Työkaveri/kaveri puukotti selkään
Selvisi tässä, että tyyppi jota luulin kaveriksi, on puukottanut minua selkään ja puhunut aiheetta p#skaa entisille työkavereillemme. Lasketellut suoranaisia valheita ja samaan aikaan mulle esittänyt olevansa kaveri. Kuulin toiselta työkaverilta, että oli suositellut pomolle YT:ssä, että mun töitä ei jatketa. No, ei jatkettu. Samoin oli puhunut pahaa myös muista työkavereista ja sen tuloksena loppui työt myös noilta muilta. Esim yhdestä ihmisestä oli sanonut, että ratsastaa muiden tekemällä työllä, vaikka näin ei todelllakaan ollut.
Sen jälkeen, kun hain toisesta työpaikasta töitä, niin oli jatkanut samaa mustamaalausta palkkaavalle esimiehelle, jonka tunsi, kun oli tuo esimies kysellyt kommentteja, kun tiesi, että oltiin entisiä työkavereita. Tämänkin kuulin luotettavasta lähteestä.
Suututtaa ja surettaa. Koskaan ei ole tuon ihmisen kanssa ollut mitään erimielisyyttä ja tosiaan luulin, että ollaan ystäviä, kun ollaan töiden ulkopuolellakin oltu yhteydessä säännöllisesti. Nyt surettaa ja mietityttää vaan, että mitä kaikkea on puhunut kenellekin ja kuka uskoo nuo p#skat nyt todeksi.
Minkä ihme saa ihmisen toimimaan noin p#skamaisesti ja potkimaan työkavereita ja kavereita päähän? Oma työpaikkansa ei ollut koskaan uhattuna, joten siitä ei voi olla kyse.
Poistin kaikki yhteydet elämästäni tuohon ihmiseen ja en halua olla enää missään tekemisissä hänen kanssaan.
Tekis mieli kostaa ja varoittaa muitakin tuosta ihmisestä.
Kommentit (29)
Kerro muille todellisille ystäville tosta. Tollasissa tapauksissa ne todelliset frendit jää sua tukemaan. Älä ole tekemisissä tuon ääliön kanssa. Tsemppiä!!
eli yksinkertaisesti kerro kaikille aina kun voit, mitä henkilö teki.
Ei ole sinun asiasi pehmustaa hänen tietään elämässä siten, että joudut ilkimyksen uhriksi mutta itse et uskalla edes muille kertoa mitä hän sinulle teki. Sun ei tarvitse suojella pahantekijää.
Sun laittaisin myös henkilölle itselleen viestiä siitä, että tiedät mitä hän on tehnyt. Kysy, miksi hän valehteli. Vastausta et varmasti saa, mutta saatpa tyypin omatunnon soimaamaan.
Onpa törkeää. Jotkut ihmiset ovat niin pahantahtoisia, että sitä ei voi järjellä ymmärtää. Kun kerrot ihmisille tästä, joku saattaa osata sanoa, miksi hän päätyi tällaiseen toimintaan.
paha kylläkään ja vähän olen ruvennut ajattelemaan, että työkaverit on vaan työkavereita.
yrittää ajatella, että ko. ihminen on jotenkin sairas, kun puhuu tuollaista paskaa, ja sinä et voi saada sairasta ihmistä terveeksi. Jos yrität kostaa tai saada hänet ymmärtämään mitä teki, niin on mahdollista että joudut vielä pahempaan pulaan - tuolla tavalla sairaat ihmiset kun eivät karta käyttää ikäviä keinoja, sellaisia joita sinä et voisi käyttää, ja lisäksi heillä on varmaankin jo paljon kokemusta kostamisesta ja riitelystä.
Eli itsesi vuoksi, jos vaan voit, niin yritä unohtaa.
ja olla tyytyväinen, että pääsit pois tuollaisen seurasta.
En ole itse joutunut selkäänpuukotuksen uhriksi töissä, mutta olen sellaisesta asiasta hyvin tietoinen. Oma äiti joutui aikoinaan töissä kiusatuksi sekä työtoverin että pomon kautta. Hänen kertomuksistaan olen oppinut sen että työpaikalla kannattaa pitää kaikki henkilökohtaiset asiat ominaan ja puhua vaan niitä näitä. Työkaverit siis kannattaa pitää työkavereina, samalla lailla kuin naapuritkin kannattaa talonyhtiössä pitää vaan naapureina. Toki myös työkaverit voi muuttua läheisiksi mutta kannattaa säilyttää se oma raja omissa asioissa joista ei vaan siellä töissä puhu. Puhuu sitten nämä tälläiset maailman murheet ja omat asiat puolisolleen, sukulaisilleen tai muille ystävillilleen jotka ei hyödy asioiden juaruamisesta eteenpäin. Onhan se surullista että pitää aina töissä varmistaa oma selustansa, mutta tämä on tätä päivää, vaikka kurjaa se onkin. Aina löytyy niitä jotka haluavat hyötyä toisesta. Vaikka työkaverit olisivatkin hyviä ystäviä ja osaisivat pitää ominaan kertomiasi henkilökohtaisia asioita, työpaikalle saattaa tulla joku uusi henkilö joka saa tavalla tai toisella tietoonsa näitä asioita ja rupeaa käyttämään tietoa hyväkseen. Itse olin vuoden pestissä jota vihasin kuukauden sen aloittamisen jälkeen. Tiesin että vielä 11 kk oli töitä siellä tehtävä. Kertaakaan en töiden vihaamisesta tuonut julki työpaikalla. Purnasin työasioita töiden ulkopuolella oleville kavereille.Työkaverit ihmetteli kun en halunnut jatkaa töissä siellä johon sanoin vaan että tämä ei ole minun alani. Sain hyvät arviot esimieheltä ja olen vieläkin toisinaan yhteydessä entisiin työkavereihin. Kilpailu työpaikolla on kovaa, kuin sodassa konsanaan. Selkäänpuukottajat ajattelevat että jos ei muuten pääse eteenpäin niin kyynerpäätaktiikalla sitten. Itse olen kanssa tuollainen kiltti, tunnollinen ja mukava ihminen. En vain halua tulla runnotuksi työpaikalla ja siksi mun työkaverit tietävät minusta vaan ne asiat jotka haluan heidän tietävän. Olen kaukaa viisas tai strateginen, ihan miten nyt asiaa katsoo vaan. Yritän vain vältellä tilannetta jossa joku pääsisi hyötymään minusta ja puukottamaan selkääni.
Voimia teille jotka olette joutuneet selkäänpuukotuksen uhriksi. Oli kauheata lukea teidän kokemuksia. Toivottavasti seuraavassa työpaikassa ei tule selkäänpuukottajia vastaan.
On niin koskettavia nuo teidän tarinat että itku tuli.todella lämmin kaukohali minulta saman kokeneelta teille kaikille! Uskokaa pois niin selkärankaa tulee lisää vaikka se aikansa vie..ikinä nuo kokemukset ei unohdu mutta niiden kanssa voi elää onnellista elämää kuten joku teistä sen jo mainitsikin.maailmassa on oikeesti pahoja ihmisiä!! Voimia teille! Terveisin nuori nainen Pohjanmaalta
Kateus vie kalatkin vedestä. Niin tyhmä klisee mutta pitää paikkansa. Mä katselin kyykytystä monta vuotta kunnes mitta tuli täyteen. Nyt pidän vain hyvien puolta. Sori vaan kateelliset, ilkeät ämmät, teidän aika meni jo.
Mitä mun pitäisi tässä tilanteessa tehdä?
Kysyä suoraan tuolta ihmiseltä, että mikä mättää?
Jos näen entisiä työkavereita, niin kerron tapauksesta ja varoitanko tuosta ihmisestä?
Annan olla?
En pääse yli siitä, että joku voi oikeasti olla noin törkeän kaksinaamainen.
Ap.