Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyökkipsykologit, tässä teille diagnosoitavaa:

Vierailija
24.01.2013 |

Minä erosin kesällä aivan sekopäisestä miehestä. Siis sanalla sanoen aivan hullu äijä, petti ja huorasi minkä ehti, hakkasi mua ja kun väitti ja epäili mua hysteerisesti pettämisestä. Minä oon varmasti monella tapaa vaikea ja hankala kumppani, mutta koitin olla hyvä äiti ja hyvä vaimo, enkä koskaan edes vilkaissut muita miehiä.

Jätin äijän lopulta. Hoidin yhteisen asunnon myynnin, hankin kodin mulle ja lapselle enkä masentunut vaikka mies sekoili aivan huolella eron jälkeen.

N. kk varsinaisesta erosta tapasin työkuvioiden kautta uuden miehen. Mun itsetunto oli täysin nollissa, ja imarteli suunnattomasti saada huomiota mieheltä. Tapasin miehen eräänä aamuna siis töissä, hänen reaktionsa oli minut nähtyään aika ilmeinen, ei saanut silmiään irti ja hakeutui seuraani koko päivän, kauttarantain kyseli olenko sinkku yms. Teki tikusta asiaa jotta lähettäisin hänelle s-postia muka työjuttuun liittyen. No, lähetin ja hän pyysi mua ulos. Sanoi että katuisi jos ei tekisi aloitetta.

Kerroin rehellisesti että tilanteeni on aika hankala, exä kiusaa ja hankaloittaa elämää. Kerroin avoimesti heti alkuun että äijä petti mua ja hakkasi yms. Olin rehellinen ja ajattelin että vaikkei tästä ehkä mitään elämää suurempaa tulisikaan, niin katsotan, saanpahan muuta ajateltavaa kuin hullu ex. Mies ymmärsi.

Tapailimme muutamia kertoja ja päädyimme sänkyynkin.

Sitten putosi pommi. Exäni oli jostain saanut kuulla tästä uudesta miehestä ja ilmoitti mulle lopettavansa homman alkuunsa. Soitin tälle miehelle, että exäni tietää meistä ja että voi varautua häirikkösoittoihin. Sanoin puhelimessa että "ymmärrän jos et halua enää tavata" (vähän niinkuin koemielessä.. Odotin vastaukseksi että tottakai me tapaillaan vielä yms exästä viis) No miespä oli aivan hiljaa ja vaikutti hyvin kireältä.

Meni hetki ja lähetti viestin mulle että parempi kun ei enää tavata ja että hän jatkaa nyt omia polkujaan. Vastasin vaan että OK.

Exäni oli kuulemma lähetellyt hänelle jotain uhoamisviestejä.

Meni kuukausi, ja tämä mies soittaa työpaikalleni (!) työpuhelimeeni. On erittäin vittuuntuneen kuuloinen ja sanoi että on kuullut mun jakaneen pillua eron jälkeen kaikille vastaantulijoille, ja että pitäisikö hänen nyt mennä sukupuolitautitesteihin. Olin AIVAN sanaton. En ollut eron jälkeen ollut kuin tuon yhden ainoa miehen kanssa. Exäni oli soittanut tälle miehelle ja valehdellut musta ties mitä. Löin luurin korvaan tälle miehelle. Olin todella vittuuntunut miten ääliö pitää olla että uskoo mielisairaan exäni juttuja.

Seuraavana päivänä tästä tämä mies soitti kännykkääni. En vastannut, sillä en jaksanut enempää paskaa niskaan, varsinkin kun syytökset olivat täysin aiheettomia. Mies oli jättänyt puhelinvastaajaani viestin että tajusi nyt että exäni oli todella sekaisin, sillä exäni oli soitellut ja häiriköinyt tätä miestä koko illan. Pyysi anteeksi puheluaan töihin ja olisi halunnut käydä kahvilla kanssani. Lähetin tekstarin jossa sanoin että "mun puolesta tää oli tässä, no hard feelings."

Meni taas kuukausi ja tapasin miehen työkuvioissa.

Mies halusi jutella kanssani. Ei kuitenkaan saanut aikaiseksi tulla todella juttelemaan minulle. Okei, en itsekään ollut mitenkään supermukava vaan olin aika etäinen, asiallinen toki mutta edelleen loukkaantunut tuosta soitosta töihin sekä tavasta laittaa juttu poikki.

Meni muutama päivä ja mies sitten lopulta soitti mulle. Oli tooosi vaikeena. Sanoi sitten että on pahoillaan tuosta soitosta yms. Ja oisi halunnut että oltaisiin käyty kahvilla joskus. Mä sanoin tylysti että en lähde enää mukaan tähän leikkiin. Musta on tullut todella varovainen kaiken jälkeen.

Lopetin puhelun ehkä turhankin tiukasti ja kylmästi. Lähetin jälkeenpäin miehelle mukavan viestin jossa toivotin hyvää jatkoa, ja kerroin että olin ollut häneen ihastunut ja harmi kun homma päättyi niinkuin päättyi. Mies ei vastannut.

Sen jälkeen olemme nähneet muutaman kerran työnmerkeissä, mies on mukava ja jotenkin surullisen oloinen.

Haluaisin saada mielipiteenne tämän miehen käytöksestä. Mielestäni hänen touhunsa on kummallista, ja vaikka en enää mukaan siihen lähde niin kiinnostaisi tietää mitä muut tällaisesta ajattelee.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se exäsi todennäköisesti on manipuloimiskykyinen mies ja onhan se niin että jos hän on saanut tuon miesystäväsi vakuuttuneeksi siitä että sinulla on valtavasti seksikumppaneita, tautiriski on ilmeinen (kummastelen ettette käyttänyt ehkäisyä?). Tai jos on uhkaillut miestä, sellainen järkyttää ja pelästyttää, ja jos teillä ei ole ollut mitään suurta rakkaustarinaa niin on katsonut parhaaksi astua takavasemmalle.

Vierailija
2/16 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On että JOS tämä uusi mies todella olisi ollut musta kiinnostunut, niin hän olisi seisonut minun tukena, kun tiesi millainen nutcase exäni on. Eikä juossut välittömästi karkuun.

Tällä perustelen sen ajatuksen että en usko että mies oli kuitenkaan niin kiinnostunut musta.

Harmi, sillä meillä oli kivaa. Molemmat urheiluhulluja, musiikkimaku natsaa, lapsirakkaita ja sosiaalisia ihmisiä.

Ehkäisynä e-pillerit, typerää joo, mutta 10 vuotta naimisissa olleena ei jotenkin tajua että kortsukin on keksitty.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On että JOS tämä uusi mies todella olisi ollut musta kiinnostunut, niin hän olisi seisonut minun tukena, kun tiesi millainen nutcase exäni on. Eikä juossut välittömästi karkuun.

Kukaan meistä ei voi puhua miehen puolesta tietenkään, kukaan tiedä mitä tämän mielessä liikkuu.

Mun mielestä kuitenkin tässä on painavin asiahaara nimenomaan se, että se on UUSI mies. Ette te tunne toisianne. Ehkä siinä vaiheessa ei vielä osaa "seistä tukena" ja olla toisen kivimuuri maailman myrskyissä. Mielestäni se tulee ajan kanssa. Kun tunnetaan ja rakastetaan.

Jos kuvittelen itseni vastaavaan tilanteeseen, kyllä nutcase exät on iso taakka. Vaikka olisi miten ihana mies vaan, jos sen mukana tulisi joku sekopää uhkailija, kenellä on väkivaltainen historia... Olo ois varmaan ku veitsenterällä, vaikka tunteet sanoo toista, ni järki ja jaksaminen miettii, että onko se vaivan väärti.

Ja jos uusi mies ei olisi kiinnostunut, niin tuskin se näkisi vaivaa tommoseen soitteluun enää? Tutkiskele ny itseäs, haluatko oikeesti antaa toiselle vielä mahdollisuutta, tuli mitä tuli. Kun ottaa tarpeeksi siipeensä, kasvattaa muurin sydämen ympärille, ja sitä suojaa on vaikea laskea. Mutta sitä se elämä on? Välillä pitää ottaa sydänsurujen riskikin'?

Tsemppiä jokatapauksessa. T. Kop kop avaa hakas

Vierailija
4/16 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ymmärrän reaktiosi, niin eihän tämä uusi mies kuitenkaan tuntenut sua, joten luottamusta ei ollut ehtinyt syntyä.

Exäsi lienee (kuten oma exäni oli) aika taitava puhumaan paskaa, ehkä manipuloimaankin. Hän on ollut varmasti hyvin uskottava.

Anna uudelle mahdollisuus, näytät itsekin haluavan sitä.

Vierailija
5/16 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan meistä ei voi puhua miehen puolesta tietenkään, kukaan tiedä mitä tämän mielessä liikkuu.

Mun mielestä kuitenkin tässä on painavin asiahaara nimenomaan se, että se on UUSI mies. Ette te tunne toisianne. Ehkä siinä vaiheessa ei vielä osaa "seistä tukena" ja olla toisen kivimuuri maailman myrskyissä. Mielestäni se tulee ajan kanssa. Kun tunnetaan ja rakastetaan.

Jos kuvittelen itseni vastaavaan tilanteeseen, kyllä nutcase exät on iso taakka. Vaikka olisi miten ihana mies vaan, jos sen mukana tulisi joku sekopää uhkailija, kenellä on väkivaltainen historia... Olo ois varmaan ku veitsenterällä, vaikka tunteet sanoo toista, ni järki ja jaksaminen miettii, että onko se vaivan väärti.

Ja jos uusi mies ei olisi kiinnostunut, niin tuskin se näkisi vaivaa tommoseen soitteluun enää? Tutkiskele ny itseäs, haluatko oikeesti antaa toiselle vielä mahdollisuutta, tuli mitä tuli. Kun ottaa tarpeeksi siipeensä, kasvattaa muurin sydämen ympärille, ja sitä suojaa on vaikea laskea. Mutta sitä se elämä on? Välillä pitää ottaa sydänsurujen riskikin'?

Tsemppiä jokatapauksessa. T. Kop kop avaa hakas

Mä olen jotenkin niin varuillani kaiken jälkeen etten uskalla enää riskeerata. Enkä edes tiedä oisinko valmis mihikään just nyt? Varovaiseen tapailuun joo, mutta en miehen kanssa jolla on taipumusta epävakauteen. Ja mielestäni tällä uudella miehellä on taipumusta siihen. En vaadi, että pitäisi olla varma asioista samantien mutta kyllä mä haluan tiettyä varmuutta. En tällaista edestakas venkslausta.

Ja kaipa se on jo liian myöhäistä edes varovasti jotain uutta koittamaan, kun ei tuo mies edes viimeisimpään viestiini ikinä vastannut.

AP

Vierailija
6/16 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut tekemisissä tuollaisten sairaiden ihmisten kanssa kuin sinun exäsi, joten se ei oikein tiennyt, miten toimia ja meni vähän sekaisin.

Itse voisin antaa toisen tilaisuuden, mutta varovasti silti etenisin.

Vierailija
7/16 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut tekemisissä tuollaisten sairaiden ihmisten kanssa kuin sinun exäsi, joten se ei oikein tiennyt, miten toimia ja meni vähän sekaisin.

Itse voisin antaa toisen tilaisuuden, mutta varovasti silti etenisin.

Miten mun kannattais sitten edetä?

Olen ihan onneton, avuton ja superarka näissä deittailukuvioissa :/

AP

Vierailija
8/16 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän naarmuilla ja sitten vielä tuollainen isku vasten kasvoja :/

Vastoin mitä muut on sua neuvoneet niin unohtaisin tuon uuden miehen. Ois se sut ottanut jos te olisitte match made in heaven.

Uutta kohti katse vaan, ihanaa kevättä :)

Vierailija
9/16 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata odottaa, että mies enää tekee aloitetta. Sinun pitää olla nyt hyvin aktiivinen.

Voit sanoa, että olet miettinyt asioita, ja samoin kuin hän, olit itse tehnyt hätiköityjä päätöksiä. Ja että jos hän haluaa, lähtisit oikein mielelläsi vaikka kahville hänen kanssaan.

Vierailija
10/16 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten odotat toiselta sinun elämäsi suitsait ymmärtämistä. Noilla keinoin kuljet katastrofista katastrofiin, sorry!

Vierailija
11/16 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun sai mitä halusi, siirtyi seuraavaan.

Olet pelkkä panopuu miehille, et mitään muuta.

Vierailija
12/16 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun sai mitä halusi, siirtyi seuraavaan.

Olet pelkkä panopuu miehille, et mitään muuta.

ei kiristäs noin pipoo?

Vierailija
13/16 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisynä e-pillerit, typerää joo, mutta 10 vuotta naimisissa olleena ei jotenkin tajua että kortsukin on keksitty. AP

Tämä tökkii kyllä pahasti. Miten yli 30v nainen uskaltaa olla kenenkään kanssa ilman kortsua? Toivottavasti olet kuitenkin itsesi testannut jos exäsi on sinua pettänyt. Ja tuon uuden jäljiltäkin kannattaisi testata, sehän on ollut ihan sen oma moka myös jos on ilman kortsua sun kanssa ollut.

Muutoin sanoisin, että anna uudelle miehelle tilaisuus. Ei mikään ihme, jos se pelästyi sun hullua miestä.

Vierailija
14/16 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisynä e-pillerit, typerää joo, mutta 10 vuotta naimisissa olleena ei jotenkin tajua että kortsukin on keksitty. AP

Tämä tökkii kyllä pahasti. Miten yli 30v nainen uskaltaa olla kenenkään kanssa ilman kortsua? Toivottavasti olet kuitenkin itsesi testannut jos exäsi on sinua pettänyt. Ja tuon uuden jäljiltäkin kannattaisi testata, sehän on ollut ihan sen oma moka myös jos on ilman kortsua sun kanssa ollut.

Muutoin sanoisin, että anna uudelle miehelle tilaisuus. Ei mikään ihme, jos se pelästyi sun hullua miestä.

Testasin itseni erotessa, olin puhdas. Kerroin tämän myös tälle uudelle miehelle.. Hän sanoi myös ettei omaa mitään tauteja. Mies oli muutenkin sellainen kunnollisuuden perikuva, kiltti, tavallinen suomalainen mies, ei mikään superkomistus.

AP

Vierailija
15/16 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei vaan, onhan se tuokin perseaivo saattanut olla kivaa miestä alussa(?), vai imarteliko sua jo ensimetreillä pataan vetävä munaansa suunnilleen joka naisessa dippaava alkumies? No sori, mutta oikeasti... Sun eksäsihän kuuluisi kaltereiden taa ja ruokintana nenän eteen banaanit.

Usko huviksesi että sulla on ollut ihan täysin paska äijä, mutta monet miehet ovat jotain ihan muuta, uskaltaisin jopa väittää että enemmistö on, joten näin ollen sun ei kannattaisi olla niin epäluottavainen, kun ei se niiden muiden miesten vika ole että sä siedit paskaa noinkin kauan. Joillain naisilla on armoitettu taito vetää puoleensa noita ihmeen perseaivoja...

Vierailija
16/16 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta voisit avoimesti kertoa tunteistasi vaikka paperikirjeessä. Ehdottaa että tapaisitte sen merkeissä että selvittäisitte asian ja katsoisitte onko vielä mahdollisuuksia ottaa uusiksi ja tutustua paremmin. Minustakin tuntuu että tuo kiva mies pyörii vielä mielessäsi ja harmittelet että hänen kanssaan meni pieleen.