Miten käy lääkärissä? Sain varoituksen töissä huolimattomasta työstä
Olen pyydellyt palkatonta vapaata elämäntilanteen vuoksi jo muutaman viikon, ei ole tippunut. En ole raaskinut hakea työkavereiden vuoksi sairaslomaa, vaikka olen ollut sisäisesti ihan hermoraunio. Nyt sain sitten kuulla että he ovat esimiehellemme valittaneet työni jäljestä ja nyt sitten on pakko hakea sairaslomaa, kun edelleenkään en saa palkatonta.
Miten tilanne etenee? Olen saanut kahtena edellisenä päivänä itkukohtauksia töissä ja jopa oksennellut tätä stressiäni. Yksityiselämässä on läheisen sairastumista ja monta muuta rankkaa juttua tällä hetkellä, joista olo johtuu.
En ole aiemmin ollut sairaslomalla ko. syystä eli mitä menen oikeastaan sinne valittamaan, stressiä?
Kommentit (9)
mulla oli tilanne tuollainen kaksi vuotta sitten.. mulla oli vähän savustamisen makua hommassa.
Anoin virkavapaata, mutten saanut. Vaihtoehdoksi annettiin irtisanoutuminen ja tämän lopulta teinkin. Esimieheni oli tuohon aikaan todella törkeä minua kohtaan.. meni henkilökohtaisuuksiin ja uhkaili lasten huostaanotolla.
Tilanteeni vaan pääsi niin pahaksi että olin psykoosissa josta toipuminen oli pitkä prosessi. Kun päässä ei enää liikkunut muu kuin vainoaminen.. vainoamistahan tuo oli mitä suuremmassa määrin. Psykiatrian porukka ei tuota uskonut vaan he kuvittelivat minun olevan harhainen.
Niin olihan mä hyvin sairas loppuvaiheessa, mutta ymmärrän tänä päivänä hyvin selvästi, että mistä tuo kaikki sai alkunsa.
Minulle oli kova paikka irtisanoutuminen, menetin tuloni ja itsetuntoni. Lisäksi kun esimieheni ja hänen kätyrinsä levittelivät minusta perättömiä juoruja pienessä kaupungissa.
Tilanne oli maanpäälinen helvetti, olin tekemässä itsemurhaa useita kertoja, mutta tajusin kuitenkin jossain vaiheessa, että itsemurhani olisi tuolle työyhteiselle voitto ja lapsilleni menetys. Sitä iloa en heille koskaan suonut.
En tiedä miten vakava tilanne sinulla on töissä, mutta oman mielenterveytesi vuoksi hae sairaslomaa ja tarpeeksi pitkä vielä ja jos suinkin pystyt niin lähde vetämään tuollaisesta paikasta. Mielenterveys on tärkeä asia, sitä ei kannata pilata yhden työpaikan vuoksi.
mene vaikka yksityiselle lääkärille ja kerro siellä kaikki tämä. Minä en apua saanut työterveydestä vaan päinvastoin puukkoa tuli selkään.
Nyt vointini ollessa parempi olen usein miettinyt syitä tuolle julmuudelle jota sain kohdalleni? Taisin toimia viemärinä tuossa työyhteisössä. Hirveän hinnan maksoin, kuvittelin etten koskaan toivu ja hintana olisi kuolema.
Selvisin elossa, mutta maine meni ja ihmiset puhuvat. Tuo on sivuseikka, kun itse tiedän totuuden.
Voimia sinulle ja koeta jaksaa, varmasti selviät kunhan pidät itsestäsi huolta.
Älä puhu stressistä lääkärille, kerrot vaan kaiken mitä tässäkin kerroit.
Jos stressiä menee valittamaan lääkärille, saa helposti saikkupapereihin syyksi burn-outin. Ja sitten potkut. Burn-out kun katsotaan työperäiseksi sairaudeksi joka ei saikulla parane vaan työtä vaihtamalla.
koko tilanteesi työterveydessä. Minulla oli vastaava tilanne kolmisen vuotta sitten, sekä lähiomainen että esimies sairastivat vakavasti. Olin paniikkihäiriön partaalla enkä pystynyt nukkumaan.
Kuten sinäkin sinnittelin töissä liin kauan eli siihen asti, etten enää kyennyt keskittymään.
Aloin lisäksi pelätä, että teen pahoja virheita (työssäni virheistä voi seurata suuria taloudellisia menetyksiä).
Sain työterveydestä sairaslomaa, lähetteen psykologille sekä tehokkaita, minulle hyvin sopivia unilääkkeitä (jotka eivät aiheuta riippuvuuttakaan onneksi).
Voimia sinulle, kyllä asiat selviävät. Tarvitset nyt lepoa ja tukea. Toivottavasti sinulla on läheisiä, joiden kanssa purkaa asioita!
Hieman kärjistäen: heistähän "kaikki" on "aina" työntekijän vika. Tsemppiä ap:lle! Päivä paistaa vielä sinullekin, usko pois. Paha ei voi jatkua ikuisesti, pidä se mielessäsi.
T. Entinen työpaikkakiusattu
Kaikkien pököpäiden "sairastamiset" pitäis maksa..
sitä vähemmän sairastelua. Puhumattakaan miten paljon ilkeä pomo voi laskea työmotivaatiota.
Vierailija kirjoitti:
sitä vähemmän sairastelua. Puhumattakaan miten paljon ilkeä pomo voi laskea työmotivaatiota.
niin ja tottakai pomohan on aina ilkeä kun haluis tulosta syntyvän - niinhän se aina menee - laiskurit.
Oma moka olla töissä kun on oikeasti ei ole työkykyinen. Olisi kannattanut jäädä saikulle tai "muusta pakottavasta syystä" palkattomalle ajoissa.
Laissa on nimittäin oikeus jäädä palkattomalle silloin, kun läheinen sairastuu vakavasti.
Ota nyt tämän luettuasi yhteyttä työterveyteen, sillä jo virheistäsi tehdyt valitukset todistavat, että et ole työkykyinen.
tuo sama tarina lääkärille.