Oletteko myyneet äidinmaitoa?
Kommentit (15)
Kannattaa kysyä omasta sairaalasta
että siitä saa rahaa? :O
Eikö kukaan yhtään ajattele sitä, että se menee hyvään tarkoitukseen? :O
Ehkä joku pieni Keskonen pärjäsi paremmin maidollani. Mulla oli paljon maitoa, sain melkein. Satasen viikossa.
Minä sain 3kk aikana 1300e ja tuolloin korvaus oli n.10e/kilo. Nykyisin taitaa olla melkein tuplaten tuo korvaus.
itse pumppasin alkuun 3krt/vuorokausi ja kun maidon tulo tasoittui riitti aamuin ja illoin pumppaaminen.
täällä sai sairaalasta sähköpumpun lainaan ja kaikki muutkin välineet siihen.
Irto osat keitin kerran päivässä.
maito haettiin kotoa kerran viikossa.
Mielestäni siis tosi helpolla tuli tuo raha ja maito meni hyvään tarkoitukseen :).
Ja hyväntekeväisyydestä iloinen mieli!
Tuokin kuulostaa hullulta että haettiin vain kerran viikossa. Missä on noin löperöt hygieniasäännöt?
Itse kun luovutin, osat piti ehdottomasti keittää jokaisen käyttökerran jälkeen ja maito sai olla korkeintaan 2 vrk vanhaa.
Pitikö sun pakastaa ne maidot? Eihän ne viikkoa kestä jääkaapissa.
Minä sain 3kk aikana 1300e ja tuolloin korvaus oli n.10e/kilo. Nykyisin taitaa olla melkein tuplaten tuo korvaus.
itse pumppasin alkuun 3krt/vuorokausi ja kun maidon tulo tasoittui riitti aamuin ja illoin pumppaaminen.
täällä sai sairaalasta sähköpumpun lainaan ja kaikki muutkin välineet siihen.
Irto osat keitin kerran päivässä.
maito haettiin kotoa kerran viikossa.Mielestäni siis tosi helpolla tuli tuo raha ja maito meni hyvään tarkoitukseen :).
Luovutin maitoa 7kk ja kyllä se välillä työstä kävi. Pumppasin 3-4 päivässä samalla kun imetin. Osat piti keittää joka kerran jälkeen (aika nopeasti ostin mikrosteriloijan). Maito piti viedä matkahuoltoon (hakevat kotiovelta vain kaupunkialueella) ma, ke ja pe klo 9 mennessä hyvin pakattuna. korvaus 16 e/litra. Tuossa ajassa luovutin runsaat 160 l, toki välillä oli taukoakin lomareissujen ym. vuoksi. Ja kyllä se välillä otti päähän se ylisuuri (pumppasin vajaan litran päivässä) maitomäärä kun ei pumppaamatta voinut olla. Tyksiin ei pakastettua maitoa huolittu, perjantain maidot meni aina omaa käyttöön ja pian pursusi pakastin sitäkin. Harkitsisin tarkkaan lähdenkö samaan uudelleen. Auttamisen iloahan siitä tulee ja ihan kivasti rahaakin, mutta myös vaivaa mihin en ainakaan monen pienen kanssa pystyisi.
kun piti tosi kaukaa kuljettaa.Yli sata kilometriä,ja junalla piti pakastetut maidot viedä.Toisessa kädessä vauva kopassaan. No noin 40l luovutin.Hyvän maitotilin sain:).Ai niin,tissit oli ja on tosi pienet,ennen raskautta 75a ja raskauksien ja laihduttamisen jälkeen löysä riippuva luttana aa.
kun piti tosi kaukaa kuljettaa.Yli sata kilometriä,ja junalla piti pakastetut maidot viedä.Toisessa kädessä vauva kopassaan. No noin 40l luovutin.Hyvän maitotilin sain:).Ai niin,tissit oli ja on tosi pienet,ennen raskautta 75a ja raskauksien ja laihduttamisen jälkeen löysä riippuva luttana aa.
vaikuttiko tuo maidon luovutus siihen että tissit on nykyään luttanat??
että siitä saa rahaa? :O
Eikö kukaan yhtään ajattele sitä, että se menee hyvään tarkoitukseen? :O
ap kysyä aloitukssaan maidon hintaa eikä sitä tuliko hyvä mieli?
Se hyvä mieli tulee siihen kaupan päälle, mutta kyllä suurin osa varmasti tekee sen melko lailla rahankin takia.
Kauheeta!
Tällä hetkellä etelä-Savossa 20e/kg
Joka imetysaikana siis. Kova vaiva, korvaus ei ole kyllä sen vaivan väärti. Itse jouduin lypsämään muutenkin, niin samalla luovutin tarpeettomat pois.