Oletko vieraillekin lapsille kiva ja oikeudenmukainen aikuinen?
Tämä aloitus ihan vaan siksi, kun niin usein täältä saa lukea, että "vihaan muiden lapsia" jne.
Että minä taas ilmoittaudun aikuiseksi, joka tykkää muidenkin lapsista.
Olen se aikuinen, kenen luokse voi huoletta jättää omat lapsesi; pidän heistäkin hyvää huolta.
Entä sinä?
Kommentit (12)
Meillä käy paljon lapsia, yökyläläisiä lähes joka viikonloppu. Meille saa aina tulla, ruokimme kaikki lapset jotka meillä ovat ruoka-aikaan.
Ihanaa kun vieraat lapset viihtyvät meillä!
Huojentavaa, että on niitäkin, jotka eivät "vihaa" muiden lapsia.
On ikävä ajatus, että oma lapsi olisi jossain kyläpaikassa "vihattavana", vaikka on ihan kiva ja tavallinen tyyppi.
Mielstäni todella alhaista aikuiselta, jos on lapselle ilkeä, tai edes tyly.
Olen mielestäni kiva ja reilu kaikille, jos eivät ole itse ihan mahdottomia. Lapsilta sietää vielä enemmän esim huonoakin käytöstä.
Mököttäviä jörriköitä en ruoki enkä hyysää.
Vaik kuulunkin tähän muiden lasten vihaajien joukkoon, enkä voi väittää nauttivani kotini täyttävistä muiden lapsista ;)
En mä pidä kaikista tuntemattomista aikuisistakaan. Olen silti heille kohtelias ja reilu, en anna sen näkyä.
Sitä nimitetään käytöstavoiksi. Musta olisi aika surkeaa, jos voidakseen kohdella jotain ihmisenä olis jotenkin välttämätöntä tuntea rakkautta häntä kohtaan.
osittain varmaan siksi että muiden lapsia ei tarvitse koko ajan katsella, ja osittain siksi että niiden typeryydet eivät ole mun ongelmani. Joskus suorastaan nautin siitä että jos jonkun toisen lapsi kiukuttelee mun hoidossani, se on hyvin ohimenevä ongelma.
Omien lasteni kohdalla olen taipuvainen pingottamaan.
kiva en ole aina kaikille. Mä pidän kunnon kuria ja odotan lapsilta reilua käytöstä toisiaan kohtaan, ja kohtuullisen hyvää käytöstä.
Osa lapsista käyttäytyy aina huonosti kavereitaan ja aikuisiakin kohtaan ja sellaisille lapsille en ole kiva. Komennan kyllä ihan huolella huonosta käytöksestä.
Tasapuolinen olen kaikille ja meillä on samat säännöt kaikilla lapsilla, sekä omilla että vierailla. Kurinpito on kyllä johdonmukaista ja aina meillä on lasten kaverit hyvin viihtyneet. Koko kylää en ruoki enkä ota jatkuvasti kavereita yökylään.
En voi sanoa tykkääväni kaikista lapsista, mutta en käytökselläni näytä lapsille, vaikken jostakusta niin kovasti tykkäisikään. Huolta mä pidän tietenkin kaikista lapsista.
Tykkään lapsista nykyään. Mielelläni hoidan mutta en ehkä ihan kovin montaa päivää.
Nuorempana en tykännyt hirveästi muiden lapsista ja lastenhoito oli ihan hirveää pakkopullaa. Siis vaikka itsellä jo oli lapsia.
Mulle voi jättää lapsen ja oikeasti huolehdin siitä.
En ota lapsia hoitoon, en juttele kanssaan kuin pakosta. En todellakaan ole se kylä, joka kasvattaa!
Niin kovin moni luulee, että äitiys on synnytys ja sitten lapsen voi antaa muille.
Pidän lapsista, en vain omistani mutta myös muiden lapsista :)
Jos mulle jättää lapsensa hoitoon, kohtelen hoitolapsia kuin omia lapsiani. Enkä pelkästään velvollisuudentunnosta, vaan siksi että tykkään ihan aidosti muittenkin lapsista.
onneksi, sillä olen lastenhoitaja.