Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on "märät" kutisevat korvat,

Vierailija
24.01.2013 |

auttaako tähän helvetilliseen vaivaan mikään??

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

topsilla korvaan kevyesti pari viikkoa kerran päivässä. Apteekista ilman reseptiä. Sillä tavalla hävisi minun korvieni kutina ja neuvo tuli alunperin korvalääkäriltä.

Vierailija
2/7 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä raavi (tosi helppoa noudattaa, vaai mitä?).

Jos on paha, käy lääkärissä. Ensiapuna voitestata tuota yllämainittua kortisonivoidetta.

Itse olen kärsinyt samasta vaivasta,ja nykyään kuivaan suihkun, saunan ja uinnin jälkeen korvani vanupuikolla. Sitä ei kukaan lääkäri suosittele, mutta toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat reseptin oikeisiin korvakäytävälle tarkoitettuihin kortisonitippoihin. Älä työnnä korviisi mitään normaaleille ihoalueille tarkoitettuja kortisonisalvoja, voivat aiheuttaa ongelmia päätyessään tärykalvoille.

Jatkossa kuivaa käytävät suihkun jälkeen ja tarvittaessa rasvaa niitä.

Tulehtuneet korvakäytävät ovat helvetilliset. Minulla on atooppinen iho ja sitä myöden käytävät muurautuvat umpeen säännöllisen epäsäännöllisesti. Saatanallinen kipu ja kuurouttaa (siis hetkellisesti) lähes täysin.

Vierailija
4/7 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei verta, vaan kuin ohutta vaikkua. ei kutissut kuitenkaan. mentiin korvalääkärille, joka löysi korvasta tärykalvon edestä ison polyypin, mikä oli täynnä tulehdusta, vaikkua, bakteereja ja paskaa.

mene lääkäriin.

Vierailija
5/7 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvakäytävä voi olla täynnä tulehduseritettä. Tehokkain parannuskeino on minulla ollut se, että korvakäytävät on huuhdeltu laimennetulla pirtulla. Ensin on siis lääkäri isolla ruiskulla suihkutellut sitä lämmitettyä nestettä korvaan ja sitten korvaimurilla kuivannut ne puhtaaksi. On ollut joskus aika etovan näköistä, mitä sieltä on tullut. Kerrankin yksi nuori lääkäri tuntui saavan jotain perverssejä kicksejä siitä hommasta, kun innoissaan minulle esitteli, että nääääin iso mätäklöntti sieltä irtosi!

Vierailija
6/7 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea on kokeiltu ja läkärissä on tullut rampattua.

Kortisonitipat on tipoista ainoat mitkä auttoi. Aina siihen saakka kun kuuri loppui ja oireet taas palasivat :/

Onneksi kuulin myös tuon vinkin kortisonivoiteesta, sen avulla kierre katkesi. Joskus kun korvia alkaa kutitta, sipaisen hieman voidetta ja oireet poistuvat.

Vierailija
7/7 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan.

Olin epätoivoinen tuon korvan kans, käytin 2 kertaa Celestoderm voidetta. Ei kutise eikä vuoda enää. Reseptillä saa.