Hei mikä ihme juttu tämä on, että lapset viedään päiväkotiin, vaikka
itse ollaan sairaslomalla kotona? Miten joku kehtaa? Ja vielä myöntää tämän päiväkodissa!?!
Tänään vein lapsen päiväkotiin ja eteisessä oli NELJÄ äitiä, jotka keskustelivat tästä sairaslomailustaan. Kaikki olivat sairaslomalla, mutta ilmeisen hyvässä kunnossa, kun sinne asti olivat vääntäytyneet ja kaikki toivat lapsensa 7.30 päiväkotiin ja hakevat varmaan sitten illalla viimeisenä pois.
MITÄH!?
Kommentit (149)
En olisi parantunut siinäkään ajassa, jos olisin joutunut leikkimään, passaamaan ja ruokkimaan ipanoita.
ja vienyt lapsen silloin hoitoon ihan normaalisti. Sairasloma on lepäämistä varten, jotta voi sitten palata mahdollisimman pian terveenä töihin. Ei äidistä ole sairaana lapselle paljon iloa. Päin vastoin.
Tietysti sairaslomailu "terveenä" on eri asia.
enpä ole itsekään kipeänä ollessani lapsiani hoitoon vienyt, mutta tulee mieleeni parikin tilannetta, joissa saattaisin viedä.
Esim. jos olisi kovat selkäkivut tms, jotka rajoittaisivat liikkumistani, niin voisin viedä. Lapsi saisi kuitenkin ulkoilua ja kavereiden seuraa päivällä.
Tai mikätahansa liikkumista rajoittava vamma...
ja 1-, 3-, 6- ja 8-vuotiaani ovat tarhassa, eskarissa ja koulussa.
Olen sairaslomalla siksi, että olen sairas ja minun pitää levätä, jotta tulen terveeksi.
En ole sairaslomalla sen vuoksi, että saisin työnantajan piikkiin viettää laatuaikaa lasteni kanssa.
päivänä ei ulkoilla ja katsoo vaikka DVD:tä sen päivän, jos äiti sairastaa kotona. En tajua, että pitää virikkeiden takia viedä päiväkotiin ja sen ulkoilun! Paljon mieluummin lapsi on kotona kuin pitkän päivän päiväkodissa. Ihan oikeasti.
Minulla kolme lasta, eikä ole oikeasti tullut ikinä mieleenikään viedä lapsia päiväkotiin, jos olen ollut sairaana. Päinvastoin. Kiva, kun on saanut olla lasten kanssa, vaikkakin sairaana.
jos on sairaslomalla niin ei välttämättä voi/saa puuhata lasten kanssa samanlailla kun terveenä. Oisko siinä sit järkee jos äiti on pitkällä sairaslomalla ja lapset kotona, ulos ei voi mennä ja ei oo kavereita kun kaikki muut on tarhassa?
Ja jos on vaikka mielenterveysongelmia, niin pitää saada pään levätä ihan rauhassa. Tosin tuskin nää äidit mt-ongelmista huutelee päiväkodissa :)
Ei se ihmisen hyväkuntoisuudesta välttämättä hirveesti kerro, jos pystyy tuomaan lapsen hoitoon.
Niin ja kuulin, et joissain päiväkodeissa ei SAA olla pois muuten kuin jos lapsi on kipeä. Meillä kyllä saa pitää kotipäiviä koska vaan. Mut yksi tuttu (Turussa) joutui valehtelemaan päiväkotiin, että tyttö on kipeä, jos hän oli joskus mummunsa kanssa päivät. Järkevää...
Siksi että hoitopäivistä joutuu maksamaan, oli lapsi siellä tai ei...
Aina se on parempi. Mitä siitä jos äiti ei jaksa puhua, nukkuu osan aikaa, voihan lapsen vaikka köyttää kiinni tuoliin siksi aikaa. Parempi on siinä turvassa katsoa DVD:ltä muumeja. Ja kai äiti siinä jotain jaksaa väsätä ruokaa, ei kai sitä nyt joka päivä tartte syödä lämmintä. Leipä riittää ja joku jukurtti. Jos nyt leivän mukana saa streptokokki tartunnan, niin sehän vain karaisee. ja hyvin voi olla sisällä, kuka sinne ulos menee kavereiden kanssa leikkimään. Ja pyllyä ei todella tartte pyyhkiä joka päivä. Jokainen kävelemään oppinut voi myös hakea omat juomansa, muuten ne on pilalle passattuja.
Aina se on parempi. Mitä siitä jos äiti ei jaksa puhua, nukkuu osan aikaa, voihan lapsen vaikka köyttää kiinni tuoliin siksi aikaa. Parempi on siinä turvassa katsoa DVD:ltä muumeja. Ja kai äiti siinä jotain jaksaa väsätä ruokaa, ei kai sitä nyt joka päivä tartte syödä lämmintä. Leipä riittää ja joku jukurtti. Jos nyt leivän mukana saa streptokokki tartunnan, niin sehän vain karaisee. ja hyvin voi olla sisällä, kuka sinne ulos menee kavereiden kanssa leikkimään. Ja pyllyä ei todella tartte pyyhkiä joka päivä. Jokainen kävelemään oppinut voi myös hakea omat juomansa, muuten ne on pilalle passattuja.
Ei oikeasti ihan joka päivä tarvitse olla lautasmallia pöydässä ja ulkoilla säässä kuin säässä ja lukea sata satua ja askarrella. Joskus voi äiti olla sairas ja silloin syödään vaikka jäätelöä koko päivän ja katsotaan pyjamassa DVD-leffoja, kunnes isä tulee kotiin.
ja todellakin vien lapseni päiväkotiin ja isompi menee kouluun, jos itse olen kipeänä. Pahimmassa tapauksessa tartuttaisin lapsenikin, pitäisin ensin oman saikun ja tervehdyttyäni jäisin lapsen kanssa kotiin, koska hän olisi sairas. Pienempi riksi lapsen sairastumiselle, kun ei koko ajan olla yhdessä.
Ei ne lapset ihan helposta rikki mene ja suurin osa jopa viihtyy päiväkodissa, kun siellä on kivaa tekemistä. Ei se lapsi välttämättä edes ymmärrä sitä, että äiti tai isä on kotona sairastamassa.
Mä nyt en ole sairastellut kuin perus flunssia niin olen tehnyt niin että sinä päivänä kun jään kotiin kuumeisena ja täytyy hakea lääkäristä sairaslomatodistus, mies saa viedä lapsen hoitoon jotta pääsen lääkäriin rauhassa ja levätä sen päivän. Seuraavana päivänä jos on vielä kuumeinen ja voimaton olo, lähtee lapsi tarhaan mutta jos voin jo paremmin pidän sen kotona... ja viimeistään kolmantena saikkupäivänä pidän lapsen kotona.
Tämä on todellakin sairauskohtainen juttu. jos olis selkä paskana niin en varmasti pitäisi pientä lasta kotona tai se selkä ei paranisi ikinä, jos olisi paskataudissa niin kyllä lähtis lapsi hoitoon sillonkin.. vie voimat aika hyvin. Jos taas mulla olis sormi murtunut ja en vois tätä toimistotyötä tehdä niin olis lapsi ilman muuta kotona mun kanssa :)
influenssassa ja muksut on hoidossa. Eilen lapset olivat vielä kotona toipumassa omasta taudista ja itse olin jo eilen kipeä. Ei muuten ollut kenelläkään kivaa kun lapset hyppivät seinille tekemisen puutteesta (olivat itse influenssassa melkein viikon) ja sen vuoksi myös tappelivat joka helkatin asiasta.
Minä yritin levätä mutta puolet päivästä sai olla erotuomarina ja passaamassa lapsia. Edes päikkäreitä eivät suostuneet ottamaan kun olivat jo parantuneita. Että ei voinut kovin sairaslomapäiväksi eilistä kutsua.
Meillä siis erittäin mielellään lähti kaksi lasta tänään päiväkotiin vaikka äiti jäikin kotiin makaamaan.
Olen myös silloin vienyt hoitoon jos olen ollut kovassa kuumeessa. "Toipilasaikana" on lapsi ollut kotona.
et lastenhoitovapaalla töistäsi (joka siis maksaa palkkaa sinulle). Jos olet niin kunnossa, että pystyt hoitamaan päiväkoti-ikäistä lasta koko päivän, olet niin kunnossa että voit mennä töihin.
kun kerrankin olisi mahdollisuus viettää vähän aikaa lapsen kanssa, niin sitten se viedään hoitoon?? Ja raahaudutaan vielä sinne hoitopaikalle muita tartuttamaan, eikös? Ja ei kai sitä sillon just sairaana tartte mitään gourmetruokia laittaa, voileipä riittää hyvin. Voi se lapsikin arvostaa että saa olla välillä kotona!
lähes 40 asteen kuumeessa niin, että ainoa mihin pystyi oli särkylääkkeen ja veden hakeminen. 4, 6 ja 9 vuotiaat oli pkodissa ja tarhassa.. neljänne päivän ip kävin hakemssa lapset kyllä kotiin (eka kerta kun olin tolpillani) mutta ei musta siltikään heidän hoitajakseen olisi tuona päivänä ollut.
Noh, kun itse sain masennukseen sairaslomaa, niin lääkärin käsky oli että lapset on päiväkodissa. Mies vei ja haki ne. Itse hain joskus kun olin päässyt parantumisessa siihen vaiheeseen että jaksoin edes ajatella asiaa. Mutta kun mies lähti isomman kanssa reissuun ja minä jäin pienen kanssa kotiin, niin silloin se ei päässyt päiväkotiin, koska mä en päässyt sängystä ylös ennen puolta päivää. Loppupäivä syötiin mitä sattuu kun en jaksanut ruokaakaan tehdä. Edes lapselle. Masennus on sellaista. Ei silloin kykene lapsesta huolehtimaan. Onneks mies ei ollut montaa päivää.
Me ollaan miehen kanssa nyt MOLEMMAT influenssassa kotona ja tenavat tarhassa. Vietiin ne sinne, että eivät viikon aikana seinät kaatuilis päälle, saisivat kunnon ruokaa ja seuraa jne. Ja mikä tärkeintä, olis mahd. vähän täällä tartuntavaarassa. Hui hirveetä.
ja koita seuraavalla kerralla itsekin, suosittelen