Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitilandia-blogi arvostelee Ruotsinlaivoilla kännääviä äitejä

Vierailija
25.01.2013 |

ja laivojen politiikkaa päästää lapsia yökerhoon ja ravintoloihin:

http://kideblogi.fi/aitilandia/2013/01/22/aiti-on-vahan-kannissa/

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielensäpahoittaja.

Yhyy.

Vierailija
2/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitä itsekin tullut ikävästi todistettua tätä laivakulttuurin epäkohtaa. Muistan ison tupakka-alueen pariskunnan, jonka lapset olivat nukahtaneet p*skaiselle kokolattiamatolle/syliin, kun vanhemmat joivat ja polttivat ketjussa. Itse olin nuori sinkku silloin, en uskaltanut sanoa asiasta. Ja kenelle siitä olisikaan sanonut?

Yhg, oksettavaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuosta syystä. Sääliksi käy ne lapset, jotka joutuvat katsomaan vanhempiensa örvellystä. Miksei noista tehdä ls-ilmoitusta? Eihän mokoma lasten edessä kännäys kävisi täällä maissakaan päinsä.

Vierailija
4/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo kolmoinen, historian havinaa..

Mitä tällä kommentillasi meinaat? Koska tuosta on aikaa, sillä ei ole merkitystä ja meininki on nykyään niin paljon sivistyneempää? Pah. Tuskin.

Vierailija
5/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sharia saadaan Suomeen. Sitten on kaikki hyvin.

Vierailija
6/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oli kyllä kirjoitettu niin järjettömän ärsyttävällä itku-vinku-minä-se-olen-parempi-ihminen -tyylillä että meinaa kääntyä itseään vastaan koko kirjoitus.

Mutta en kyllä itsekään ymmärrä tuota lapset yökerhoon -tyyliä yhtään enkä varmasti veisi omia lapsiani tuollaiseen paikkaan.

Vierailija
7/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollessamme tanssiravintolassa miehen kanssa drinkeillä, lapsi nukkui tyytyväisenä matkarattaissa sen ajan.

Mielestäni hyvä käytäntö.

Etelässäkin otamme lapsen mukaan, kun menemme illalla syömään ja juomme pari lasillista viiniä.

Vierailija
8/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko maailma tulee hyvin pian olemaan sharia lain alla, sillä meidän aika koittaa pian, sen tietää kaikki suurvallat ja pelkäävät tulevaa :)

Allahu akbar

Vierailija
9/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oli kyllä kirjoitettu niin järjettömän ärsyttävällä itku-vinku-minä-se-olen-parempi-ihminen -tyylillä että meinaa kääntyä itseään vastaan koko kirjoitus.

Vierailija
10/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

liuta lapsia istui onnellisena drinksut ja hohtopillit kourassaan katsomassa taikuria. Kyllä siitä kaikki lapsiperheet hävis, kun tanssit alkoi.

Vierailija
12/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloginpitäjä joko valehtelee tai liioittelee vahvasti.

Vierailija
13/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt laivoilla tuollaista.

Bloginpitäjä joko valehtelee tai liioittelee vahvasti.

Niin siinä jo on blogiin täytettä.

Vierailija
14/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikki lastensa seurassa kännäävät vanhemmat vois kyllä saada hetken aikaa kasvatusopetusta ja lapset huostaan kunnes tavat on parantunu

Vierailija
15/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun työn vuoksi useasti matkustamaan laivoilla. Enkä kyllä pysty ymmärtämään näitä ihmisiä, jotka sinne huvikseen lähtee bailaamaan... Säälittävää.

No, joka tapauksessa. Lukuisat ovat ne kerrat, kun yökerhossa esitetään puolenyön tietämillä jotain pikkutuhmaa lavashowta, jossa naiset lähes olemattomissa asuissa. Ja siellä istuvat lapset ja tapittavat silmä kovana.

Musiikki on yleensä korviahuumaavaa enkä ole kellään näistä lapsista nähnyt minkäänlaisia kuulosuojaimia koskaan.

Minusta siinä ei ole mitään pahaa, jos vanhemmat juo lasin viiniä tai yhden drinkin vaikka lapsi olisikin läsnä. Mutta oikeasti tuota lasten yökerhossa istuttamista yömyöhällä en ymmärrä.

Lukuisat ovat ne kerrat, kun pieni alle kouluikäinen lapsi on itkenyt laivan yökerhossa kädet korvilla, että äiti mennään pois. Mennään nukkumaan. Äiti, liian kova ääni.

Ja äiti elää uutta nuoruutta pikkupikku topissa ja fantsu drinkkilasi kädessä ja tiuskiin itkevälle lapselleen. Tätä näkyy ihan joka kerta, kun on laivalla viikonloppuaikaan.

Vierailija
16/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin lapsen ja ukon kanssa välipäivinä ruotsissa ja ihmettelin kun leikkihuone oli auki klo 23 asti. Toki ymmärrän,että laivalla ollaan "lomalla" ja nukkumaan voi mennä myöhempään, mutta ihmettelen, miksi vanhempien pitää kurpata ja "bailata" pienet mukanansa?

Vierailija
18/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en juo ollenkaan enkä pitänyt kirjoitustakaan ärsyttävänä. Pienen lapsen äidin silmin kirjoitettu juttu. Kyllä minuakin hirvittää ja järkyttää juopottelukulttuuri ja sen hyväksyminen tässä maassa! Juopuneet vanhemmat ovat asia erikseen, mutta entäs kun ollaan laivalla, täysin vieraassa ympäristössä, jossa aikuinenkin voi eksyä ihan selvänä? Mitä jos lapsi karkaa tai joutuu vieraan käsiin? Miltä tuntuu nukkua oudossa paikassa, samassa hytissä jossa äiti tai isä ei kuule vaikka itkisit yöllä, kun ovat liian humalassa herätäkseen?

Laivalla näkee myös joka ikinen kerta pieniä lapsia, jotka on jätetty yksin selviytymään parinkymmenen muun samanikäisen kanssa leikkihuoneeseen. Tappeluita ja kolhujahan siitä tulee, mutta ketä kiinnostaa? Ei ainakaan baarissa iltaa aloittelevia vanhempia, tuopit edessään. Viime reissulla tuli bongattua vaippaikäinen yksin leikkipaikalta, täysin tottuneena ja ilman seuraajaa siinä hääräsi. Joku muukin äiti häntä katseli ja kysyi, missä äiti on. Lapsi osoitti baarille päin.

Vierailija
19/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meno näillä risteilylaivoilla on aika hillitöntä välillä. Itsekään emme mieheni kanssa lasiin sylje, mutta kyllä siinä klo 22 jälkeen alkaa meno olla sellaista, että parempi vetäytyä hyttiin lasten kanssa.

Me käydään kuitenkin niin harvoin lasten kanssa risteilyllä, että varataan yleensä isompi hytti missä on vähen enemmän tilaa ja telkkari. Ennen nukkumaanmenoa voi sitten ottaa vielä skumpat ukon kanssa kun lapset käy sänkyyn. Mutta kyllä siellä yökerhossa on sellainen meno, ettei edes koululaisten kanssa viitsi yötä myöten roikkua, saati sitten pienempien lasten. Muuten kyllä ollut aina hauskaa ja lapset tykkää ihan mielettömästi varsinkin jos Tukholmaan asti mennään.

Vierailija
20/60 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en mielellään edes ottaisi pieniä lapsia mukaan laivalle. Ja jos haluan mennä johonkin yökerhoon, niin silloin lapset on jossain hoidossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi