Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä mene nykkyään ihna hirveästi ruokaa haaskuun

Vierailija
21.01.2013 |

Mies ja lapset ei suostu syömään mitään eilistä, leivistä ja jugurteistä ottavat aina sitä missä on tuorein päivämäärä, vaikka vanhemmassakaan ei vielä päivämäärä ummessa jne.

Olen aivan raivoja joka päivä. Mies vaan selittää, ettei meillä ole rahasta tiukkaa, ei olekaan, mutta en hyväksy ruuan haaskaamista.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoka ei kelpaa, niin ei tarvitse syödä mitään muutakaan. Ei mitään ylimääräisiä välipaloja, leipää tai muutakaan. Seuraava syöminen ihan normaalisti eikä sekään saa olla suurempi kuin normaalisti. Luulis, että pikkuhiljaa alkavat oppimaan.

Vierailija
2/7 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin meillä on toisin päin, miehen mielestä ei ole mitään vikaa syöttää lapsille sitä viimeisen käyttöpäivän ylittänyttä. Ja rahasta on tiukkaa, onneksi todella harvoin mikään pääsee menemään yli, kun minä huolehdin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä uudempaa jos vanhampaakin on vielä jäljellä. Se on ihan vain tervettä järkeä, kun pilaantuneesta ruuasta ei kuitenkaan ole kyse.

Mitä niihin eilisiin tulee, niin itse yritän ihan jo itsenikin takia mahdollisimman usein keksiä eilisistä jämistä jotain "uutta" ruokaa, koska itseänikin tympii syödä samaa monta päivää. Tai ainakin yritän tarjota JOTAIN uutta, jos osa ateriasta on vanhaa. Esim. jos tärkkelys on eilistä niin proteiini sitten tämänpäiväistä, tai päinvasatoin. Tuoreilla kasviksilla hämätään vielä lisää - mahdollsimman erilainen salaatti joka päivä vähän laimentaa sitä eilistä ainesosaa.

Vierailija
4/7 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin meillä on toisin päin, miehen mielestä ei ole mitään vikaa syöttää lapsille sitä viimeisen käyttöpäivän ylittänyttä. Ja rahasta on tiukkaa, onneksi todella harvoin mikään pääsee menemään yli, kun minä huolehdin.

Millä tavalla sinä uskot sen ruuan olevan erilaista päiväyksen jälkeinä yönä klo 24:n jälkeen vuorokauden vaihduttua kuin mitä oli ennen keskiyötä?

Aloittajan helppo keino on se, että tekee niin vähän ruokaa ja varaa jääkaappiin sen verran vähän, että ei mene hukkaan. Ruuanjämiä voi tuunata seuraavana päivänä sellaiseen muotoon, että eivät huomaa syövänsä samaa.

Vierailija
5/7 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ruoka on hyvää. Itse söin tänään jo kolmatta päivää tekemääni Janssonin kiusausta, ja hyvää oli.

Vierailija
6/7 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kattaa kaikille ruuat pöytään, vaan tarkoitus on ihan omatoimisesti sieltä jääkaapista lämmittää ruokaa jos sitä siellä on ja minä en ole tullut vielä töistä ja kuitenkin pitää syödä esim ennen harrastuksiin menoa. Mieskin käy kaupassa, en vain minä. Mies saattaa myös lounaaksi ostaa vaikka hese-aterian tai ruokakaupasta valmiin ruoka-annoksen, vaikka jääkaapissa eilistä täysin hyvää ruokaa jäljellä, käy siis kotona ruokatunnilla ja voi tuoda lapsillekin, jos ne vaan älyävät pyytää.

ap.

Vierailija
7/7 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta vähemmän kerralla

Millä tavalla sinä uskot sen ruuan olevan erilaista päiväyksen jälkeinä yönä klo 24:n jälkeen vuorokauden vaihduttua kuin mitä oli ennen keskiyötä?

Aloittajan helppo keino on se, että tekee niin vähän ruokaa ja varaa jääkaappiin sen verran vähän, että ei mene hukkaan. Ruuanjämiä voi tuunata seuraavana päivänä sellaiseen muotoon, että eivät huomaa syövänsä samaa.

meillä yleensä olekaan, kuin ne seuraavan aterian tarpeet jääkaapissa.

Mutta joskus sattuu, esim. nyt vuodenvaihteessa, että nakkipaketti meni yli.

Ja mitä tulee siihen huonouteen, en minä nyt kauhean mielelläni niitä viimeisenkään päivän tuotteita käytä, sillä ne ovat tutkitustikin usein jo huonolaatuisia.

Joten jos päiväyksen ylittäneitä olisi joku, niin mielestäni sen voi aikuinen itse syödä, jos se hänen mielestään on syötävää, en halua syöttää sitä lapsille.

Parasta ennen-päiväyshän ei olekaan sama asia, jotkut jogurtit ovat minunkin mielestäni ok vielä päiväyksen ohikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi