Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatteko kun lentokoneissa sai tupakoida?!

Vierailija
20.01.2013 |

Hyvä ihme, miten se pystyttiin valvomaan, ettei saatu koneita syttymään palamaan? Ihan karmea savu siellä takaosassa ja siellä itsekin tuli pössyteltyä. Yäk! Antakaa minulle anteeksi :(

Olen pahoillani, en enää tupakoi, lopetin jo 15 v sitten.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se äidin muutama tupakka nyt niin hirveästi häirinnyt. Mutta aina kun joku tupakkaosastolla nosti takapuolensa penkistä mennäkseen esim. vessajonoon tai jotain niin siinä oli heti joku koneen etuosassa istuva äijä änkeämässä paikalle polttamaan yhden. Kokoajan joku poltti edessä, sivulla tai takana, henkilöt vain vaihtuivat. Se oli kuin olisi matkustanut tupakkahuoneessa.

Käytävällä ei sentään saanut polttaa.

Vierailija
2/18 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurilla ne valtamerkilaivatkin seilaa... Kuuluu varmaan samaan katergoriaan kuin se ettei lapset ollu turvavöissä - useimmat selvisi hengissä jumalan armosta :)

Itse olin lapsi silloin, mutta muistan aina kun piti mennä takaosan vessaan sen hirveän savun läpi. Enkä vieläkään tajua miten ne tapakkaosaston vieressä istuvat kesti, eihän siinä ollut kuin kämänen verho välissä - ei varmaan ihan savunpitävä.

Mutta multa ei ainakaan tarvi pyytää anteeksi, se oli kultaista 80-lukua se. Jostain syystä silloin mentiin koneeseenkin usein takaa sen hirveää suhinaan pitävän pömpelin vierestä jota pelkäsin aina ihan hulluna, mutta niin vaan tulee matkailtua vielä aikuisenakin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oli tupakkapaikka, väliosassa, sai käydä kun verhot oli kiinni. 4 henk maksimi kerrallaan. Siellä tutustui hauskoihin ihmisiin.... Oli sentäs 12 h lento, ja tupakkatukoja ehkä neljä.

Vierailija
4/18 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin kamalan vanha, että muistan jopa sen kun linja-autoissa poltettiin. Auton takapäässä oli lasiseinillä "eristetty" osa, jossa äijät vetivät norttia ja klubia, ja se oli kaikkien mielestä mitä luonnollisin juttu.

Vierailija
5/18 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko se vain pitkänlinjan busseissa?

No junissakin polteltiin...

Olen niin kamalan vanha, että muistan jopa sen kun linja-autoissa poltettiin. Auton takapäässä oli lasiseinillä "eristetty" osa, jossa äijät vetivät norttia ja klubia, ja se oli kaikkien mielestä mitä luonnollisin juttu.

Vierailija
6/18 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oletteko nähneet koiran keuhkot, jonka isäntä tupakoi koko ajan sisällä ja koiraparka siellä savussa?

Vierailija
7/18 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös itse tupakoinut KAMPAAJALLA, jestas.

En voisi enää kuvitella polttavani edes sillä tavalla julkisesti, että kulkisin kadulla tupakka sauhuten. Nurkan taakse piiloon, sen harvan kerran kuin enää poltan.

42v

Vierailija
8/18 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en ole koskaan polttanut.

Vierailija
9/18 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimatkalla meidän istumapaikat oli tupakoimattomien puolella. Mun vieressä istui pariskunta, jotka kävivät vuorotellen jatkuvasti tupakkapuolella polttamassa. Se haju oli järkky ja uskalsinpa jopa sanoa heille, että mikseivät ottaneet tupakkapuolelta paikkoja. Mies kehtasi ihan pokkana selittää, että eiväthän he halua koko aikaa tupakansavussa istua! Kone oli ihan täysi, joten paikkojen vaihtaminenkaan ei onnistunut.

Vierailija
10/18 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

äijät poltti jotain karseen hajuista tupakkaa niin että oksetti.

Englannissa sai myös double deckerin yläkerrassa polttaa -90luvun alussa.

Ja kampaajalla Suomessa samoihin aikaan oikein cooleissa paikoissa ;) Joka baarissa sai polttaa missä vaan tilassa.

Hui hai, johan on muuttunut maailma.

Vierailija
11/18 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lennolla käytävän vasen puoli oli tupakkaosastoa ja oikea tupakoimatonta. Ei yhtään se savu levinnyt ;D

Vierailija
12/18 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkalla Kreikkaan ja Italiaan joskus kauan sitten.

Muistan myös kun työpyöpaikan naistenvessassa sai polttaa. Kaikki tupakoimattomat eivät siitä kyllä tykänneet tietenkään, he kävivätkin sitten paljon kauempana olevassa vessassa.

Vierailija
13/18 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lennolla käytävän vasen puoli oli tupakkaosastoa ja oikea tupakoimatonta. Ei yhtään se savu levinnyt ;D

Jo ennen tupakkalakia Suomessa tehtiin ravintoloissa "savuttomia" alueita ruokailijoille niin, että savupuolen ja savuttoman puolen väliin ripustettiin amppeliin muovinen saniainen.

Vierailija
14/18 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään välilasku tullessa Suomeen, siellä lentokentällä joka 10m päässä edelleen on noita avoimia tupakkapaikkoja ja se tuntuu ihan oudolta, kun on tottunut siihen, ettei tupakansavua juurikaan enää joudu haistelemaan.

Vierailija
15/18 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kylläkään koskaan istunut tupakkapaikalla tai polttanut lennolla. Muuten saatoin tupakoida, mutta en halunnut istua savussa lentoa, joten olin sitten polttamatta.

Mun mies sanoi, että joskus nuorena otti tupakkapaikan koneessa ja kaikista eniten ärsytti ne ihmiset, jotka just vaan kävi röökillä. Eiköhän jokainen haluaisi istua savuttomassa ja sitten käydä vaan tupakalla. Reilua oli, että se oli joko tai.

Sitä en ymmärrä, miten jotain voi haitata joku tupakka-alue lentokentän nurkassa. Itse en ole tupakoinut enää vuosiin ja ei mun maailma tai mun lasten maailma kaadu siihen, jos jossain lentokentän nurkassa on tupakointialue. Ei mun tarvi sinne mennä istumaan ja ohi kävellessä pieni tuoksahdus nenään ei haittaa. Pääasia, että kentästä 99% on aluetta, jossa ei savua ole. Lentokoneessa tupakointikieltä on järkevä, koska olisi kohtuutonta istua siinä "rajalla" eli penkillä, jonka takana poltetaan ja itse on tupakoimaton.

Vierailija
16/18 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtiin häämatka Floridaan ja ei oltaisi tehty jos ei olisi saanut polttaa.

Mä olen kanssa lopettanut polttamisen, 3 vuotta jo ilman.

Vierailija
17/18 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän tuli hirmuisesti palautetta, kun ohjaamossakaan ei saanut enää polttaa (kun olis levinnyt matkustamoon). Postilennoilla kait edelleenkin polttavat antaumuksella...

Vierailija
18/18 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoitin reilu 20 vuotta sitten ja tupakoitsijat saivat meidän koulussa kaksi valvottua tupakkataukoa max. kuuden tunnin uurastuksen aikana.

Muistan kun joku ennakkoon kysy onko mahdollista että tupakoimatonkin saisi ne kaksi jaloittelutaukoa niin ei ollut mahdollista. Tupakoiville se järjestettiin että he pystyivät osallistumaan kirjoituksiin eikä keskittymistä häiritsisi vieroitusoireet.

Toisaalta vielä tänäkin päivänä meidän kunnassa pyydetään vanhemmilta lupalappuja rippileirille, että siellä saa nuoret luvalla polttaa. Tällä halutaan antaa kaikille nuorille mahdollisuus osallistua rippileiriin, ettei 15-vuotias jätä menemättä vierotusoireiden takia.