Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi haluaa lopettaa harrastuksen, vetäjä yrittää saada jatkamaan vedoten

Vierailija
24.01.2013 |

siihen että ryhmä lopetetaan jos ei tyttäreni osallistu. Heitä on silloin yksi liian vähän. Ahdistavaa. Lapsi ei halua sinne mennä, hänellä on yksi toinenkin liikuntaharrastus josta pitää. Koen olevani nyt vastuussa näiden muiden lasten harrastuksen jatkuvuudesta. Mitä minä nyt teen? Pakotanko lapsen jatkamaan? Yhden kauden jo tuossa harrastuksessa oli, vastahakoisesti alun jälkeen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi vaihtoehto on että hankit tilalle jonkun toisen

Vierailija
2/22 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme vielä edes tunne täällä perheitä. Olisko se rekrytointi kuitenkin enempi sen vetäjän tehtävä?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsen vanhempien vika tuntea syyllisyyttä tuollaisesta asiasta, ei lasta voi pakottaa jatkamaan harrastusta muiden takia jos ei itse halua.

Vierailija
4/22 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lopettakaa se harrastus jos lapsi ei siitä kerran tykkää. Vetejän tai seuran vastuulla on hankkia uusi harrastaja lopettaneen tilalle

Vierailija
5/22 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos lapsesi todella haluaa lopettaa, onhan sen pakko saada niin tehdä... Mihin asti kausi nyt kestää? Minkäikäinen lapsi on?

Meillä joukkelajeissa on ns sääntö, että kausi pitää vetää loppuun, eli kaksi kertaa vuodessa pitää tehdä päätös, jatkaako, kesken ei saa jättää, sillä muut joutuvat pulaan.

Vierailija
6/22 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakakoon vaikka kadulla lentolehtisiä, tuollainen vanhempien painostaminen ei ole ok.

Vierailija
7/22 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lapsen tarvitse uhrata vapaa-aikaa muiden takia. Jos kyseessä on joukkuelaji, niin tiettyyn rajaan asti pitää kantaa vastuuta joukkueesta, mutta ei ole lapsesi vika, ettei laji ole tarpeeksi suosittu.

Oscar.

Vierailija
8/22 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sithän riittää, että maksaa kauden loppuun, niin vetäjällä on varaa vetää sinne asti muita?

Vierailija
9/22 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen että ryhmä lopetetaan jos ei tyttäreni osallistu. Heitä on silloin yksi liian vähän. Ahdistavaa. Lapsi ei halua sinne mennä, hänellä on yksi toinenkin liikuntaharrastus josta pitää. Koen olevani nyt vastuussa näiden muiden lasten harrastuksen jatkuvuudesta. Mitä minä nyt teen? Pakotanko lapsen jatkamaan? Yhden kauden jo tuossa harrastuksessa oli, vastahakoisesti alun jälkeen.

Päättäkööt mitä harrastaa ja harrastakoot sitä sitten. Tollanen harrastusten vaihto on järjetöntä

Vierailija
10/22 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä.

Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa se, mitä tuollaisessa tilanteessa jollekin harrastusryhmälle tapahtuu. Ei ole tyttäresi eikä sinun asiasi, jos harrastuksen vetämisestä vastuussa olevat henkilöt ovat hoitaneet hommansa p*skasti, eli siis koko harrastus on kiinni yhdestä osallistujasta.

Älä missään nimessä pakota lastasi jatkamaan!

Vain harvoja asioita lapsuudessani muistan pahalla, näistä yksi oli pakotettu harrastus!

Kokemus oli pahempi kuin selkäsauna.

Vierailija
11/22 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsiköön ryhmä uuden tulokkaan, kamala taakka pienen lapsen harteilla, otase sieltä pois.

Vierailija
12/22 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä.

Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa se, mitä tuollaisessa tilanteessa jollekin harrastusryhmälle tapahtuu. Ei ole tyttäresi eikä sinun asiasi, jos harrastuksen vetämisestä vastuussa olevat henkilöt ovat hoitaneet hommansa p*skasti, eli siis koko harrastus on kiinni yhdestä osallistujasta.

Vain harvoja asioita lapsuudessani muistan pahalla, näistä yksi oli pakotettu harrastus!

itse on aloittanut harrastuksen niin jatkakoot sitä sitten. Ei tuollaista lajista lajiin harrastelua voi hyväksyä.

Vierailija
13/22 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on yksilölaji, ihan sama vaikka lopettaa. Jos kyseessä on joukkuelaji, pitää jatkaa kausi (6kk) loppuun.

Yksilölajeissa ei lopettaminen vaikuta kun itseen (ellei ole osallisena viestijoukkueessa tai ole sitoutunut esiintymään jossakin esityksessä). Mutta joukkuelajeissa se menee niin, että JOKAISEN panosta tarvitaan.

On aika ikävää jos yksi jättää porukan ja siitä tulee ongelmia koko joukkueelle (esim. muodostelmaluistelussa yksi keksii yhtäkkiä että mä lopetan huomenna, ei saada ketään paikkaamaan päivän varoiusajalla, sama jalkapallossa ym. mutta paikkaaja kuitenkin mahdollista löytää hieman helpommin).

Lapselle on hyvä opettaa pitkäjänteisyyttä ja sitä ettei noin vaan voi säntäillä mielialojen mukaan kuin päätön kana. Lopettamiseen on varmasti joku syy, tietääkö AP mikä se syy on? Voi olla esim:

-Lapsi ei saa sitä roolia millaisen haluaa harrastuksessa, eli tahtoo olla paras mutta on tasoltaan heikompien joukossa eikä pääse esim. tekemään haastavampia juttuja ja turhautuu aiheetta.

-Lasta kiustaan harrastuksessa TAI lasta kiusataan harrastuksesta esim. koulussa.

-Lapsi on mennyt harrastukseen Tiinan perässä ja on nykyään Liisan kaveri ja haluaa samaan harrastukseen Liisan kanssa.

Vierailija
14/22 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä.

itse on aloittanut harrastuksen niin jatkakoot sitä sitten. Ei tuollaista lajista lajiin harrastelua voi hyväksyä.

jos on aikuisella oikeus vaihtaa työpaikkaa niin kyllä on hemmetti lapsellakin oikeus vaihtaa harrastusta. Idiootti olet.

Sitä paitsi normaaleissa harrastuksissa kyllä yksi lukukausi on joko kevät tai syksy ei koko vuosi. Ihan hyvin voisi nyt alkuvuodesta lopettaa, ehtii hyvin jo uusi harrastaja päästä jyvälle kun kesään saakka harrastetaan.

Ei missään nimessä ole lapsen vika jos seuralla menee päin peetä.

Vierailija
15/22 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyn, että miksi lapsesi yleensä on aloittanut harrastamaa tuota lajia, jos on ollut alun alkaenkin vastahakoisesti mukana?

Mielestäni, jos hän on harrastuksen aloittanut vain lähinnä vanhempien toiveista, niin ehdottomasti saa lopettaa (tähän ei vaikuta muutenkaan valmentajan sanomiset). Mutta jos on itse sinne halunnut ja kausi maksettu, niin loppuun on mentävä.

Itsekin aloitin joskus baletin ja kyllästyin nopeasti. Vanhemmat käskivät käydä kauden loppuu, kun kerran olin sinne mankunut. Hyvä opetus mulle: seuraavan harrastuksen mietin kyllä tarkasti enkä hetken mielijohteesta.

Vanhempamme eivät sanelleet mitä harrastamme.

Vierailija
16/22 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä.

jos on aikuisella oikeus vaihtaa työpaikkaa niin kyllä on hemmetti lapsellakin oikeus vaihtaa harrastusta. Idiootti olet.

Sitä paitsi normaaleissa harrastuksissa kyllä yksi lukukausi on joko kevät tai syksy ei koko vuosi. Ihan hyvin voisi nyt alkuvuodesta lopettaa, ehtii hyvin jo uusi harrastaja päästä jyvälle kun kesään saakka harrastetaan.

työtä yleensä vaihdetaan parempaan.

Harrastuksissa sellaista ei ole.

Harrastuksen idea on tulla paremmaksi. Jos vaihdat lajia niin koko harrastaminen on turhaa. Kettoo myös ihmisestö paljon. Jos ei osaa päättää mitä haluaa niin ei ansaitse mitään. Minä en ainakaan AP:nä maksaisi harrastusta.

Lapsi ei myöskään päätä mitä harrastaa vaan aikuiset

Vierailija
17/22 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyn, että miksi lapsesi yleensä on aloittanut harrastamaa tuota lajia, jos on ollut alun alkaenkin vastahakoisesti mukana?

Mielestäni, jos hän on harrastuksen aloittanut vain lähinnä vanhempien toiveista, niin ehdottomasti saa lopettaa (tähän ei vaikuta muutenkaan valmentajan sanomiset). Mutta jos on itse sinne halunnut ja kausi maksettu, niin loppuun on mentävä.

Itsekin aloitin joskus baletin ja kyllästyin nopeasti. Vanhemmat käskivät käydä kauden loppuu, kun kerran olin sinne mankunut. Hyvä opetus mulle: seuraavan harrastuksen mietin kyllä tarkasti enkä hetken mielijohteesta.

Vanhempamme eivät sanelleet mitä harrastamme.

Tuollainen minä haluan tätä ja kohta haluan tätä. Nyt en enää halua kun haluan tätä. Tuollaiseen ei pidä suostua missään nimessä. Jos johonkin menee niin pysyykööt siellä

Vierailija
18/22 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kukaan voi lopulta päättää puolestanne harratuksen jatkoa vaan se on teidän päätös.

Itse olen pyrkinyt siihen, että harrastetaan kausi kerrallaan, eli jos syyskauden päätyttyä on tehty päätös jatkaa, niin sitten jatketaan kevätkauden loppuun asti. Se on tietynlaista muidenkin huomioon ottamista. Ryhmä on muodostettu ja joskus on jouduttu tarjoamaan jollekin eioota ryhmän ollessa täysi (ei tosin ap:n tapauksessa ilmeisesti). Lapset ovat aina ymmärtäneet ja yleensä kiinnostus on siitä jatkunut.

Erityisesti tietysti joukkuelajeissa tämä on ihan älyttömän tärkeää, mutta myös yksilölajeissa esim. harrastusmaksut on yleensä mitoitettu ryhmäkoon mukaan.

Vierailija
19/22 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä.

työtä yleensä vaihdetaan parempaan.

Harrastuksissa sellaista ei ole.

Harrastuksen idea on tulla paremmaksi. Jos vaihdat lajia niin koko harrastaminen on turhaa. Kettoo myös ihmisestö paljon. Jos ei osaa päättää mitä haluaa niin ei ansaitse mitään. Minä en ainakaan AP:nä maksaisi harrastusta.

Lapsi ei myöskään päätä mitä harrastaa vaan aikuiset

tullut harrastettua kun yksi kausi, pitää kokeilla enenkuin voi tietää, tykkääkö?

Ja harrastuksen on tarkoitus olla mieluista, siitä kun ei makseta palkkaa kuten työstä eli se työ ei sitten aina olekaan niin kivaa.

Kertoo lapsesta vaan sen, ettei viihtynytkään siellä ja niin saa ollakin.

Ja lapsi tasan on se joka päättää mitä harrastaa tai sitten harrastakoon aikuinen itse haluamaansa. Ei ap:n olekaan pakko maksaa lapselleen harrastusta, kyllä sitä aikuiseksi kasvaa ihan ilmankin.

Vierailija
20/22 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on idiootti. Päättäkööt mitä harrastaa ja harrastakoot sitä sitten. Tollanen harrastusten vaihto on järjetöntä

mistähän se lapsi tietää mitä valita, jos hän ei tutustu eri harrastuksiin?

Miellähkin muksut ovat testailleet eri harrastuksia. Toiset eivät vain nappaa. Tosin päätös on tullut ensimmäisen kokeilukerran jälkeen tai sitten kauden lopuksi.

Kyllä tässä AP:n tapauksessa se täysi idiootti on tuo ohjaaja. Kannattaisiko hieman mainostaa harrastusta jos ei meinaa löytyä jäseniä. Ahne paskahan se on. Menee hyvä tienesti sivuun jos ryhmä lopetetaan.