Kuinka nopeasti abortin jälkeen saa hankkia lapsen?
Mitä mieltä olette, tein viime kesäkuussa lääkkeellisen raskaudenkeskeytyksen vahinkoraskauden jälkeen. Kondomia käytettiin ja ihan vakaassa parisuhteessa elän. Raskaus tuli niin yllättäen että hätäännyin enkä ilmeisesti osannut ajatella järkevästi.Mies antoi mun päättää, sanoi haluavansa lapsia kyllä mutta hänestä oikea aika ei ollut vielä koska opiskelut hänellä kesken ja itse olen työtön.
Lääkärikin kirjoitti lähetteen kyselemättä mitään, ei pyytänyt miettimään tms.
Mua alkoi melko nopeasti keskeytyksen jälkeen kaduttaa valtavasti. Näen painajaisia ja koen ettei mulla ole koskaan enää oikeutta saada lapsia.
Mitä mieltä olette onko abortin tehneellä oikeus hankkia lapsia ja jos on niin miten pian?
Minäkin suosittelen odottamaan vielä hetken. Kuten joku aiempi kirjoittaja, olen sitä mieltä että uuden raskauden haluaminen kuuluu abortista toipumiseen. Jouduin itse tekemään abortin puolisen vuotta sitten, kun meillä ei olisi ollut minkäänlaisia lisäresursseja uuteen lapseen ja tulin vahingossa raskaaksi. Kaduin asiaa aivan mielettömästi ja jossain vaiheessa olisin aivan hirveästi halunnut uudestaan raskaaksi, näin siitä koko ajan untakin. Nyt kun aikaa on kulunut ja olen prosessoinut asiaa, olen huomannut että tämä "vauvakuume" liittyi vain toipumiseen. En nyt tietenkään sano että sinulla on sama tilanne, mutta lapsen hankkiminen on sellainen asia jota kannattaa harkita pitkään ja ajatuksella. Ja voin ainakin näin kantapään kautta oppineena sanoa, että suosittelen ehdottomasti opinnoista valmistumista ennen vauvaa.