Kuvallisia Kela-kortteja ei sitten enää tehdä
Kommentit (8)
Kuin niin, se käy vissiin vielä?
Minäpä päivitin hiljattain pahvisen ajokorttini nykymallin mukaiseksi.
En nyt oikein ymmärtänyt aloittajan tarkoitusta... Mutta anyway, minulla ei ole ollut ikinä kela-kortissani valokuvaa, ei siinä vanhassa pahvisessa eikä sen korvanneessa muoviläpyskässäkään. So what's the big deal?
Olen vaihtamassa kaikkia kortteja uudelle nimelle. ap
Kaikki tähän päivämäärään mennessä myönnetyt kuvalliset Kela-kortit ovat kuitenkin normaalisti voimassa, ja saat ilmaisen uusintakortin esimerkiksi henkilö- tai sairausvakuutustietojesi muuttuessa. Uusintakortteja myönnetään vuoteen 2014 saakka.
Olisko tää sitten voimassa pidempään, kuin henkilökortti, johon muuten saa sv-kortin.
ellei sellaista ole ollut ennen. Uusintakortti kun ei ole kyseessä ja on jo vuosi 2013... Tiedä häntä. ap
sitten, mä luulin että sulla oli. Mutta sama kai se on toi henkilökortti sairausvakuutustiedoilla, ja köy sitten kaikkialla, se kelakortti kun ei välttis käy.
Sen hankit niin pärjää jo pitkälle.
kuvallista kela-korttia voi harvoin käyttää henkkarina, esimerkiksi kaupassa ostaessa alkoholia/tupakkaa ym. ikärajavalvottavia tuotteita ei kuvallinen kela-kortti kelpaa vaan kortin täytyy olla poliisiviranomaisen myöntämä. Toisin sanoen ajokortti, passi tai henkilökortti.
En nyt oikein ymmärtänyt aloittajan tarkoitusta... Mutta anyway, minulla ei ole ollut ikinä kela-kortissani valokuvaa, ei siinä vanhassa pahvisessa eikä sen korvanneessa muoviläpyskässäkään. So what's the big deal?