Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä, mihin te tuhlaatte rahanne

Vierailija
22.01.2013 |

Minä olen äitiyslomalla ja saan käteen 670e. Mies on matalapalkka-alalla ja saa käteen 1340 euroa. Lisäksi kahden lapsen lapsilisät.

Meillä on varaa säästää joka kuukausi useampi satanen ja käymme näin pari kertaa vuodessa ulkomailla. Eikä edes tee tiukkaa.

Mihin ihmeeseen te 10 000 euroa kuussa tienaavat tuhlaatte rahanne

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä... No kerrohan nyt sitten teidän asumismenot yms muut kustannukset kuukaudessa niin katsotaan. Paljonko menee rahaa kulkemiseen, vakuutuksiin?

Vierailija
2/23 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta säästellä lomamatkoja varten. Säästössä on hieman pahan päivän varalle, muutoin tuhlataan kaikki rahat.

Nettotulot yhteensä noin 2200e, neljän hengen talous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rahan laskemiseen aikaa onkin yhtäkkiä päivässä huomattavasti vähemmän. Ota kaksi lasta tarhapäivän jälkeen ja mene niiden kanssa kauppaan. Harmillisesti se perunoiden keittäminen ja tarjousjauhelihan perässä juokseminen ei enää tunnukaan niin hyvältä idealta, vaan käteen tarttuu kalliimpaa ja helmpompaa ruokaa.

Opin tämän kuukaudessa, kun olin mennyt töihin. Usein myöskin mennään tarhasta melkein suoraan harrastuksiin ja illalliset vaihtuvatkin matkaeväisiin ja mäkkäriin ja muihin kalliisiin välipaloihin.

Ei vain yksinkertaisesti aika ja jaksaminen riitä siihen, että järkeilee.

Vierailija
4/23 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä provoa jatkaa. Alkoi yhtäkkiä kyllästyttää kesken kaiken.

ap

Vierailija
5/23 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että johtuu liian suurista asuntolainoista!

Joka ikisessä keskustelussa tulee ilmi, että asumiskustannukset on ihan järjettömät ja muka ei voida asua yhtään pienemmässä/halvemmassa asunnossa.

Itse asun tyytyväisenä vuokralla 800e/kk + sähkö 40e/kk, tuossa siis meidän asumiskustannukset, vuokra sisältää myös netin.

Katselin jokin aika sitten, tältä alueelta vastaavaa omistusasuntoa ja laskelmien jälkeen tulin siihen tulokseen, ettei mitään järkeä, asumiskustannukset olisivat nousseet pilviin.

No se järki, että maksaisi itselleen, mutta siitä hyvästä ei huvita kituuttaa vuositolkulla.

Vierailija
6/23 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikisessä keskustelussa tulee ilmi, että asumiskustannukset on ihan järjettömät ja muka ei voida asua yhtään pienemmässä/halvemmassa asunnossa.

Itse asun tyytyväisenä vuokralla 800e/kk + sähkö 40e/kk, tuossa siis meidän asumiskustannukset, vuokra sisältää myös netin.

Katselin jokin aika sitten, tältä alueelta vastaavaa omistusasuntoa ja laskelmien jälkeen tulin siihen tulokseen, ettei mitään järkeä, asumiskustannukset olisivat nousseet pilviin.

No se järki, että maksaisi itselleen, mutta siitä hyvästä ei huvita kituuttaa vuositolkulla.

Katsottiin tämän alueen vuokria ja päästäisiin melkein puolet halvemmalla jos oltaisiin vuokralla tämän kokoisessa asunnossa.

Meillä tuo yhtiövastike on vain niin törkeän iso nykyään kun taloyhtiö tekee aivan turhia remontteja tähän taloon.

Vierailija
7/23 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunto on halpa tai käytännössä ilmainen omakotitalo jossain kaukana, tulee auto- ja matkakuluja.

Joko asumiseen tai matkoihin on varattava noin 1000 euroa kuussa, jos asu satumaisen halvalla hyvin toimivien julkisten yhteyksien vieressä.

Sen lisäksi kaikki tavanomaiset menot: ruoka, vaatteet, vakuutukset, mahdolliset lääkkeet ja muu terveydenhoito, puhelut, sähkö, ...

Vierailija
8/23 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin on asumiskustannukset tosi isot muttei me silti haluta muuttaa. Se on meidän koti joka on rakennettu itse ja lapset on asuneet siinä melkein koko tähän astisen elämänsä.

Asumiskustannusten takia eletään lähes kädestä suuhun mutta se on meidän valinta.

Aikoinaan kun rakennettiin, laskettiin kustannusarvio ihan päin honkia. Olis varmaan pitänyt rakentaa vaatimattomammin.

Mutta meidän talo on IHANA ja just sellainen missä me on aina haluttu asua.

Tehdään kaikkemme että pystytään sitä maksamaan.

Vierailija
9/23 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko hetkeäkään että noilla tuloilla maksaisitte asuntoa, sähköä, ruokaa, autoa, bensaa, vesilaskua, muita elämiskuluja, lasten vaatteita, varusteita, harrastuksia jne ja samalla säästäisitte ja kävisitte porukalla ulkomailla :D:D:D

In your dreams!

t.Maiju 3 lapsen äiti ja asuntovelallinen.

Vierailija
10/23 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja noin 130 sähköön kahdessa kuukaudessa vuokralla asuessa.

Nyt menee noin 500 lainaan ja 50 euroa keskim. sähköön. Toki muitakin menoja on, mutta ei joka kuukausi. Jätemaksu oli neljältä kuukaudelta 40 euroa. Ja öljyyn toki menee. Mutta silti saadaan ihan hyvin lainanlyhennykseen rahat ja elämiseenkin jää. Joskus on tiukempia kuukausia, mutta pärjätään.

Lähinnä minua kiinnostaa missä päin suomea ap asuu?

Vierailija
11/23 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän provoon, en jaksanutkaan tällä kertaa jatkaa tätä.

Huvittavaa oli lähinnä kun tulin koneelle, niin tätä ketjua oli jatkettu, vaikka kirjoitin, että en jaksakaan tätä tylsää provoa, että olen tämän jo niin monta kertaa provoillut :)

ap

en usko hetkeäkään että noilla tuloilla maksaisitte asuntoa, sähköä, ruokaa, autoa, bensaa, vesilaskua, muita elämiskuluja, lasten vaatteita, varusteita, harrastuksia jne ja samalla säästäisitte ja kävisitte porukalla ulkomailla :D:D:D

In your dreams!

t.Maiju 3 lapsen äiti ja asuntovelallinen.

Vierailija
12/23 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän kirjoitin, että tämä on provo. En vain jaksanut tällä kertaa jatkaa sitä.

ap

Kuinka tyhmiä av.mammat ovat *puistelee päätään*

ja noin 130 sähköön kahdessa kuukaudessa vuokralla asuessa.

Nyt menee noin 500 lainaan ja 50 euroa keskim. sähköön. Toki muitakin menoja on, mutta ei joka kuukausi. Jätemaksu oli neljältä kuukaudelta 40 euroa. Ja öljyyn toki menee. Mutta silti saadaan ihan hyvin lainanlyhennykseen rahat ja elämiseenkin jää. Joskus on tiukempia kuukausia, mutta pärjätään.

Lähinnä minua kiinnostaa missä päin suomea ap asuu?

Vierailija
13/23 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

missäpäin sä asut, ap??

Vierailija
14/23 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen 880 kuussa, auto-ja mökkilainat 250 Puhelimet, sähkö, vakuutukset, lasten harrastukset, ruoka, vaatteet , lukiokirjat, bensat, työpaikkaruokailu, lehdet. lääkkeet, matkaliput, kissojen ruoka ja hiekat jne. Menee aika tasoihin, 300 max pystyn säästämään jos ei tule mitään ylimääräistä kuten tässä kuussa 400 eläinlääkärikuluja.

t-yh

Vierailija
15/23 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan heti jo alussa , että kyse on provosta ja mammat innoissaan jatkaa silti :D

Hyvää viihdettä oikeastaan

ap

Vierailija
16/23 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan heti jo alussa , että kyse on provosta ja mammat innoissaan jatkaa silti :D

Hyvää viihdettä oikeastaan

ap

Aihe on hyvä, eivätkä kaikki lue aloitusviestiä enempää. Aika moni jättää ketjun lukematta, lukee vain aloituksen, olen huomannut.

Mutta siis, aihe on hyvä ja tästä saa aina tappelun aikaiseksi. Miksi ei voisi jatkaa vaikka provoksi tunnustitkin? Ookkonä vähän pölöjä...

Vierailija
17/23 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

missäpäin sä asut, ap??

oli ihan tsoukkina tarkoitettu ap:lle. Kokeilin uppoaako provo vastavuoroisesti ap:lle..;)

Vierailija
18/23 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että johtuu liian suurista asuntolainoista! Joka ikisessä keskustelussa tulee ilmi, että asumiskustannukset on ihan järjettömät ja muka ei voida asua yhtään pienemmässä/halvemmassa asunnossa. Itse asun tyytyväisenä vuokralla 800e/kk + sähkö 40e/kk, tuossa siis meidän asumiskustannukset, vuokra sisältää myös netin. Katselin jokin aika sitten, tältä alueelta vastaavaa omistusasuntoa ja laskelmien jälkeen tulin siihen tulokseen, ettei mitään järkeä, asumiskustannukset olisivat nousseet pilviin. No se järki, että maksaisi itselleen, mutta siitä hyvästä ei huvita kituuttaa vuositolkulla.

ja noin 130 sähköön kahdessa kuukaudessa vuokralla asuessa. Nyt menee noin 500 lainaan ja 50 euroa keskim. sähköön. Toki muitakin menoja on, mutta ei joka kuukausi. Jätemaksu oli neljältä kuukaudelta 40 euroa. Ja öljyyn toki menee. Mutta silti saadaan ihan hyvin lainanlyhennykseen rahat ja elämiseenkin jää. Joskus on tiukempia kuukausia, mutta pärjätään. Lähinnä minua kiinnostaa missä päin suomea ap asuu?

Minä asun Espoossa. Tässä vieressä yhtä vanhat ja saman kokoiset kerrostaloasunnot maksaisivat 300 000. Paljonko se tekee lainavuosia niin että kokonaiskustannukset olisivat tuon 910 kuussa? Yhtiövastike pitää sisältyä tuohon. Saako lainan ilman takauksia?

Vierailija
19/23 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukemalla mitä muut ovat jatkossa kirjoittaneet? Ap jos sulla on jotain sanottavaa niin sano heti kaikki kerralla ja hei...hyvä ihminen hanki elämä!

Vierailija
20/23 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen äitiyslomalla ja saan käteen 670e. Mies on matalapalkka-alalla ja saa käteen 1340 euroa. Lisäksi kahden lapsen lapsilisät.

Meillä on varaa säästää joka kuukausi useampi satanen ja käymme näin pari kertaa vuodessa ulkomailla. Eikä edes tee tiukkaa.

Mihin ihmeeseen te 10 000 euroa kuussa tienaavat tuhlaatte rahanne

1500€. Ilmeisesti asutte vuokralla ja saatte asumitukea - me ei. Asumiskuluihin menee 380€ tuon lainan lisäksi; siinä olisi jo teidän tulonne käytetty.

Ruoka (3-8 henkeä pöydässä), auton kulut, 1 kännykkälasku, tv-luvat, vakuutukset yms. Kyllä sitä rahaa menee vaikkei 10ke tienatakaan. Mutta maksamme siis kaikki kulumme itse

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme