Haluaisin katkaista välit koko mieheen sukuun :(
Oon niin täynnä tuota kyseistä perhettä.
Ja joo oon varmasti vaikea paska miniä,bring it on.
Miehen veli laittoi mulle viestiä joka meni suunnilleen näin " ahista viittu turpa kii tai se turpo kii"
Erehdyin kerran ulos hänen vaimonsa kanssa ja tuli puhe miehen seikkailuista, myötäilin lähinnä vaimon juttuja.
Noh miehen veli nyt sitten vihainen minulle, en tiedä miten vaimo puhunut ja mitä tuosta illasta mutta nyt tuo sekakäyttäjä siis raivoaa mulle.
Miehen äiti soitellut myös mulle kännipuheluita ja lapsemme juhlan pilasi haukkumalla minut ja kaikki nykyajanvanhemmat.
Miehen isä juo päivittäin, ei sentään vittuile mutta on kännissä kuin käki ja tuputtaa vauvalle ja taaperolla sipsiä yms.paskaa.
Oon niin loppu tuohon sekoiluun. Mies ei näe ongelmaa muualla kuin minussa kun en jaksa tuota sontaa valittamatta niskoillani kantamaan.
Ymmärrän häntä,se on hänen perheensä.
Tekisi mieli ottaa lapset ja juosta kauas pois tuon perheen vaikutusvallan alta. Asuvat niin lähellä että haistan jo sen krapulan tänne asti.
Voi jumalauta!!!
Kiitos kun sain purkautua.
Kommentit (23)
tajuan. Mies ei.
Hän ei jotenkaan koe tuota ongelmaksi ja en haluaisi jättää miestä, lasteni isää.
Hän ei muuten juo,lopetti kun aloin esikoistamme odottamaan.
Tuo suku aiheuttaa kitkaa meidän suhteeseen.
Ennen lapsia mulle oli se ja sama mitä tekevät ja sanovat.
Toki silloinkin loukkaannuin mutta nyt pelkään jo lasteni puolesta.
Miten helvetissä saan tuon miehen avaamaan silmät?
Jos en saa miten voin äitinä siis ilman miehen tukea päästä tuosta kaikesta?
Onko kellään mtn.vastaavaa?
Isovanhemmilla on perintönä jäänyt omakotitalo ja ikänsä ovat töitä tehneet joten eiväthän he voi mitään alkoholisteja olla!?
Eli jos pappa paskoisi housuunsa ojassa omakotitalon pihan sijaan niin sitten vasta olisi ongelma...Mieheni kokee asian jotenkin noin.
ap
avata miehesi silmiä ihan sillä että viet hänen nenänsä alle faktaa alkoholismista ja mm. sen seurauksista lapsiin, lapsenlapsiin jne. Vaikeahan se varmasti on miehesikin itselleen myöntää että omat vanhemmat ovat alkoholisteja.
Se mitä sinä voit tehdä on se ettet enää tapaa näitä sukulaisia. Älä vastaa puheluihin, älä mene käymään jne ja kaikin mahdollisin tavoin vältelkää lasten kanssa heitä. Ja kun miehesi kysyy asiasta, vastaat että tapaamme heidät sitten kun he ovat selvinpäin eivät vaarallisia lapsiamme kohtaan (kuka täyspäinen aikuinen oikeasti muutenkaan antaa kovaa sipsiä vauvan suuhun? Ja ymmärrän että tää oli varmasti vain yks esimerkki..Surullista). Jos miehesi ei kestä kuunnella puhettasi, kirjoita kirje jossa kerrot miltä sinusta tuntuu ja kuinka pelkäät lastesi puolesta ja muutenkin et siedä inhottavaa käytöstä. Syynä ei siis ole itse ihmiset vaan heidän käyttäytymisensä. Samalla kerrot ymmärtäväsi myös miehen kannan mutta teet selväksi sen että sinä et aio lastesi kanssa olla osallinen tässä tilanteessa niin kauan kuin lasten aikana ollaan päihtyneinä ja muita loukataan.
viestistäsi.
Aloituksesta lähtien nää mun viestit on jo niin vihaa täynnä oon jo niin kauan tuota menoa katsonut.
Miehelle en voi sanoa juuri mitään hänen perheeseen liittyvää alkaa heti huutamaan että "nii joo taas mun suvun vika kaikki" tms.
Olen yrittänyt sanoa kierrellen,kauniisti ja suoraan asiallisesti, joskus myös huutanut suoraa kurkkua että "ne on alkoholisteja!". Mikään ei toimi ja ollaan luotu muuri meidän väliin tuolla aiheella josta ei vaan voi puhua tai tulee riita.
Rakastan miestäni mutta pari kertaa olen miettinyt että joudunko luopumaan hänestäkin tuon suvun takia. En yksinkertaisesti halua käydä siellä lasten kanssa enää.
Parhaatkin kyläilyt mennyt niin että ainakin appi kännissä ja ainakin kerran joudun sanomaan suolan/makean tuputuksesta.
Olin jossain vaiheessa todella väsynyt kun siellä pitäisi kyläillä harvasen päivä, kaksi pientä lasta ja kukaan ei auta millään tavalla. Istuvat sohvalla ja juovat kun minä juoksen vaippojen ja ruokien kanssa, samalla yritän silmäillä että kukaan ei ota pikkuista syliin kännissä ja ettei viinipulloja loju lasten ulottuvilla :(
Oon niin uupunut. Oma suku asuu kaukana.
ap
sukulaisissa vain, jos kaikki läsnäolevat ovat selvinpäin. Menette vain päiväsaikaan, ei iltaisin. Ei niitä vierailuja tarvitse kovin usein olla, jos se ei ole miellyttävää.
juuri noin että ei mennä jos siellä ei olla selvinpäin. Mies totesi kauhuissaan että sittenhän me ei voida mennä sinne ikinä.
ap
Ethän halua lapsillesi mallia, että niinkin voi elää? Sano miehellesi, että tottakai siellä ollaan enemmän selvinpäin kuin humalassa, muutenhan he olisivat rappiojuoppoja. Katso sitten, mitä mies vastaa. Joko hän tajuaa. Voit myös ottaa asian esille neuvolassa. Olisi hyvä, että mies olisi mukana kuulemassa. Etsi myös kirjallisuutta siitä, miten lapsi näkee humalaisen ihmisen. Se voi olla hyvin ahdistava kokemus.
juuri noin että ei mennä jos siellä ei olla selvinpäin. Mies totesi kauhuissaan että sittenhän me ei voida mennä sinne ikinä. ap
arka paikka siis miehellesikin toi suvun juominen kun joka kerta pitää sulle alkaa huutaa asiasta jos yrität asiallisesti keskustella. Meillä oli mieheni kanssa vähän samankaltainen tilanne raha-asioiden kanssa, mies kun oli entisessä elämässään päässyt hussamaan kaikki ja oli sit ulosottoonkin joutunut eli raha-asiat oli tosi arkoja hänelle. Kerran sanoin hänelle keskustelun aluksi että "en halua että luulet koko ajan että syytän sinua mistään rahoihin liittyvästä asiasta vaan haluan että tästä keskustellaan asiallisesti" ja aika hyvin otti sitten sen vastaan. On saanut nyt asiansa korjattua ja hyvin on mennyt pitkään mutta edelleen raha on tiukka paikka hänelle.
Jos haluat sen kirjeen kirjoittaa, kannattaa siinä myös mainita näistä ajatuksistasi kuinka häntä rakastat mutta sinun on täytynyt miettiä oman henkisen hyvinvointisi ja lastesi turvallisuuden takia muuttoa muualle. Ehkä se voisi herättää miehesi.
Ja käytäntöä: jos miehesi haluaa että menette kyläilemään sukulaisiin, joko a) sanot että te ette taida lasten kanssa lähteä, mies menköön yksin tai b) pakotat miehen auttamaan kyläpaikassa vahtimalla lapsia ja syöttämällä heille asiaankuuluvia ruokia sekä vahtimaan etteivät lapset saa käsiinsä pulloja sillä aikaa kun sinä istut kahvipöydässä.
Pahasti kyllä vaikuttaa tosiaan siltä että miehesi ei halua myöntää ongelmaa. Kokeilepas löytyiskö googlaamalla jotain tyyliin alkoholistin aikuinen lapsi tai vastaavaa josta vois olla apua. Surullista että lapsenne joutuvat myös kärsimään tästä, muistathan sanoa sen miehellesikin.
-nelonen
p.s. En oikeastaan ole kovin hyvä neuvomaan, tässä asioita joita tuli ekana mieleen. Ystäväni isä oli alkoholisti ja on kyllä vaikuttanut ystäväni elämään vaikka isä oli hoidossa kun tytär oli 4-vuotias. Ystäväni on siis lähemmäs 30 jo..
paras ystävä jonka isä kunnon rappioalkoholisti,ystäväni on aina tiennyt tämän faktan ja kamppaillut aika paljon kyseisen asian kanssa.
Erona mieheeni on siis juuri tämä että näkeekö asian vai ei.
Tää on mätä tilanne kun tuo suku aivopessyt mieheni ajattelemaan että minä vain olen "hankala". Mies tarttuu tuohon kuin viimeiseen oljenkorteen ja todellakin ymmärrän häntä että on helpompi ajatella minun olevan se "vika" muuten hän joutuisi kyseenalaistamaan jopa oman lapsuutensa hauskat muistot kun pääsi isän kanssa käymään alkossa jne.
Mieheni syyllistyy heidän sanoistaan ettemme käy tarpeeksi usein.
Hän tuntee olevansa jotenkin vastuussa noiden juoppojen onnellisuudesta.
Täytyy myöntää että ajoittain itsekin syytän itseäni turhasta nipotuksesta kun tuo aivopesu ja syyllistys alkaa vaikuttamaan minuunkin.
Tässä vieressä ei ole ketään joka sanoisi minulle että "hei,olet hyvä äiti ja toimit oikein kun mietit näitä asioita".
Ei sillä se vahvuus pitääkin löytyä itsestäni mutta kuitenkin.
ap
ois tosiaan hyvä saada joku esite joka käsittelis alkoholistin läheisiä, kuulostaa kyllä niin asiaankuuluvalta että miehesi kokee vastuuta vanhempiensa onnellisuudesta :/
Jos neuvolassa jo tietävät teidän tilanteesta, kysypäs sieltä neuvoa miten voisit edetä miehesi kanssa.
Tsemppiä! Sä olet hyvä äiti ja toimit oikein kun mietit näitä asioita :)
-nelonen
Ja suku tuli yllättäen puun takaa?
Sukupuun takaa.
niin voit näyttää tämän miehellesi. Hänen on varmaan vaikea myöntää itselleen, että hänen perheensä on alkoholisteja täynnä ja hänen nuoruutensa kului viinan varjossa. Hänen pitäisikin nopeasti päästä siitä yli ja päättää tiukasti, että hänen lapsensa eivät joudu siinä ympäristössä aikaansa viettämään.
6/8
mieheltäni että miten hän muistaa tuon alkoholinkäytön olleen kun hän oli lapsi. Kertoi että ei ollenkaan noin paljon/pahaa vaan ihan vaan vknloppuisin joivat ja riitelivät :(
Eli ei siis mtn.ongelmaa...
Miehen veli puhunut tuon kaiken olleen hänelle aika rankkaa siis tämä sama veli joka lääkeviinapäissään mua nyt uhkailee..
Miehen äiti ei juo päivittäin ja taitaa nyt esim. viettää tipatonta. Suu kuivana siis odottaa helmikuuta.
Hän on tavallaan hyvinkin sydämmellinen ihminen mutta hieman sellainen jekyll/hyde-tyyppi.
Saattaa juoda "vain"pari lasia ja sitten joko itketään tai raivotaan usein molempia.
ap
vastasin siihen pitkästi. Ihan samanlainen juttu oli. Joko sinun tai ihan samanlaisessa tialnteessa olevan :(
T. Alkoholistin aikuinen lapsi, joka ei ikinä veisi omaa lastaan humalaisen luo
mun aloitus,siis tästä aiheesta :)
Yritän etsiä sen ketjun jos jollakulla vastaavaa ongelmaa ja jopa saanut siihen helpotusta lukisin mielellään.
Laitoin tänne kun paloi hermo niin totaalisesti koko sakkiin.
ap
mun aloitus,siis tästä aiheesta :)
Yritän etsiä sen ketjun jos jollakulla vastaavaa ongelmaa ja jopa saanut siihen helpotusta lukisin mielellään.
Laitoin tänne kun paloi hermo niin totaalisesti koko sakkiin.
ap
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1760153/mies_ei_ole_…
Olin siellä nr21. Samat neuvot sanoisin sinullekin. Tsemppiä ja vahvuutta.
jostain aiheesta puhuminen aiheuttaa välittömästi suuttumista ja huutamista, on ko. aiheessa jotain joka pitää kerta kaikkiaan puhua selväksi.
Psykologisten puolustusmekanismien laukeaminen tuo sen selkeästi esille.
Helppoa siitä ei tule, mutta sitä kypsä kahden aikuisen välinen parisuhde vaatii tai suhteesta ei pitemmän päälle tule mitään.
sanot miehelle suoraan ettei sun ja lasten tarvii tuollaista käytöstä sietää niiltä sukulaisilta.
ja vähennät ensin minimiin tapaamiset. Vaikeetahan se on, kun lähellä asuvat ja mies on sokea. Hänelle se on normaalia, että sekoilevat noin, kun ei tiedä muusta.
Kestää aikansa ennenkuin mies avaa silmänsä suvulleen. Ne ovat kuitenkin hänen rakkaitaan ja niillehän ollaan yleensä sokeita.
voimia, kunpa miehes tajuais ajoissa ettei jatkuva kännäys ja moiset uhkailut ole tavallista elämää
Kun olette sukulaisilla ja siellä on porukka kännissä, videoi muina miehinä lapsiasi siten, että känniörvelöt ovat taustalla tai muuten mukana. Katsokaa sitä sitten kotona. Mikäli miehesi ei anna näyttää lapsivideota ulkopuolisille, on hänen aika tunnustaa, että tilanne on kestämätön.
Tästä tulee varmasti ihan hyvä ketju aiheesta, joten näytä tämä lopuksi miehellesi. Pelkkä alkoholismi esite kun voi olla ehkä vähän kolkko. En usko että kukaan tulee sinua väittämään tässä ketjussa hulluksi. Paitsi siinä tilanteessa jos aiot jäädä tuohon. Vaikutat fiksulta, ja sori nyt vaan miehellesi mutta voisit ansaita parempaakin. Hyvä että miehesi lopetti juomisen mutta nyt olisi vielä tehtävä työtä asian eteen. Onko muutto kaemmas ihan poissuljettua?
pitää kokonaan erossa lapsista ennen kuin muuttuvat samanlaisiksi.
Lähde ja äkkiä.