Kukaan tilannut Zooplussasta? Tuleeko paketti kotiinkuljetuksena?
Mietin sitä, kun tilasin viime kuussa pari juttua, jotka tulivat pikku pakettina. Postin sivuilta katsottaessa tiedoissa luki, että kyseinen paketti on yritetty kotiinkuljettaa X päivänä klo 10.40.
Nyt sitten tilasin kissoille ison, kattoon asti ulottuvan kiipeilypuun ja koiralle uuden pedin eli paketti tulee olemaan iso. Kyllä mä saan sen postista haettua, täytyy vaan soittaa äidille, josko hän tulisi jeesaamaan (posti on tien toisella puolella, mutta olen vielä toipilaana polvileikkauksesta eli en pysty kantamaan mitään jättipaketteja enkä varsinkaan kolmanteen kerrokseen).
Eli mietin tässä nyt, että toimitetaanko tuollaiset isot paketit kotiin? Meillä on alaovet lukossa 24/7 eli pitääkö mun kytätä noita Saksan postin vai mikä se nyt olikaan millä nuo paketit tulee Suomeen sivuja ja olla passissa ikkunassa tms.
Koska firman sivuilla lukee, että kotiinkuljetus joka puolella Suomessa.
Kommentit (20)
Tosin ei ollut mitenkään niin iso että olis kotiinkuljetusta tarvittu. Mutta ihan normaalisti oli pakettikortti laatikossa ja kävin hakemassa. DHL:n paketteja kuskaa myös Itella.
Ja laita ehdottomasti tilaukseesi oma puhelinnumerosi, niin kuski voi soitella, kun on pakettia tuomassa. DHL:n kuski aina soittaa muutamaa tuntia aiemmin ja jättää myös paketin ovelle, jos siihen antaa luvan.
ja siellä ei edes ole mitään paikkaa mihin voisi laittaa puhelinnumeron :O Ainoastaan osoitetiedot.
Damn, eli täytyy näköjään kytätä alaovella sitten koko päivä perhana :D
ap
Ja laita ehdottomasti tilaukseesi oma puhelinnumerosi, niin kuski voi soitella, kun on pakettia tuomassa. DHL:n kuski aina soittaa muutamaa tuntia aiemmin ja jättää myös paketin ovelle, jos siihen antaa luvan.
tulee muonat sieltä kotiin DPD kuljetuksella. Ei ilmoitella millon tullaan. Minua se ei haittaa, teen töitä kotona. Ostamme aina vähintää kaksi säkkiä muonaa niin ei tarvitse maksaa lähetyskuluja. Todella mainio paikka, säästyy aikaa ja rahaa kun pitäisi muuten lähteä kaupungille etsimään mistä tällä kertaa muonat löytyisi.
Löysin kohdan mihin voi laittaa puhelinnumeron, MUTTA kun muutin tietoni ja menin takaisin sinne henkilötieto kohtaan, siellä on edelleenkin vanhat tiedot eli siis osoite ym. mutta ei puhelinnumeroa eli..
Luithan toimitusehdot ennen tilaamista. Zooplussan sivuilta kun selviää kyllä, että onko paketissa jakeluvaihtoehtona yksi jakeluyritys ja jos ei ketään ole kotona, niin sitten postiin vai joustava jakelu. Eli riippuu siis siitä, että valitsitko tilauksen yhteydessä kuljetusvaihtoehdoksi DHL (1 jakeluyritys) vai DPD (joustava jakelu, eli uuden tuontiajankohdan voi sopia soittamalla).
Eli tarkista se, niin tiedät haetko pakettisi postista vai tuodaanko se kotiin.
Siis ne toimitusehdot..
Nyt tuo paketti tulee sitten sillä ekalla vaihtoehdolla perhana eli ei sitten taida tulla ollenkaan kotiin, vaikka sivuilla luvataan kotiinkuljetus jokaiselle paketille..
Huijausta sanon mä!
Jos vaan toinen vaihtoehto on sellainen, että sillä saa paketin kotiin kannettuna ja toisella ei, niin miksi pitää mainostaa, että KAIKKI paketit kotiin kannettuina???
ap
Siis ne toimitusehdot..
Nyt tuo paketti tulee sitten sillä ekalla vaihtoehdolla perhana eli ei sitten taida tulla ollenkaan kotiin, vaikka sivuilla luvataan kotiinkuljetus jokaiselle paketille..
Huijausta sanon mä!
Jos vaan toinen vaihtoehto on sellainen, että sillä saa paketin kotiin kannettuna ja toisella ei, niin miksi pitää mainostaa, että KAIKKI paketit kotiin kannettuina???
ap
saanut noutaa. Ookoo, mutta jos kerran himaan luvataan..
Kun todellakin alaovet on lukossa koko ajan ja meillä ei ole mitään ovisummereita tms..
ap
Kun todellakin alaovet on lukossa koko ajan ja meillä ei ole mitään ovisummereita tms..
ap
postiukko vaan sattui tietämään ovikoodin, käy ilmeisesti usein. Ehkä kirjoitin hölmösti,,
Oikeasti jos maksaa kotiinkuljetuksesta, se pitäisi myös tapahtua.
Muuten zooplus on ollut oikein hyvä. Nytkin on tilaus tulossa.
joten kannattaa olla tarkkana ja vahtia. Tai laittaa aamulla lappu oveen, että kotona ollaan, pirauta tähän numeroon 123456789 niin tulen avaamaan oven.
Ja meillä on aina tulleet kaikki paketit kotiovelle, en ole edes huomannut että sieltä voisi valita mitään toimitustapoja.
millä pääsee sisään.
Meidän talo on oikeasti todella paska, ylihysteeriset mummelit vaatimalla vaativat (kuulemani mukaan) joskus 90-luvulla, että alaovet pitää pitää koko ajan lukossa. Nyt kun asukkaat ovat valittaneet, että ärsyttää mennä joka kerta alas laskemaan vieraat sisälle ja eikö taloon voisi mitenkään laittaa ovisummereita tms. alaoville, niin vastaus on ollut aina EI VOIDA ja asiasta EI enää keskustella. PISTE.
ap
joten kannattaa olla tarkkana ja vahtia. Tai laittaa aamulla lappu oveen, että kotona ollaan, pirauta tähän numeroon 123456789 niin tulen avaamaan oven. Ja meillä on aina tulleet kaikki paketit kotiovelle, en ole edes huomannut että sieltä voisi valita mitään toimitustapoja.
Tai yrittää ajoittaa koiranpennun pissatus n. puol yhdentoista aikoihin, joskos tuo tulisi nyt samaan aikaan kuin viimeeksikin.
Naapurit kyllä saattavat ihmetellä, että mikä hiton lappu meidän ulko-ovessa on.
ap
Eli tyyliin klo 14-16 välillä.
ykkönen vai kakkonen?
ap
ap
Sitä kannattaa varmaan sitten kysyä Zooplussalta, että mikä siinä on ideana. :D Mutta olisiko esimerkiksi se, että kaikilla ei ole mahdollista olla kotona jakeluaikaan ja siksi paketti on helpompi hakea postista sitten kun itse haluaa?
Asumme omakotitalossa maaseudulla ja minulla on toiminut kyllä ihan hyvin omat tilaukseni Zooplussalta.Olen nyt kolme kertaa tilannut sieltä koiralleni ruokaa ja Zooplussalta on tullut tilaukseni tehtyäni heti perään sähköpostiini siitä tilausvhvistus ensin.Ja sen jälkeen heiltä on tullut viestillä tiedoksi kun ovat paketin matkaan laittaneet sen jälkeen kun ovat maksun ensin saaneet.Ja samoin siinä viestissä on ollut linkki sitten myös, josta pääsee seuraamaan miten paketin kulku saksan osuudelta etenee. Ja siinä on samalla tullut mukana sitten koodi myös, jolla pääsee sen jälkeen seuraamaan suomessa Postin lähetysten seuranta sivulta miten sen paketin matka etenee sitten suomen puolella myös .Ja sitten kun Posti on sen paketin suomessa kirjannut sinne vastaanotetuksi niin he antavat sitten toisen uuden koodin vielä myös, jolla sieltä Postin Lähetysten seuranta sivulta saa viimein sitten tietää,että minä päivänä ja mihin kellon aikaan viimeistään se paketti kotiin asiakkaalle sitten tuodaan.Ja kun sieltä Postin lähetysten seurannasta on sen tiedon sitten viimein saanut ja on sitten kotona sitä vastaanottamassa, niin postin tuoja sitten soittaa puhelimella ja kertoo kun on sitä perille tuomassa.Pitää olla vaan silloin kotona siihen puhelimen soittoon vastaamassa sitten vaan ,sillä sitä en sitten tiedä,että miten siinä sitten käy, jos ei kotona silloin ole.Minä kun olen jo eläkkeellä niin olen päivisin kotona muutenkin myös,joten minullehan se on tietysti sitten helppoa kyllä, ja eri asia sitten tetysti kyllä silloin,jos joutuu olemaan päivät kotoa poissa.Mutta näin ollen minä olen kyllä ollut heidän toimituksiinsa ihan tyytyväinen.Tosin jonkun verran aikaahan siihen kyllä kuluu ennenkuin paketti tilauksen tehtyään on sitten täällä suomessa perillä.Minulla siihen on kulunut joka kerta noin 6-7 arkipäivää.Mutta ei se mitään kun sen tietää,niin osaa sitten varautua tilaamaan ruokaa sen verran hyvissä ajoin jo vaan ennen kuin entinen ruoka on ihan päässyt loppumaan .
Sama oviongelma täälläkin. DHL (eli Posti) soittaa ennen toimitusta, mutta DPD/Postnord käy ensimmäisen kerran ihmettelemässä lukittua ovea ja lähtee soittamatta. Soittavat sitten myöhemmin ja sopivat uuden toimituspäivän, tuossa vaiheessa kannattaa sanoa, että soittavat kun ovat ovella.
Tosiaan aika kakkaa etteivät ilmoita milloin tule...
En nyt tiedä/muista zooplussasta, mutta käyttävät samaa firmaa (DHL taisi olla) kuin toinen yritys josta tilasin vaatteita, ne ainakin soitti kännykkään kun kukaan ei ollut kotona.
Mutta en muista pitikö zooplussaan antaa puhelinnumeroo...
Oma paketti ei ole vielä tullut, harmi, jos olis tullu jo olisin voinut antaa paremman vastauksen sullekin =D