Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi *reps*, teinin tulevaisuuden suunnitelmat

Vierailija
20.01.2013 |

Koulussa terkka oli terveystarkastuksessa kysynyt teinityttöni 15v. tulevaisuuden suunnitelmia.

Tämä oli vastannut: Saada rikas mies, ja iso talo.

Voielämä, et tällasesta meillä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihan perusehto. Tyttö on saatava hyviin naimisiin rikkaan miehen kanssa, ja tytön oli oli karattava, jos halusi sen köyhän luutun soittajan.

Mutta miksi ei etsisi rakkautta vähän varakkaampien parista, niin minä tekisin nyt jos saisin palata takaisin nuoruusvuosiin. Nykyään se on kai vähän hävettävää, että mies elättää, vaikka näin se on ollut iät ja ajat ennen tätä naisten itsenäisyyden aikaa ja nyt kaikkien pitäis olla niin helvetin itsenäisiä ja kaikki töihin ja lapset päiväkotiin...

Vierailija
22/32 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten oikeesti luin kyllä 2 yliopistotutkintoa ja ihan itseni elätän. On minulla kyllä rikas mieskin, mutta ei se ollut rikas, kun opiskelijabileissä samaan punkkaan sammuttiin. Älä vielä ryhdy epätoivoiseksi :-).

Äitini muuten teki aika tyylikkäät, kun ilmoitin tuon oman suunnitelmani. Se haki paikalliskirjastosta aateliskalenterin lainaksi ja sanoi, että rupees plikka sieltä valitsemaan :-D.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kaikilla tuon ikäisillä vähän suuret haaveet ;) itse 11v lähtien ajattelin, että 15-16v saisin lapsen ( enpä osannut ajatella että tarvitsen miehen ;D ) 'vasta' 18 täytettyä sain pikkuisen ;)

Vierailija
24/32 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnitelmat. Minä halusin kansainvälisiin johtotehtäviin eli YK:n toimistoon New Yorkiin. Miestä tai etenkään lapsia en halunnut. Kuvitelmissani olin kaunis ja tosi cool sekä tajuttoman rikas.

Nyt minulla on mies, lapsia, asun kerrostaloasunnossa, toimin konttorirottana eikä kansainvälisyydestä ole tietoakaan. Ne rikkaudetkin ovat varmaan vielä jossain matkalla mun luo.

Unelmat kannattaa asettaa korkealle, että niitä on vara madaltaa :)

Vierailija
25/32 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillista ajattelua naisilta. Pyrkimyksenä on elättää itsensä miehen kustannuksella!

ilmaseksko sitä pilluu pitäis saada?

Sitä sanotaan suhteeksi ja rakkaudeksi. Jos siitä pitää maksaa niin silloin naista kutsutaan huoraksi

Vierailija
26/32 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vastanneet 15-vuotiaana? Minä olisin jotain typerää, koska ärsyttäviä tuommoiset kyselyt =)

Vierailija
27/32 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihan perusehto. Tyttö on saatava hyviin naimisiin rikkaan miehen kanssa, ja tytön oli oli karattava, jos halusi sen köyhän luutun soittajan. Mutta miksi ei etsisi rakkautta vähän varakkaampien parista, niin minä tekisin nyt jos saisin palata takaisin nuoruusvuosiin. Nykyään se on kai vähän hävettävää, että mies elättää, vaikka näin se on ollut iät ja ajat ennen tätä naisten itsenäisyyden aikaa ja nyt kaikkien pitäis olla niin helvetin itsenäisiä ja kaikki töihin ja lapset päiväkotiin...

Jos halutaan oikeuksia niin tulee myös velvollisuuksia. Pitäisikö naisten muka saada samat oikeudet kuin miehet, mutta miesten pitäisi heidät elättää?

Vierailija
28/32 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihan perusehto. Tyttö on saatava hyviin naimisiin rikkaan miehen kanssa, ja tytön oli oli karattava, jos halusi sen köyhän luutun soittajan. Mutta miksi ei etsisi rakkautta vähän varakkaampien parista, niin minä tekisin nyt jos saisin palata takaisin nuoruusvuosiin. Nykyään se on kai vähän hävettävää, että mies elättää, vaikka näin se on ollut iät ja ajat ennen tätä naisten itsenäisyyden aikaa ja nyt kaikkien pitäis olla niin helvetin itsenäisiä ja kaikki töihin ja lapset päiväkotiin...

ja maassa oli vallalla ajatus rakkausavioliitoista! Toki edelleen pääosin naitiin naapurista, mutta silti lähtökohtana oli romanttinen rakkaus. Sääty-yhteiskunnassa oli aika selkeää, ettei naitu niistä piireistä, joiden kanssa ei muutenkaan oltu tekemisissä, joten aika harva kartanontytär rakastui muomamiehen poikaan.

Vierailija
29/32 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun tyttäresi vastaus terkkarille oli "läppä", "Heitto". Mitäs kyselee tyhmiä, saa tyhmän vastauksen. Tyttö ei vielä tiedä, ja jos tietää, ei sitä terkalle selittele.

Minäkin 15 v.nä toivoin rikasta miestä, isoa taloa ja hienoa autoa. Varakasta miestä.

Äiti vastasi kuivakkaasti kuten aina: raha nai rahaa.

Miksi helvetissä äiti ei ei sanonut, että "jos haluat rikkaisiin naimisiin, sinun täytyy opiskella, hankkia kunnon koulutus ja ammatti ja sitä kautta pääset niihin piireihin, joissa raha liikkuu, ja tapaat miehen, jolla on varakkuutta tai ainakin hyväpalkkainen työ. Siispä: opiskele! Jos et sen tulevan puolison takia, nin itsesi takia, sillä kun on hyvä koulutus, ammatt, on myös hyvä palkka ja saa itsekin itselleen hankkia sitä materiaa mitä tässä nyt toivot."

Eli sen sijaan että nauretaan unelmalle, joka on vähän lapsellinen ja jäsentymätön, kerrottaisi teinille, miten siihen pääsee muutenkin kuin vain olemalla.. sillä äitini oli oikeassa: raha nai rahaa. Rikkaat, varakkaan, hyvätuloiset, kouluteut menevät keskenään naimisiin.

mua on aikuistuttuani aika rajusti ärsyttänyt tämä tyyli kasvattaa, että nauretaan ja ivataan tyhmille jutuille eikä selitetä järkevästi lapselle/nuorelle kuinka maailma pyörii. Mitä kasvattamista se on että pilkataan ja mollataan, ei mitään! Aika paljon saa etumatkaa elämässä ne nuoret joille puhutaan ikätason mukaisesti maailman asioista verrattuna näihin joita mitätöidään ja itsetuntoa alennetaan ja sitten saavat itse kaiken opetella kantapään kautta.

Vierailija
30/32 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai olisiko tämä parempi:

haluan opiskella opintolainalla, tehdä töitä samalla siivoojana/ hesen hamppibaarissa, sitten kun valmistun teen seuraavat 10 vuotta pätkätöitä, mutta aion olla niin ahkera ja tehdä ilmaisia ylitöitä, että minut joskus vakinaistetaan, sitten olen noin 40. Lapsia ja miestä en edes halua, koska äitiys ja vaimona olo on jotenkin alentavaa, haluan olla itsenäinen ahkera työnainen...

Vierailija
31/32 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

välissä nappaisikin sen varakkaan miehen paremmista piireistä.

Sivistys ja koulutus on aina sivistys ja koulutus, ja sitä ei pois oteta vaikka mies jättäis. Olisi jotain omaakin sitten, eikä olisi täysin miehen varassa.

Toisekseen niissä hyvissä opiskelupaikoista niitä rikkaita ja tulevia rikkaita tapaa, ainakin todennäköisempää kun pyöriessä kontulan lähiräkälässä.

vai olisiko tämä parempi: haluan opiskella opintolainalla, tehdä töitä samalla siivoojana/ hesen hamppibaarissa, sitten kun valmistun teen seuraavat 10 vuotta pätkätöitä, mutta aion olla niin ahkera ja tehdä ilmaisia ylitöitä, että minut joskus vakinaistetaan, sitten olen noin 40. Lapsia ja miestä en edes halua, koska äitiys ja vaimona olo on jotenkin alentavaa, haluan olla itsenäinen ahkera työnainen...

Vierailija
32/32 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voikun teillä on sitten ihanaa...ton ikäset lapset mistään ammateista vielä mitään tiedä, eikä moni yläastelainenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi