Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa vauvan juomaan Nutrilon peptiä?

Vierailija
23.01.2013 |

Ei suostu juomaan ja huutaa vaan. Sylkee maidot pois suusta. Olen yrittänyt pullolla ja ruiskulla sekä lusikalla. Ruiskulla saa vähän menemään mahaan asti mutta määrät ovat kovin pieniä, 10-20 ml. Mikä avuksi? Vauvalla ikää 4 kk ja ollut tähän asti täysimetyksellä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa maito viileämpänä. Nuo maidot ovat sen kitkerämpiä mitä lämpimämpänä sen tarjoaa. Esim huoneenlämpöisenä saattaisi kelvata paremmin. Ja sitten jotain sileää sosetta joukkoon ennemmin kuin sokeria.

Vierailija
2/7 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sekaan voi laittaa vähän hedelmäsokeria tai mustikkasosetta... Se maito on muuten pahaa, ennenkuin siihen tottuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet täysimetyksellä, niin miksi et itse jätä maitotuotteita ruokavaliostasi ja vaihda vaikka soijamaitoon?? Jos vauva ei parin viikon yrittämisen jälkeen juo korviketta niin luulisi äidin maidottomuuden olevan helpompaa..?

Mutta meillä siis 50/50 maitoja sekaisin ja vähitellen 60/40 70/30...

Vierailija
4/7 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt ruokavalio alkaa käydä mulle liian raskaaksi. Olen laihtunut todella paljon enkä oikein jaksa enää mitään. Vauvalla on siis paljon muitakin allergioita kuin maito eikä hän nähtävästi saa tarpeeksi maitoakaan, koska nukkuu niin huonosti pienissä pätkissä ja asuu rinnalla sekä on kiukkuinen. Kasvukin tosi hidasta. Omaa maitoa en saa pumpulla niin, että voisin laittaa sitä korvikkeen joukkoon. Ehkä 10 ml saan pumpattua mutten enempää.

ap

Vierailija
5/7 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetysdieetit onnistu, koska usein reagoivat huonolla suolellaan moniin ärsykkeisiin. Meillä aikoinaan kokenut lastenlääkäri antoi ohjeeksi laittaa sokeria aluksi, niin että vauva tottuu maitoon ja sitten hiljalleen sokeri pois.

Vierailija
6/7 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin meni aikaa, mutta vauva söi jo puuroja ja soseita ja joi vettäkin. Ei siis nälkään kuollut, vaikka olikin maitolakossa pari viikkoa. Vauva oli jo 7kk silloin.

Meille ei annettu tuota sokerineuvoa ollenkaan kun ei nestehukka kuitenkaan vaivannut.

Ihan ajatuksena. Miltä soseiden aloittaminen kuulostaisi? Meillä maitoaallergiaa pidettiin pahana koliikkina ja huuto helpottui kun alettiin soseita syöttämään. Tosissaan joku päärynäsose jatkettuna vedellä ehkäisemään nestevajausta?

Tai sitä (esim) päärynäsosoetta sen nutrilonin sekaan makeuttamaan? Sellainen vinkki muistaakseni saatiin.

T:kolmonen

Vierailija
7/7 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myös sitä sosetta nutrilonin joukkoon. Kiitos vinkeistä! Soseita olisi tarkoitus aloitella heti, kun saataisi vauva juomaan vähän tuota korviketta. Jos vauva ei suostu juomaan, mun on varmaan sitten pakko yrittää vielä jaksaa imetysdieettiä ja kokeilla antaa soseita lisänä. Korvike täytyisi kuitenkin saada testattua, koska muuten eivät voi tehdä maitoaltistusta, jos ei tiedetä, sietääkö vauva edes nutrilonia. Näin allergialääkäri sanoi meille.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi