Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaanko ihan tyhmiä kun ei osteta omaa asuntoa, vaan

Vierailija
22.01.2013 |

asutaan asossa? Maksetaan vastiketta joka kuukausi 1200 euroa, sähköt jne vielä päälle.

Mies vakkaritöissä, tekee osa-aikatyötä, mutta palkka silti yli 3000. Itse opiskelen ansiosidonnaisella ja tämän kevään jälkeen toki tarkoitus etsiä työtä. Mutta näilläkin kuviolla meidän nettotulot kuussa 3500 euroa.

Eli jos saisin työpaikan ja mies menisi kokopäiväiseksi, nousisi netto varmaan ainakin sen tonnin.

Asutaan Helsingissä ja jotenkin kaikki asuntojen hinnat näyttää niin tähtitieteellisiltä, ettei ole tullut mieleen ostaa mitään. Tuosta toisesta ketjusta katsoin, että ihmiset lyhentää lainaa tällaisia summia ja omassa asuvat.

Hitsi kun humanisti ei ymmärrä taloudesta mitään :)

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pankkien lainamarginaalit on jo hilattu aiempaa kalliimmiksi ja nyt on jo väläytelty sitäkin, että lainankorot alkaisivt pitkästä aikaa taas nousta. Joten vähintäänkin kalliimmaksi teidän lainanne tulee kuin olisi tullut mikäli olisite alunperin ottaneet ason sijaan omistuskämpän.

Toisaalta jos asutte Hesassa kuvio on monimutkaisempi asuntojen järjettömän hinnoittelun vuoksi.

Ihan sitä paskinta lähiöneukkukuutiota homepommeineen ei kannata ostaa vain siksi, että kaikki sanovat että aso on huono ratkaisu. PItäisi todella saada rahoilleen katetta. Ja mäkin muuten oon humanisti... ei se ole rationaalisten aivojen kehittymisen este kaikilla :D

Vierailija
22/24 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tyhmää mä en ymmärrä tota omistuspakkoa ihmisten mielissä.

sitten kun tutustut sijoittamisen ihmeelliseen maailmaan, huomaat nopeasti, että ainoa suhteellisen satavarma tapa saada kartutettua omaisuutta on asunto-omaisuus, sellainen jossa itse asuu ja jota jaksaa näin muodoin pitää myös koko ajan hyvässä kunnossa. Samassa kämpässä on siis monta etua.

Mua vähän hirvittää nää elämä kantaa -tyypit... mutta kaipa sulle löytyy lompakko-henkinen mies joka sit hankkii sulle asunnon ja elintason.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kierreltiin useissakin aso-kohteissa pk-seudulla (Hki, Espoo, Vantaa) ennen omistusasunnon hankkimista. Kaikki kiertämämme asunnot olivat enemmän ja vähemmän karmeita. Kylppärit ja keittiöt olivat joko alkuperäisiä tai sitten edellisten omistajien toimesta mahdollisimman halvasti remontoituja, tai paremminkin pinnallisesti "meikattuja".

Edelliset asukkaat (näyttökäynnin perusteella) olivat amis-tasoisia punaniskoja, jotka eivät välittäneet sen enempää siisteydestä kuin puutarhan hoidostakaan. Asunnossa oltiin eletty ilman huolta huomisesta ja se näkyi, valitettavasti. Vain yhdessä näkemässämme asunnossa (kymmenestä) asusteli normaalin oloinen nuori perhe, joka rivien välistä paljasti ostavansa oman asunnon juurikin naapuruston vuoksi.

Huomioitavaahan on se, ettei tuoreella jonotusnumerolla saa koskaan sellaista oikeasti haluttavaa ja hyväkuntoista asoa, vaan joutuu tyytymään rapistuvaan kammotukseen, jonne on maks. 15 vuotta sitten asennettu laminaatti, joka on elämisen jälkineen nykyisin enemmänkin rumistus kuin kaunistus. Kylpyhuoneissa törmää useasti muovimattoon (joskus myös kangastapettiin seinissä).

Omistusasuntohan on säästämistä kaikista parhaimmassa ja helpoimmassa muodossa! Vai luulevatko vuokralla-asujat tosiaan että nykyinen eläkejärjestelmä takaa heidän elinkustannuksensa vanhuudessa?

Vierailija
24/24 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun niin epämääräistä porukkaa oli nähnyt???

Ei meilläpäin ainakaan, kaikki on normaaleja työssäkäyviä siistejä ja asiallisia :)

olen asunut kahdessa eri ASO-paikassa ja molemmissa on asunut ihan asiallisia, työssäkäyviä ihmisiä. Tässä nykyisessä asuu vain lapsiperheitä, kun on isoja rivariasuntoja nämä kaikki. Ihan hienoja autoja on parkkipaikoilla että ei selvästi ihan sitä köyhintä sakkia täällä ole edes.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi