Mitä haittaa on, jos juo nestettä vuorokauden aikana tosi vähän?
Hoksasin eilen illalla, että olin juonut koko päivän aikana 2 kuppia kahvia, lasin maitoa ja lasin vettä. Veden juonti vaan töissä jotenkin jää ja ruoalla juon maitoa. Onko tästä jotain haittaa?
Kommentit (18)
Kahvia ei lasketa koska se on enemmän nesteenpoistaja kuin nesteyttäjä, mutta juon lasin piimää (1,5dl) ja samanverran vettä päivässä. En ole koskaan janoinen, treenien jälkeen riittää 1 huikka vettä. Limuja inhoan.
Kehonkoostumusmittauksessa mun kehon nestetasapaino oli ihanteellinen.
n 50+
pelkistä juomista, ja ruoista sitä saa myös. Olet siis saanut nesteitä varmaan ainakin litran. Ei tuo mitään kauhean vaarallista vielä ole. Varmaan tänään sinua janottaa ja korvaat menetykset ihan luonnostaan. Useana päivänä tuo johtaisi kuivumiseen.
vaan kahvin kanssa tulisi juoda aina samanverran vettä, jotta nestetasapaino säilyy.
Jos kehossa on 1 % nestevajaus, laskee toimintakyky 10 %. Lisäksi nestevajaus alkaa kerryttää kehoon nesteitä, jolloin koko kehon aineenvaihdunta heikkenee ja siitä tulee sitten taas omat ongelmansa esim ummetus.
jos mä olen monta päivää vähäisellä nesteellä, niin päätä alkaa särkemään niin ettei särkylääkkeetkään auta kuin hetkeksi.
päätäkään särje. Ällöttää vaan jos yritän juoda vettä useamman lasin päivässä.
tieto näyttää olevan, että vähintäin 1,5 l pitäisi päivässä käyttää nesteitä. Jos liian vähän juo, elimistö alkaa oireilla, tarpeellinen määrä nestettä tekee hyvää myös munuaisille.
Lisäksi salilla ei kulje niin hyvin kuin jos olisin juonut tasaisesti pitkin päivää hyvin.
Lisäksi salilla ei kulje niin hyvin kuin jos olisin juonut tasaisesti pitkin päivää hyvin.
käyn salilla eikä mitään ongelmia tehdä 1h kovaa aerobista harjoitusta tai lihastreeniä. Ja tosiaan huikan vettä otan tuon tunnin aikana, treenin jälkeenkään ei janota yhtään.
Olen myös monesti yrittänyt juoda enemmän mutta rupeaa vain oksettamaan. Jos on todella janoinen voin juoda ylimääräisen 1,5 dl vettä. Suolakaan ruuassa ei janota (vain einespizzan jälkeen janottaa mutta sitä syön 1x /kk).
3
Et ole tosissasi, mutta jos olet niin voi sun elimistöä..
Mitäs söit...Nestettä saa muullakin tavoin kuin vain lasista juomalla.
mä juon päivän aikana liian vähän niin huomaan sen yöllä siitä että pohkeita kramppaa..
ja nykyisin kuulemma kahvin ja teen saa laskea normaaleiksi juomiksi, kun ovat niin lievästi diureettisia ettei niiden nestettä poistavalla vaikutuksella kuulemma ole mitään väliä.
Et ole tosissasi, mutta jos olet niin voi sun elimistöä..
Kaikki veriarvot, nestetasapaino yms yms mitattu ja arvot erinomaiset. Jaksan treenata, tehdä fyysistä työtä, olen pirteä ja erittäin aikaansaava. Syön hyvin (hyväkarppaan) ja monipuolisesti.
Ainoa omituisuus minussa on se ettei janota.
3
normaalin 1,5 dl piimän lisäksi lasillisen vettä. Kun vein tarjottimen pois huomasin että vesi oli edelleen juomatta... No, tämän ketjun innoittamana join sen 1,5 dl vettä ja nyt tuntuu kuin olisi kupla palleassa, yököttää:(
Kuona-aineet eivät pääse erittymään kehosta pois virtsan mukana, koska ne erittyvät vain tarpeeksi laimeina liuoksina. Sinä siis kasaat itseesi saasta-aineita. Tästä voi tulla esim. Ihottumaa, näppyjä, päänsärkyä, saatat näyttää kulahtaneelle kun iho on elottoman näköinen... Jne.
Oon 15 tyttö olen aina ollut huono juomaan ja en juo vettä kun ehkä 1 lasi viikossa. Ajattelin kyl jutella terkkarin kaa siitä
mut pidemmän päälle elimistö kuivuu.
Esim päänsärky voi johtua siitä ettei ole juonut tarpeeksi, myös pahoinvointi jne.