Raskaus ja pähkinät
Miten se nyt sitten oikeesti on, saako/onko suositeltavaa syödä pähkinöitä raskaana vai eikö saa/ei ole suositeltavaa syödä pähkinöitä raskaana? Itse himoitsen pähkinöitä ja syön pari-kolme kourallista päivässä mutta ystäväni sanoi lukeneensa jostain, ettei suositella raskaana oleville koska se voi aiheuttaa vauvalle allergiaa? Ja huom. itselläni ei ole painon kanssa ongelmia, joten siksikin voisin huoletta pähkinöitä syödä.
Kommentit (7)
magnesiumia, sinkkiä ja hyviä rasvoja. Sekin että tekee just niitä mieli kertoo, että kroppa kaipaa niitä. Raskaana pitää kuunnella mielihalujaan.
pähkinät ja mantelit, himoitsin niitä niin että vuorokauden ajalla ei ollut väliä kun lähdettiin hakemaan. Söin niitä valtavia määriä
yleisesti allergisoivia ruoka-aineita raskausaikana pitäisi vähentää lapsen allergiariskiä ja pähkinät ovat hyvää syötävää.
Myös maitohappobakteerien syöminen tutkitusti vähentää lapsen allergioita, joten hyvää maitohappobakteerivalmistetta kannattaa hakea luontaistuotekaupasta ja popsia niitä.
Siis tutkimusten mukaanhan se on juuri toisin päin, eli jos aikaisessa vaiheessa altistuttaa mahdollisille allergeeneille, niin sillä juuri saa estettyä allergioita lapsella. Eli sanoisin että syö vaan pähkinöitä (ml. maapähkinät) jos siltä tuntuu, ja mahdollisimman monipuolisesti kaikkea muutakin.
Itse olen yrittänyt raskausaikana syödä kaikenlaista, koska silloinhan vauvallekin siedättyy erilaisia ruokia. Pähkinät eivät ole kiellettyjen listalla.