Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sellainen ihminen, joka ei kehtaa julkisesti esiintyä ilman meikkiä

Vierailija
22.01.2013 |

niin voiko käydä uimassa? Siis onko lastenkin uimataito silloin vaarassa?

Onko sinulle ongelma käydä uimassa, vaikka kauppaan et ilman meikkiä mene?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman meikkiä. Ihoni punoittaa ja näytän haljulta aaveelta.

onko moni mies tai lapsi mielestäsi punoittava halju aave, jonka pitäisi hävetä olemassaoloaan?

että jos en ikinä meikkaisia ja hiihtäisin tuulipuvussa pitkin maita ja mantuja niin kukaan ei ajattelisi minun näyttävän haljulta. Olen vain jo lapsuudenkodista oppinut sen, että julkisesti esiinnytään huoliteltuna. Vaatteet silitetään, hiukset kammataan ja kasvot siistitään. Samaa huoliteltua ulkonäköä vaaditaan myös työssäni. Neuvotteluihin ei astella farkuissa, neuleessa ja näppylät naamassa helottaen. Tietysti on kyse siitä, että olen tottunut katselemaan punakan ihoni sijaan tasaista ihoani ja vaaleiden ripsien sijaan hieman tummempia. En nyt varsinaisesti näe siinä mitään väärää, kun lapsenikin osaa uida. :)

Vai onko niillä luonnostaan täydellinen iho? Vai onko sun työpaikalla miehille ja naisille eri säännöt?

Naisia on todella vähän. Töihin neuvotaan tulemaan hiukset mielellään sidottuina, kevyesti meikattuna ja vaatetuksen tulee olla ohjeiden mukainen. Miehillä pukeutumissäännöt ovat ehkä hieman tiukemmat kuin naisilla. Meidän työpaikan miehillä on kaikilla hyvä iho, ei punoita eikä näppylöitä. Parran moni käy puheidensa mukaan muotoiluttamassa ammattilaisella ja parturissa istuvat huomattavasti minua useammin. :D

Tämä nyt ei varsnaisesti liity aiheeseen. Vaikka köröttelisin päivät roska-autolla, meikkaisin silti koska se on kivaa ja näytän silloin mielestäni nätiltä.

Lapseni tuskin osaisi uida yhtään sen paremmin, meikkasin tai en. :)

Teillä oikeasti ohjeistetaan naisia meikkaamaan töihin? Aika kaukana ollaan tasa-arvosta. Arvatenkin työpaikkasi on myös yksi niistä, joissa ylipainoisille naisille maksetaan huonompaa palkkaa kuin hoikille. Tai sitten teillä edes työskentele ylipainoisia, paitsi tietysti muutama mies.

Vierailija
22/28 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voiko käydä uimassa? Siis onko lastenkin uimataito silloin vaarassa?

Onko sinulle ongelma käydä uimassa, vaikka kauppaan et ilman meikkiä mene?

Niin minä en meikkaa silloin kun lähden harrastamaan liikuntaa. Salille, ryhmätunneille, patikoimaan ja jos uimassa kävisin, en laita meikkiä.

Uimassa käymisen uimahalleissa mulla estää se että en halua näyttäytyä puolialastomana ihmisille vielä. Kroppa "ei kestä" sitä vielä.

Lähirannassa käyn lasten kanssa uimassa, joten ei tuo uimataito jostain uimahallissa käymisestä ole kiinni.

Ilman meikkiä en kauppaan mene siksi että mulla on hirveän näköinen couperosa iho. Urheillessa se ei haittaa, kun silloin on punakirjava naamaltaan oli sitä meikkiä tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko moni mies tai lapsi mielestäsi punoittava halju aave, jonka pitäisi hävetä olemassaoloaan?

että jos en ikinä meikkaisia ja hiihtäisin tuulipuvussa pitkin maita ja mantuja niin kukaan ei ajattelisi minun näyttävän haljulta. Olen vain jo lapsuudenkodista oppinut sen, että julkisesti esiinnytään huoliteltuna. Vaatteet silitetään, hiukset kammataan ja kasvot siistitään. Samaa huoliteltua ulkonäköä vaaditaan myös työssäni. Neuvotteluihin ei astella farkuissa, neuleessa ja näppylät naamassa helottaen. Tietysti on kyse siitä, että olen tottunut katselemaan punakan ihoni sijaan tasaista ihoani ja vaaleiden ripsien sijaan hieman tummempia. En nyt varsinaisesti näe siinä mitään väärää, kun lapsenikin osaa uida. :)

Vai onko niillä luonnostaan täydellinen iho? Vai onko sun työpaikalla miehille ja naisille eri säännöt?

Naisia on todella vähän. Töihin neuvotaan tulemaan hiukset mielellään sidottuina, kevyesti meikattuna ja vaatetuksen tulee olla ohjeiden mukainen. Miehillä pukeutumissäännöt ovat ehkä hieman tiukemmat kuin naisilla. Meidän työpaikan miehillä on kaikilla hyvä iho, ei punoita eikä näppylöitä. Parran moni käy puheidensa mukaan muotoiluttamassa ammattilaisella ja parturissa istuvat huomattavasti minua useammin. :D

Tämä nyt ei varsnaisesti liity aiheeseen. Vaikka köröttelisin päivät roska-autolla, meikkaisin silti koska se on kivaa ja näytän silloin mielestäni nätiltä.

Teillä oikeasti ohjeistetaan naisia meikkaamaan töihin? Aika kaukana ollaan tasa-arvosta. Arvatenkin työpaikkasi on myös yksi niistä, joissa ylipainoisille naisille maksetaan huonompaa palkkaa kuin hoikille. Tai sitten teillä edes työskentele ylipainoisia, paitsi tietysti muutama mies.

Ei ainakaan äkkiä tule mieleen että meillä olisi töissä ylipainoisia. En tosin osaa sanoa miten se vaikuttaisi palkkaan. Kyllä minä mielelläni meikkaan itseni huolitelluksi koska pidän siitä ja tahdon osoittaa kunnioitusta työnantajaa ja asiakkaita kohtaan. Asiakkaani odottavat voivansa luottaa minuun ja ammattitaitooni. Vaikka joku muuta väittääkin, uskon että huoliteltu ihminen on ainakin joissain tilanteissa uskottavampi kuin aamutakissa vaappuva punakuono.

Jos haluaisin kulkea päivät ilman meikkiä ja pukeutua löysään tunikaan, olisin voinut valita toisen alan. Minulle täsmennettiin jo työhaastattelussa tarkat ulkonäköä koskevat ohjeet. :)

Vierailija
24/28 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan äkkiä tule mieleen että meillä olisi töissä ylipainoisia. En tosin osaa sanoa miten se vaikuttaisi palkkaan. Kyllä minä mielelläni meikkaan itseni huolitelluksi koska pidän siitä ja tahdon osoittaa kunnioitusta työnantajaa ja asiakkaita kohtaan. Asiakkaani odottavat voivansa luottaa minuun ja ammattitaitooni. Vaikka joku muuta väittääkin, uskon että huoliteltu ihminen on ainakin joissain tilanteissa uskottavampi kuin aamutakissa vaappuva punakuono.

Jos haluaisin kulkea päivät ilman meikkiä ja pukeutua löysään tunikaan, olisin voinut valita toisen alan. Minulle täsmennettiin jo työhaastattelussa tarkat ulkonäköä koskevat ohjeet. :)

että olet varmasti lukenut talouslehtiä joissa on ollut joskus juttua naisten palkoista jan iihin vaikuttavista tekijöistä. Ulkonäkö on yksi niistä, valitettavasti.

En ihan ymmärrä miten huoliteltu ulkonäkö on yhtä kuin meikkaaminen ja vastakohta aamutakin käyttämiselle ulkona? Ei kai kukaan normaali ihminen mene töihin aamutakissa?

Työskentelen kulttuurialalla ja pukeudun töihin siististi. Se ei tarkoita pakkoa meikata tai käyttää hameita tai korkokenkiä, koska työni ei ole pelkästään miellyttää mieskollegoiden silmiä.

Vierailija
25/28 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni ei siis ole ollenkaan miellyttää miehiä. Täällä keskitytään ihan asioihin.

Vierailija
26/28 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet varmasti lukenut talouslehtiä joissa on ollut joskus juttua naisten palkoista jan iihin vaikuttavista tekijöistä. Ulkonäkö on yksi niistä, valitettavasti.

En ihan ymmärrä miten huoliteltu ulkonäkö on yhtä kuin meikkaaminen ja vastakohta aamutakin käyttämiselle ulkona? Ei kai kukaan normaali ihminen mene töihin aamutakissa?

Työskentelen kulttuurialalla ja pukeudun töihin siististi. Se ei tarkoita pakkoa meikata tai käyttää hameita tai korkokenkiä, koska työni ei ole pelkästään miellyttää mieskollegoiden silmiä.

harmi vain että tämä ketju käsittelee toista ilmiötä. En ole oikeastaan ikinä ajatellut miellyttäväni mieskollegoita. Oman mieheni työskentelee samalla alalla. Hän pukeutuu aamuisin tuhannen euron pukuun, siistii parran, hiukset ja kulmat parturilla, näprää aamuisin hiuksiaan kylppärissä minua kauemmin, käyttää tuoksuja ja rasvailee kasvojansa ihmeseerumeilla joista en ymmärrä mitään. Silti kukaan ei arvostele miehen laittautumista tai ajattele hänen nostavan sillä keinolla suurempaa palkkaa.

Tiedän että omalla alallani miesten ja naisten palkkaerot ovat valtavia. Itse sivusta seuranneena uskallan väittää ilmiön taustaksi naisten puutteellisen motivaation. Meillä miehet painaa mukisematta pahimmillaan 90 tunnin työviikkoa. Muutamat naiset inisevät muutamastakin "ylitunnista". Äitiysloman jälkeen moni nainen töihin palatessaan itse valitsee helpommat tehtävät ja lyhyemmät päivät. Peli on aika raakaa ja se menestyy joka jaksaa. Ei sukupuolella minun kokemuksen mukaan ole suurtakaan merkitystä.

Hoitoalalla hoitajat pukeutuvat asianmukaisiin vaatteisiin, sitovat hiukset ja leikkaavat kynnet. Sen kaikki ymmärtää. Täytyy ymmärtää se, että muillakin aloilla saattaa olla vastaavia ohjeituksia.Tyhmäkin ymmärtää sen, että jos iho on hyvässä kunnossa, ei meikata tarvitse. Minä näytän couperosani kanssa eilisen juopolta ja meikkaan erittäin mielelläni itseäni hiukan siistimmäksi. Ei se ole sen ihmeellisempää. :)

Vierailija
27/28 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, joilla on heikko itsetunto, ovat niitä, jotka eivät koskaan voi esiintyä missään ilman meikkiä. Jotenkin surullista ja säälittävää.

Vierailija
28/28 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, juurikin kaikki, näyttää paremmalta meikkatuna, kuin au naturel. Ei oo tähän päivään mennessä tullu vastaan naista, joka ois ilman meikkiä kauniimpi ku meikeillä. Sotamaalauksia en tarkoita.
Uimahallissa ei tarviis kumminkaan uida pesemättä kasvoja, koska se ei ole hygieenistä.