Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIRENA-kierukasta kysyisin

Vierailija
23.01.2013 |

Heippa. Olen jo vanhempi, 3 lasta synnyttänyt nainen ja runsaiden kuukautisten ja alhaisen hemoglobiinin takia laitettiin tänään tuo Mirena-kierukka. Kysyisin nyt kokemuksia niiltä, jolle on kierukka laitettu samoilla syillä, mitenolette pärjänneet sen kanssa, muita sivuoireita, halu seksiin (itsellä nyt juuri tosi kova !!)yhdynnät, pitääkö miehen käyttää kortsua, entä muut hormonipillerit,oletteko joutunut käyttämään vielä rinnan ja muut vuodot. Ihan kiva olisi lukea, koska itsellä vaarallisen voimakasvuotoiset kuukautiset jo vuosikausia, lasten syntymien jälkeen oikeastaan vaan runsastui, vaikka luulin että vähenevät.

Olen iloinen, jos joku viitsii asiallisesti vastata, kiitos !! OLEN 54 v.!!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

11, aika kalliilla myyt, kun ap:n tapauksessa tulisi Mirenaan Kelan korvaus ja loppuhinta tällöin 105,0€. T. Farmaseutti

Vierailija
2/15 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka voi takertua kortsuun ja lähteä veke joten en suosittele tätä yhdistelmää. Mulla ollut yli vuoden kyseinen kierukka ja yhtä helvettiä yhä. Vuotoa on enemmän kuin kuivia päiviä ja kipuja TOSI paljon. Halut menneet ja pää särkee yms.. Hiivatti sentään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin Mirenan synnytyksen jälkeen. Ajattelin et onpa hienoo kun ei viiteen vuoteen tarvii huolehtia minkään pillerin ottamisesta tai muutenkaan ehkäsystä miehen kanssa. Mulla taisi kestää tiputtelu jopa 8kk et se oli vähän kurjaa mut sitten ei tiputellu muuten ollenkaan paitsi sillon pari tippaa kun ois tullu menkat. Olin hetken aikaa ihmetelly et mikä ihme on kun mun iho kukkii eikä loppua meinaa. Sitten tajusin et Mirena on laskenu todennäköisesti mun estrogeenin niin alas et iho alko kukkimaan oikein urakalla. Ei auttanu muu kun ottaa kierukka pois ja ottaa pillerit takasin käyttöön. Harmitti tosi paljon mut ei se kierukka vaan kaikille sovi. :/

Toivottavasti sulle ei tule mitään ongelmia Mirenan kanssa. :)

Vierailija
4/15 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirena ollut nyt 1kk. Välillä kouristelevia kipuja, mutta kuuluvat asiaan.ei näppyjä ,ei pääkipuu ja ykskaks tippaa verta tullu koko aikana. Mulle sano lääkäri et kun en oo alakautta synnyttäny (2sektioo) nii kierukka asettuu kunnolla ja pitää kohdunsuun tukossa, koska se ei oo venyny.

Vierailija
5/15 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en ihan ymmärrä kysymystäsi. Mutta yritän vastata. Vuodot on minulla jääneet täysin pois. Aiemmin kuukautiset olivat melko runsaat, nyt siis ei mitään vuotoa mikä on ihanaa. Halut olivat ilman hormoniehkäisyä vähän paremmat, mutta ei nytkään hirveän huono tilanne. Miksi miehen pitäisi käyttää kondomia? Hormonikierukan ehkäisyteho on tutkimusten mukaan parempi kuin sterilisaation, eli ei mitään lisäehkäisyä pitäisi tarvia. Toki MIKÄÄN ehkäisykeino ei takaa 100%, eli kierukkaraskauksiakin todetaan. Miksi sinun pitäisi käyttää hormoneja rinnalla? TArkoitatko ehkäisymielessä vai vuotoihin vai mitä? Käytännössä kai mitään lisähormoneja ei tarvita / ei suositellakaan hormonikierukan kanssa käytettävän. Ja kun olet jo 54-vuotias, niin tuskinpa enää tulisitkaan raskaaksi. Se muuten kannattaa huomioida, että Mirenan laiton jälkeen on tavallista, että tiputteluvuotoa tulee jopa 6kk. Kannattaa siis odotella se puoli vuotta asettuuko. Mulla ei kyllä tullut kuin pientä tuhrua pari päivää, joten ei se kaikilla tiputtele.

Toivottavasti tästä oli jotain apua.

Vierailija
6/15 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

et varmaan tarvis enää kierukkaa :D

Vierailija
7/15 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi lisäehkäisyä? Ihan turhaa!

Itselläni kanssa Mirena. Ekat puolivuotta eivät kaikille ole helppoja, mutta usko pois, kun jaksat vain sen 6-7 kk odottaa menevän ohi, niin sitten on helppoa.

Itselläni kanssa todella todella runsaat kuukautiset, mutta kiitos Mirenan, ovat jääneet lähes kokonaan pois, ja jos kerran puolessa vuodessa on enää ne kuukautset niin ovat niin lievä vuodoltaan, että leveä pikkuhousunsuoja riittää. Valtava parannus aiempaan.

Lisäksi tämä ehkäisykeino on niin helppo, ei tarvitse tehdä mitään kuin antaa asentaa se sisään, joka itsellä ei sattunut tai tuntunut miltään. Ja kuulemma jos kaikki ok, niin voi pitää jopa kuusi vuotta putkeen, joten halvinkin ehkäisy muihin verrattuna.

Mies ei ainakaan meillä ole mitenkään huomannut tätä Mirenan olemassaoloa.

Sitten ne miinukset. Siis ekat puolivuotta hikosin (ja hikoan edelleen enemmän kuin normaalisti) ihan jumalattomasti! Hikoilu lisääntyi ärsyttävästi. Lisäksi valkovuoto lisääntyi, mikä ehkä kaikista ikävin juttu. Ja se valkovuoto on jotenkin sellaista limaisempaa kuin aiemmin. Kolmanneksi valkovuoto toisinaan vähän haisee, vaikka testeissä kaikki ok, eikä mitään tulehdusta tai muuta ole (gynekologilla tarkistettu). Välillä on hajuhaittaa välillä ei.

Ja hygienia siis ihan sama kuin ennen, eikä hiivaa.

Ja ekat puolivuotta voi tiputella jatkuvasti enemmän tai vähemmän, mutta jaksa sen yli, niin loppuu kokonaan.

Vierailija
8/15 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

et varmaan tarvis enää kierukkaa :D

Mirena-kierukalla hoidetaan myös liian runsaita kuukautisia, tiedoksesi. Ei liity ehkäisyn tarpeeseen mitenkään.

Vierailija
9/15 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaaksi!

mulla on toinen mirena menossa. kuukautiset jäi alkutiputtelun jälkeen kokonaan pois. en ole huomannut mitään muutoksia mielentilassa, haluissa, painossa yms.

todella hyvä vaihtoehto. mulla oli aikoinaan kuparikierukka ja se oli yhtä verilöylyä kuukautisten aikaan. otatin sen muutaman kuukauden kuluttua jo pois.

Vierailija
10/15 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli keltarauhashormnia suun kautta ei tarvita. Pelkkä estrogeenilisä riittää.

Vierailija
11/15 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS ASIAVASTAUKSESTA. Kirjoitinhan, että olen 54 v, joten en missään nimessä ehkäisyn vaan liian runsaiden menkkojen takia !!!!!

Miestä ei ole lähimailla, ja jos sellainen joskus vielä ilmaantuu, en tokikaan lähde yhdyntään jonkun ventovieraan kanssa, kas kun miehet ei tykkää, jos kysys partnereista ja sukupuolitaudeista, siksikin haluan että mies käyttää kortsua !! Olen 25 vuotta syönyt Trisekvensiä, koska kuukautiset aikanaan jäivät liian aikaisin pois, ja Trisekvensillä ne palautettiin oikeaan "ruotuun". Vuodin vaan iha hgb;n alenemaan asti ja itse vaadin, että kierukka on saatava, koska se on pienempi paha tod.näk. sen aiheuttama vuoto, kuin hormonipillerivuoto !! Lisäpaukkua joskus voi tarvita VIELÄ ikäiselläni jos vaihdevuodeoireet tulisivatkin hankalina.

Joko selvisi kysymykseni paremmin ?? En varmaankaan voi tulla raskaaksi, ei tarvi pelätä tosiaankaan, vaan ihan hormonituotannon takia1

Vierailija
12/15 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS ASIAVASTAUKSESTA. Kirjoitinhan, että olen 54 v, joten en missään nimessä ehkäisyn vaan liian runsaiden menkkojen takia !!!!!

Miestä ei ole lähimailla, ja jos sellainen joskus vielä ilmaantuu, en tokikaan lähde yhdyntään jonkun ventovieraan kanssa, kas kun miehet ei tykkää, jos kysys partnereista ja sukupuolitaudeista, siksikin haluan että mies käyttää kortsua !! Olen 25 vuotta syönyt Trisekvensiä, koska kuukautiset aikanaan jäivät liian aikaisin pois, ja Trisekvensillä ne palautettiin oikeaan "ruotuun". Vuodin vaan iha hgb;n alenemaan asti ja itse vaadin, että kierukka on saatava, koska se on pienempi paha tod.näk. sen aiheuttama vuoto, kuin hormonipillerivuoto !! Lisäpaukkua joskus voi tarvita VIELÄ ikäiselläni jos vaihdevuodeoireet tulisivatkin hankalina.

Joko selvisi kysymykseni paremmin ?? En varmaankaan voi tulla raskaaksi, ei tarvi pelätä tosiaankaan, vaan ihan hormonituotannon takia1

Vierailija
13/15 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirena ollut kohta viisi vuotta ja olen tyytyväinen. Vuodot loppuneet kokonaan eikä sivuoireita. Tässä iässä kierukka voi olla jopa kymmenen vuotta paikallaan.

Vierailija
14/15 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin 155 €. Mutta jos tosiaan sen saa vähän yli satasella, niin joutaapa tuo lähteä vaikka 90€:lla jos joku haluaa.

Vierailija
15/15 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 11:34"]

Itse maksoin 155 €. Mutta jos tosiaan sen saa vähän yli satasella, niin joutaapa tuo lähteä vaikka 90€:lla jos joku haluaa.

[/quote]Laitonta myydä yksityishenkilönä lääkkeitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä