Rintapumpuista :)
Osaisiko joku suositella jotain hyvää rintapumppua? Esikoisen kohdalla minulla oli Ainun tosi vanha malli, sain ennemmin ranteen siitä kipeäksi, kuin mitään muuta. Tarkoitukseni siis tosiaan on imettää ja ajattelin, että rintapumpulla saisin paremmat mahdollisuudet. Esikoisen kohdalla maitoa tuntui sairaalassa tulevan enemmän kuin tarpeeksi ja jouduin käyttämään lypsykonettakin, kun rinnat tulvahtivat ihan täyteen maitoa yhtäkkiä eikä poika jaksanut syödä niin paljon kuin olisi ollut tarjolla.
Itselleni nousi kuumetta ja rintoihin tuli kovia paakkuja, joten kätilö suositteli lypsykonetta käyttöön ja sillä saikin sitten paljona maitoa tulemaan. Kotiin päästyäni maidon tulo yhtäkkiä lakkasi, podin huonoa omatuntoa, tein kaikkeni, jotta sitä tulisi. Joka imetyksen jälkeen koitin pumppailla ja pumppailla, jotta maito riittäisi. Join teetä, minkä piti parantaa maidontuloa, mutta mikään ei auttanut. Itkin sen takia, koska pidin imetyksestä ja sitten se ei yhtäkkiä enää onnistunut.
Nyt tilanne on se, että odotan vielä kaiken lisäksi kaksosia ja mies haluaa osallistua yösyöttöihin niin paljon kuin vain pystyy. Hän itse ehdotti, jos hommaisimme paremman rintapumpun, jotta saisi sitten hänkin osallistua lasten ruokintaan.
Joten osaisko joku suositella hyvää ja kätevää rintapumppua?
Kiitos jo etukäteen! :)
Kommentit (9)
Itellä se käsinpumpattava, mut sähkö varmasti parempi!!
käsipumppu oli mulla molempien lasten imetyksessä käytössä. Oli todella hyvä, voin suositella. Sähköversiosta ei ole mulla kokemusta, tykkäsin käsipumpusta.
Minulla oli Ainun pumppu, mutta aikaa siitä on vuosia. Säädettävä sähköinen, ehdottomasti. Ainulla voi pumpata suoraan pulloon, en tiedä muista merkeistä.
Itsekin juuri noita Aventin pumppuja katsonut, kun jostain vauvalehdestä luin uusimmasta arvostelun :)
saa myös helposti lastentarvikeliikkeistä ja netistä. Meillä oli käsipumppu niin ahkerassa käytössä, että jotain kumisia varaosia piti hankkia.
Jos haluat pumpata nopeammin, on olemassa myös rintapumppuja, joilla voi lypsää maitoa kummastakin rinnasta yhtä aikaa. Ne ovat varmasti kalliimpia. Saksassa apteekista voi lainata/vuokrata rintapumppuja. Ota selvää neuvolasta tai apteekista, onko Suomessakin samanlaista käytäntöä.
Itsekin juuri noita Aventin pumppuja katsonut, kun jostain vauvalehdestä luin uusimmasta arvostelun :)
Sähköversiossa on mukana sähköpiuha, patteripiuha (eli voi käyttää paristoja, jos ei ole sähköä) ja vielä se käsilypsyosakin. Imua voi säätää helposti. Onnistuu lypsää samalla kun imettää toisesta, tuolloin heruu helpoiten.
t2
Aventin käsikäyttöinen ja hyvä on. Alussa varsinkin käytin paljon ja sain hetkessä pumpattua esim. desin. Nyt imetystä takana kohta 4kk eikä rinnoista jostain syystä enää pumppaamalla irtoa kovin hyvin, elleivät ole ihan täynnä. Hyvä pumppu kuitenkin.
Mulla oli myös Emma-pumppu, joka oli aivan susisurkea. En suosittele kenellekään!
Mulla on Philips Avent, maksoi noin 100€ ja on ollut joka sentin arvoinen! Suosittelen lämpimästi.