Millä elätte, ootteko työssä vai
saatteko avustuksia? Teki mieleni kysyä kun seuraan tätä palstaa..itse olen jo ikääntyneempi ja aina on omilla toimeen tultu, hankittu talot ja tavarat..ja minä olin kotiäiti. Nyt omilla lapsilla perheet, yksi äitiyslomalla muut työssä myyjästä lääkäriin, kaikki työssä yhdellä jopa kolme työtä, mitään avustuksia eivät ole kosklaan hakeneet, lapsilisät tulee tietty. En tunne ketään tuilla elävää. Olisi mielenkiintoista tietää moniko elää niin, tuleeko toimeen?
Kommentit (11)
olen valmistunut vuonna -91 ja siitä asti ollut töissä,äitiyslomat tietty pitänyt,tukia ei olla tarvittu vaikka pienituloisia ollaankin.Omat lapset paiskineet 15vuotiaasta töitä,lehdenjakoa ja kesätöitä.
Mä olen töissä, palkka 1700€/kk, lapsilisät 300€, elarit 180€ ja 146€ .
Lisäksi saan asumistukea vähän alle puolet vuokrasta, vuokra 980€.
Omasta mielestäni en elä tuilla vaan palkalla, muiden mielipiteestä en tiedä :)
Todennäköisesti vain pieni prosentti elää tuilla. Minäkään en tunne yhtään tai jos tunnen en tiedä sitä. Mitä se mulle kuuluukaan?
Uskon et 90% ainakin niistä jotka tänne kirjoittaa on kunnollisia, työssäkäyviä tai vähintään töitä etsiviä perheellisiä.
Elämäntapahuijareita en usko olevan välttämättä yhtäkään. Paitsi PM ja sekin on sairas.
kun keskustellaan tuntemattomina paljon intiimeistäkin asioista niin uskalsin kysyä, en halua loukata ketään, on vaan mielenkiintoista tietää..ja tuleeko niillä toimeen ylipäätään..ja varmaan tulevaisuudessa tullaan leikkaamaan kun talous vaan huononee.
minä olen eläkkeellä, sairastuttuani mies jätti, että en katso ap:lla ainakaan olevan aihetta leuhottaa.
Meillä on joitakin rahastoja ja talletuksia ja meidän vanhemmat rahoittavat elämäämme. Pelkällä palkalla pitäisi suunnitella paljon enemmän menoja.
on asiat kun ei näytä täälläkääm liikkuvan yhtään sosiaalitukien saajaa tai ehkä syy on se ettei heillä ole varaa tietsikkaan.
Ehkä ne ovat pieneläkeläisiä tai muita, mutta pitää köyhiä auttaa se on selvä.
Itsekin kustannan oman elämäni, onneksi ei tarvitse anella almuja.
myös n. joka toinen viikonloppu keikkatyötä sivutoimena. Palkkatuloilla eletään. Opintotuki on ainoa tuki, jonka mieheni on koskaan saanut, itse olen tuon lisäksi saanut äitiyspäivärahaa ja kotihoidontukea. Siitäkin on jo vuosia aikaa. Lapsi on 10 v. Itsemme lisäksi elätämme hänet palkoillamme.
Meillä on kolme lasta, kaikki alle 16-vuotiaita vielä. Kotiäitinä en ole koskaan ollut vaan aina työelämässä äitiysvapaita lukuunottamatta. Eipä mekään ole sosiaalituilla tai vastaavilla koskaan eletty, ellei lukuunoteta opiskeluaikoja. Minä olin koko opiskeluajan työssä, mies taas eli opintotuella ja -lainalla.
Minun tuntemani sosiaalituilla eläjät (kaks sukulaista) ovat molemmat päihteiden väärinkäyttäjiä. Ei paljon auta vaikka saisivat kuinka paljon tukia, kun käyttävät kaiken viinaan ja kaikenlaisiin arpapeleihin. Eivät he kyllä kovin leväeästi elä, pikemminkin surkeasti, mutta oma valintahan se on, jos pistää rahansa viinaan ennemmin kuin ostaa uudet talvikengät tai -takin.