Apua? Mies viety ensiapuun, ei kännykkää mukana, kuinka saan yhteyden siihen?
Miehellä ilmeisesti jalka murtunut, eli ei mitään tosi vakavaa, mutta sillä ei ole kännykkää mukana (soitti mulle ambulanssista) + ei lompakkoa, eli ei saa yhteyttä muhun eikä raukka saa edes mitään välipalaa.
Voiko ensiapuun soittaa ja kysyä että meneekö sillä vielä kauan, kannattaako mun lähteä sinne?
Mietin vaan että menee varmaan aika kauan kun kyseessä ei ole mikään hengenvaarallinen tila niin ei varmaan kiireellisesti hoideta/pääse lääkärin vastaanotolle.. + röntgent sun muut..
Me ei olla naimisissa, niin voiko ne silloin kertoa mitään?
Kommentit (41)
mutta että aikuisen miehen välipalat mietityttää, ja kysyy voiko sinne soittaa..liian paksua.
että täällä joka ikistä aloitusta huudellaan provoksi.
Mies oli menossa salille ja mukana vain salikamppeet ja sirukortti salin oveen.
Ei syönyt ennen kuin lähti kun oli puhe että teen ruuan kun tulee kotiin.
Onko se jotenkin outoa että välittää omasta puolisosta ja hänen hyvinvoinnistaan? Ehkä te vanhat elämään ja miehiinne kyllästyneet av-mammat ette sitä ymmärrä...
Niin ja av ei oo eka paikka mistä kysyn neuvoa, soitin ensin äidille, mutta se ei vastannu :)
Terveisin nuori ja tietämätön ap, joka rakastaa miestään ja ei pelkää kysyä apua äidiltä!
on ehtinyt jo kertyä hieman omatoimisuutta. Jos olemme huolissamme miehistämme osaamme tarttua asiaan, jos kyse on jostain niin yksinkertaisesta kuin soitto ensiapuun.
Onko se jotenkin outoa että välittää omasta puolisosta ja hänen hyvinvoinnistaan? Ehkä te vanhat elämään ja miehiinne kyllästyneet av-mammat ette sitä ymmärrä...
Miten olet muuten noin nuorena ja raikkaana päätynyt av:lle?
ihan sama mihin tarvitsee apua niin täältä aina löytyy vastaus :D Ja sitten kun täällä oli pari kertaa vieraillut niin täällä olevat "laadukkaat" keskustelut sai aina palaamaan uudelleen...
-ap
hoitajalle. Itse ainakin tavoitin avomieheni vastaavassa tilanteessa.
Kiitos muuten asiallisesta vastauksesta!
Äsken vihdoin vastasivat ja sieltä kerrottiin että menee vielä, elikkä lähden siis itse sinne päivystykseen miehen seuraksi!
-ap
Eikö sairaalaan pääse julkisilla?
Tää on taas yksi niitä tilanteita, kun aina selitetään ettei autoa mihinkään tarvi ja sit kuitenkin huudetaan kaveria kyytimään kun tuleekin pieni normaalista poikkeava tilanne.
Eikö sairaalaan pääse julkisilla?
Tää on taas yksi niitä tilanteita, kun aina selitetään ettei autoa mihinkään tarvi ja sit kuitenkin huudetaan kaveria kyytimään kun tuleekin pieni normaalista poikkeava tilanne.
Ja nytkin tiesin että kaverini on lähdössä töistä neljän aikaan ja on töissä tossa 200m päässä, joten ajattelin kysäistä kun ajattelibn että ei oo iso vaiva.
Menisin varmaan julkisilla muuten mutta ulkona on kauhea pakkanen joten ei kauheena ulkona seisoskelu ja osottelu kiinnosta!
.-ap
Kaveri oli polilla vastaavan ongelman kanssa tosi pitkään ja ei saanut syödä kun muka odotti leikkaukseen. Vitsi mikä paikka.
Ota nyt ne eväät silti mukaan, itselle ja miehelle.
Lukemistakin, kirja tai lehtiä. Vaadi miehelles kunnon kipulääkkeitä, jos eivät anna ja jalka kipee.
Vie lämmintä vaatettakin!
ostatte auton, niin elämä helpottuu huomattavasti.
...Että otat nyt keittiön pöydän äärestä tuolin , valitse se kaikkein kolhuisin . Vie se pihalle ja sytytä tuleen . Lähetä savumerkkejä . Osaatko morsettaa savumerkein ? O-D-O-T-A- R-A-K-A-S ,T-U-O-N P-I-I-R-A-K-K-A-A- ! ( Ps. miten tyhmä voi ihminen olla ?? ...)
Tai ota yhteyttä miehen viralliseen lähimpään omaiseen ja hoida asia hänen kauttaan.
tai lähde sinne ensi-apuun. Enemmän mies sinua tarvitsee kun makaa kivuissaan odottamassa että pääsee hoitoon kuin silloin kun murtuma on jo hoidettu.
Jos ei ole autoa, mies makaa sairaalassa niin pitkään, kunnes kotona on joku ottamassa vastaan ja lunastamassa taksikyydin.
Sairaalassa saa välipalaa jos kova nälkä iskee
Soita ja kysy monelta pääsee ja saahan se itsekin soittaa sairaalasta.
Siis jopa mun 6-vuotias poika sanoi kun taivastelin tätä äsken miehelleni lasten kuullen ääneen, että "sitten pitää olla sairaalassa niin kauan että joku pääsee hakemaan pois"
...Että otat nyt keittiön pöydän äärestä tuolin , valitse se kaikkein kolhuisin . Vie se pihalle ja sytytä tuleen . Lähetä savumerkkejä . Osaatko morsettaa savumerkein ? O-D-O-T-A- R-A-K-A-S ,T-U-O-N P-I-I-R-A-K-K-A-A- ! ( Ps. miten tyhmä voi ihminen olla ?? ...)
Seurastahan tässä olikin kyse eikä välipalasta tai rahasta. Ap ei halua miehensä pitkästyvän. Ensiavussa kun ei taida olla pleikkariakaan, vaan pitää jotain nuhjaantuneita viikkolehtiä plarata ja niistäkin on aina ristikot jo täytetty.
Kiitos muuten asiallisesta vastauksesta!
Äsken vihdoin vastasivat ja sieltä kerrottiin että menee vielä, elikkä lähden siis itse sinne päivystykseen miehen seuraksi!
-ap
Minulla oli vähän vastaava tilanne. Mies oli kaverin kanssa liikenteessä meidän autolla, ja kävi hullusti. Mies päätyi ensiapuun jalka poikki, kaveri oli hänet sinne ajanut meidän autolla. Mies soitti kaverin puhelimesta minulle. Minä tietysti hyppäsin taksiin, ajoin sairaalaan, heitin kaverin kotiinsa meidän autolla joka siis oli siellä sairaalan parkkipaikalla, palasin sairaalaan ja odotin miehen kanssa hoitoon pääsyä. Kanniskelin välipala-automaatista välipalaa ja juoma-automaatista juotavaa. Pari tuntia vierähti, mutta sitten pääsimme lähtemään autolla kotiin.
Kyllähän siinä ihminen helposti hätääntyy, kun on puolisolle jotain tapahtunut, eikä heti keksi, mitä pitää ensisijassa tehdä. Toivottavasti ap on nyt jo päässyt sairaalaan ja hoivaamaan miesparkaansa. Ei ole kiva olla kivuissa ja odottaa herra ties kuinka kauan hoitoa ja kotiinpääsyä. Eikä siellä jalka murskana kovin helposti hypitä itse välipala-automaatille - ja turha luulla, että joku sairaanhoitaja kanniskelisi välipalaa jonottajille.
Minulla oli vähän vastaava tilanne. Mies oli kaverin kanssa liikenteessä meidän autolla, ja kävi hullusti. Mies päätyi ensiapuun jalka poikki, kaveri oli hänet sinne ajanut meidän autolla. Mies soitti kaverin puhelimesta minulle. Minä tietysti hyppäsin taksiin, ajoin sairaalaan, heitin kaverin kotiinsa meidän autolla joka siis oli siellä sairaalan parkkipaikalla, palasin sairaalaan ja odotin miehen kanssa hoitoon pääsyä. Kanniskelin välipala-automaatista välipalaa ja juoma-automaatista juotavaa. Pari tuntia vierähti, ja turha luulla, että joku sairaanhoitaja kanniskelisi välipalaa jonottajille.
Aikuiset ihmiset, eikä paria tuntia selviä ilman "välipalaa" ja "juoma-automaattia"!!
Älkää kysykö, mistä johtuu ylipaino-ongelma!
Kyllä pistää vihaksi.
sääliksi käy ensiavun henkilökuntaa.
Ihmiset odottavat jotain välipalatarjoilua. Eiköhän se hoito ole kuitenkin tärkein? Ja joku jo aloittajaa neuvoi, että VAADI miehelle kipulääkkeitä. Jos aikuinen mies ei ole osannut pyytää kipulääkkeitä, hän ei ole kipeä. Mitä vaatimista niissä on?
Outoa sakkia, koko yhteiskunta pitäisi kontata näiden edessä, kun MINULLA ON OIKEUS!
...osataan lähettää rahattomat kotiin. Tilaavat kuljetuksen, joko kiireetön ambulanssi tai kelataksi. Kelataksin omavastuu on 9 e mutta senkin voi maksaa myöhemmin laskulla jos ei muuten onnistu.
Joo vaatikaa vaan kipulääkkeitä ja välipalaa, ihan todella kannattaa nousta vaikka tuolin päälle ja HUUTAA siellä päivystyksessä ja VAATIA että minun omaiseni on päästävä kaikkien sydäninfarktipotilaiden ja hengitysvaikeuksista kärsivien vauvojen ohi koska sillä on jalka pipi ja kova nälkä, maha murisee.
Missä vaiheessa olet taksissa yleensä maksanut...