Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhottavan itsekäs mies (kotitöistä)

Vierailija
20.01.2013 |

Olin muutaman päivän todella kipeä, niin kovassa kuumeessa etten pystynyt nousemaan sängystä. Miehelläkin oli siinä välissä vapaata töistä. Toi mulle juotavaa yöpöydälle ja kysyi tarvitsenko mitään muuta. Sanoin että olisi kiva jos voisi imuroida, sillä edellisestä kerrasta oli ihan liikaa aikaa ja kämmppä kaamean likainen. Miten reagoi mies? Sanoi tavalliseen ruikuttavaan sävyynsä että ei sillä nyt vielä kiire ole, asia voi hyvin odottaa kunnes olen terve.

En pystynyt sairaana asiasta jankkaamaan, mutta ilmoitin kuitenkin että tuollainen ajatusmaailma on ihan hemmetin epäreilu. Tällaista tämä on aina ollut. Ollaan useasti puhuttu asiasta ja olen tehnyt selväksi että kun kerran molemmat käymme töissä, ei kotityöt ole minun velvollisuus yksin. Mies ei kiistä asiaa ollenkaan, paitsi sitten käytännössä kun jotain pitäisi tehdäkin.

Nyt mulla on älyttömän paha mieli. Saan siis maata sängynpohjalla suunnilleen kuoleman kielissä eikä mies silloinkaan pysty siihen imurinvarteen tarttumaan. Itsekäs idiootti. Mitä hauskinta, kaikki jotka meidät tuntevat luulevat miehen olevan avulias, kohtelias ja huomaavainen, sillä sellainen hän onkin - kaikkia paitsi minua kohtaan.

Samanlaisia miehiä kenelläkään?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenko ainut jolla on tällainen ongelma :(

Vierailija
2/7 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiennyt että on tullainen niin et olisi alkanut seurustelemaan. Jos taas tiesit tuon käyttäytymismallin niin uliuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiennyt että on tullainen niin et olisi alkanut seurustelemaan. Jos taas tiesit tuon käyttäytymismallin niin uliuli.

tätä etukäteen. Kuten mainitsin, mies on todella huomaavainen kaikkien muiden silmissä, ja oli sitä minuakin kohtaan kun vasta aloittelimme seurustelua. Lisäksi muutimme yhteen vasta kolmen vuoden seurustelun jälkeen joten kotityöongelma ei tullut todellisissa mittasuhteissaan esille tarpeeksi aikaisin :(

-aloittaja

Vierailija
4/7 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en moista hyväksyisi. Saattaisin jopa sukulaisten kuullen mainita, kun yksin joutuu kaiken tekemään ja vielä sairaanakin pitäisi. Meniskö sille oppi jakeluun kun joutuisi jonkin aikaa pesemään omat pyykkinsä ja tekemään omat ruokansa? Älä ainakaan lapsia tee tuollaisen vätyksen kanssa. Sit sä vasta lirissä ootkin.

Vierailija
5/7 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkakaa suhdetta niin että asutte omissa osakkeissa tai sitten kokonaan poikki. Tuo käytöshän ennustaa mitä tulevaisuudessa on luvassa potenssiin neljä; eli pahenee. Olisit nyt edes käynyt tekemässä ns. tarkastuskäynnin miehen lapsuudenkotona; millainenparisuhdedynamiikka miehen ja naisen välillä ym.? Ja miehen äidiltä olisi voinut kysyä miten on kasvattanut poikansa.

Vierailija
6/7 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkakaa suhdetta niin että asutte omissa osakkeissa tai sitten kokonaan poikki. Tuo käytöshän ennustaa mitä tulevaisuudessa on luvassa potenssiin neljä; eli pahenee. Olisit nyt edes käynyt tekemässä ns. tarkastuskäynnin miehen lapsuudenkotona; millainenparisuhdedynamiikka miehen ja naisen välillä ym.? Ja miehen äidiltä olisi voinut kysyä miten on kasvattanut poikansa.

olisin kyllä voinut jotain vinkkiä ottaa: mieheni äiti ei ole ollut elämänsä aikana päivääkään töissä, vaan on kotiäiti. Ei siis yllätä ketään että kotityöt tekee hän yksin. Varmasti se on oikeinkin, sillä mieheni isä tekee pitkää päivää elättääkseen vaimonsakin.

Mutta kun: minä käyn töissä! En ole mikään kodinhengetär eikä minulla ole siihen aikaakaan. Asuntomme on usein epäsiisti koska minulla ei ole aikaa/kiinnostusta pitkien työpäivien jälkeen siivota yksin. Mies ei eväänsä liikauta paitsi hirveän nalkuttamisen jälkeen. Silloinkin hoitaa hommat niin huonosti että saan korjailla jälkiä.

Sitä en tajua miten mies on teoriassa kanssani samaa mieltä, mutta käytännössä ei silti suostu tekemään _mitään_ varsinkaan pyytämättä.

-aloittaja

Vierailija
7/7 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän kumminkin toi sulle juotavaa ja olisi tuonut muutakin.

Siivous on hänen mielestään selvästi turhaa. Ei ole kyse ehkä itsekkyydestä ollenkaan. Hänestä voisi imuroida esim kerran kuussa. HÄnellä oli tunne, ettei viitsi mitään turhia hommia ruveta tekemään.

Ratkaisu: sano, että et jaksa enää yksin hoitaa siivousta. Joko hän siivoaa joka toinen kerta tai sitten palkataan siivooja.

Teillä voi ihan hyvin olla täysin erilainen käsitys tavoiteltavasta siisteystasosta. Yleensä naiset ovat paljon tarkempia, miehet pitävät siivousta aika turhana ennen kuin on kunnon pölykerrokset. Niin munkin mies, joka saattaa mulle valittaa sotkuisuudesta kyllä, muttei tee itse mitään. Kerran se siivosi ja innoissaan heitti leikkikehän oleellisia osia roskikseen. Raivostuttavaa, sinne menivät, takaisin ei saatu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi