Jos joku Facebookissa jakaa seinäkuvani, miten sen voi poistaa?
Minulla on tiukat yksityisyysasetukset. Vain kaverini voivat nähdä niitä harvoja kuvia, joita sinne laitan. En koskaan laita lapsistani minkäänlaisia kuvia, ainoastaan itsestäni ja luonnosta tai kotoa, omasta miehestä, leipomuksista yms. tylsästä.
Nyt kuitenkin huomasin, että olin laittanut jouluisen kuvan meiltä olohuoneesta joulun aikaan Facebookiin ja yksi vanha luokkakaveri oli jakanut sen omalla seinällään. Syytä en tiedä ja huomasinkin sen vasta nyt. Kuva oli sellainen yleiskaunis jouluinen kuva, ilman ihmisiä, kuva joulukuusesta ja koristellusta olohuoneesta.
Jos poistan kuvan, poistuuko se myös FB-kaverini seinältä vai pitääkö minun erikseen pyytää sitä poistamaan se? Kaveri oli siis napannut sen kuvan ja toivotti sen kautta hyvää joulua. Luuli ehkä, että se oli muutenkin vain joku kuva, eikä meidän olohuoneestamme (ei ole käynyt meillä).
Ja mitä tapahtuu, jos joku jakaisi sen kuvan vielä kaverinkin seinältä eteenpäin? Silloin se ei varmaankaan poistuisi, jos poistan omalta seinältä?
Kommentit (2)
Mutten oo koskaan ymmärtänyt ihmisiä joilla on fb-kavereina ihmisiä joille ei kehtaa esim. soittaa tai laittaa edes spostia..?
ei se poistu kaverin seinältä jos poistat sen sun omalta. Sun pitää pyytää kaveria poistamaan se (mikä siinä niin vaikeeta on?).
Kannattaa jatkossa muistaa että KAIKKI kuvat joita laittaa nettiin on ihan kenen vaan käytettävissä.