Idiootti ostaja antoi minulle huutonetissä negan, sillä
mokasi itse. Voinko valittaa ylläpitoon että poistaa negan vai miten on?
Tällainen juttu: ostaja oli muuttamassa marraskuun alussa uuteen asuntoon ja laittoi uuden osoitteensa _jos_ lähetän marraskuussa paketin. laitoin paketin lokakuun 30. päivänä postiin, joten laitoin tietenkin vanhalla osoitteella. Tottahan paketti löytää tiensä myös uuteen osoitteeseen, jos on tehnyt ajoissa muuttoilmoituksen.
No, neitipä otti minuun yhteyttä parin viikon päästä, ei ollut saanut verhoja. Sanoin lähettäneeni vanhaan osoitteeseen lokakuun lopulla, kuten oli itse kirjoittanut. Kysyi uudelta asukkaalta ovatko tulleet sinne, mutta se oli pannut verhot roskiin (näin kirjoitti minulle).
Nyt on antanut negan sen takia, että lähetin vanhaan osoitteeseen vaikka piti lähettää uuteen. Ei ymmärrä sitä, että uuteen piti lähettää vasta marraskuun alussa, kuten itse minulle kirjoitti.
Mitä mieltä? onko nega aiheellinen minulle?
Kommentit (6)
Siis jos ostaja on muuttanut 1.11. uuteen osoitteen ja sinä olet laittanut kirjeen menemään 30.10. (su) niin se on lähtenyt 31.10. (ma) niin kaiken järjen mukaan sen pitäisi olla perillä 1.11. jolloin postin olis kyllä pitänyt se jo kääntää uuteen osoitteeseen.
Lisäksi tuskin kukaan pistää tuollaista isompaa kirjettä (verhot!) roskiin kun on juuri muuttanut uuteen asuntoon ja tulee postia vanhalle omistajalle. Täytyy olla tosi idiootti. Itse ainakin kiikutin postiin monta viikkoa vanhalle omistajalle tullutta postia.
Negaa et kai saa huutonetistä pois, mutta voit kommentoida siihen negan alle omalta osaltasi tilannetta.
Toinen oli siis avannut vieraan ihmisen paketin ja pannut roskiin. En usko.
Kaikenlaisia.
Mutta mielestäni en ansaitse negaa tästä: syy oli ostajan (jos ei ollut tehnyt osoitteen muutosta) tai postin (joka vei väärään paikkaan) tai uuden asukkaan (joka pani roskiin).
Eikö se näin ole?
koskana ei voi olla varma postin kulusta, joten ihan viimepäivinä en postia menisi lähettämään vanhaan osoitteeseen.
Oliko se ylipäänsä kirje vai paketti. Pakettiahan ei saa kuin noutamalla postista eli jos uusi asukas on noutanut jahävittänyt, niin tosi merkillistä. Ylipäänsä on hassua, että uusi asukas hävittäisi - hänhän voisi sen vaan tiputtaa uudelleen postilaatikkoon - jos siis oli kirjeenä - ja ruksaa osoitteen yli. Näin toimii minusta 95% suomalaisista...
Sitten taas ostaja olisi voinut reilusti pyytää, että lähetä vasta 1. päivä ja uuteen osoitteeseen.
Typerin tässä on minusta kuitenkin ollut uusi asukas.
Negaa ei ylläpito poista, kokeiltu on ja ymmärsin selityksensä: eivät voi toimia poliisina ja kantoja olisi aina tasan kaksi, onko aiheellinen vai aiheeton.
Minusta siis ainut keinosi on laittaa ostajalle ystävällinen sähköposti ja pyytää häntä asiallisin perustein muuttamaan palautteesi neutraaliksi. Ja loppujen lopuksi voit itse palautteeseen selittää, että nega on sinusta aiheeton, koska toimit ostajan ohjeiden mukaan postituksessa ja monien sinusta riippumattomien huonojen yhteensattumienjohdosta paketti ei koskaan tullut ostajalle. Osoita siis asiallisuutesi palautteitasi lukeville, vaikka negatiivinen sinulle jäisikin.
Ärsyttävää kuitenkin että pitää panna mun niskoille koko homma.
Eihän se mitenkään voi olla sinun vikasi! Olisi tehnyt osoitteenmuutoksen aiemmin...