apua.